819 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

HJÆLP!! - Førstegangskøb - HJÆLP!! - Førstegangskøb -

Hej allesammen!

Kan i hjælpe mig? Jeg er novice og har brug for alle de råd jeg kan få smiley

Jeg står og skal til at købe min første motorcykel, og jeg har sat mig for at det skal være den her:

http://www.guloggratis.dk/transport/motorcykel/honda/annonce/27199780-honda-cb-750-custom?posted=1&msg=1#msg73877657

En 1981 Honda CB 750 Four Custom.

Den vejer omkring 250kg med benzin.

Jeg vil hovedsageligt bruge den til nogle halvlange ture rundt i Europa (Tyskland, Norge, Kroatien, osv.), så jeg gider ikke at ligge og fræse rundt på en 250'er. Der skal være nogle hestekræfter i.

Er det et fornuftigt køb, eller er det alt for meget at starte med?!

Tak på forhånd!!

Venlig hilsen,
Helena

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP!! - Førstegangskøb -
  • #2   30. mar 2015 Som Henrik foreslår, så find noget der er nyere end 34 år. Du skal ikke regne med den gider med på tur igennem Europa hele sommeren.

• #3   30. mar 2015 Med mindre du har erfaring med at skrue fra anden mekanik, ville jeg nok anbefale dig noget nyere. Og hvis du regner med at køre langture ville det også være en fordel med bare et minimum af kåbe til at tage lidt af vinden. Kig evt efter noget kawazaki ER-6, Honda VFR eller en suzuki GSX.

• #4   30. mar 2015 altså det er ikke effekten du skal være bange for, det bestemmer højre hånd smiley
    Jeg ville ikke være bange for at køre europa tyndt på sådan en gammel dame, men det forudsætter den er iorden inden i smutter hjemmefra. Hvad med din højde? spørger kun fordi den er lidt tung og det er en dårlig kombination - tung cykel og problemer med at nå jorden...

• #5   30. mar 2015 Honda cbf 600 el 1000 Den kan lidt det hele

• #6   30. mar 2015 Få en erfaren med ud og se og høre den. Det er et gammelt jern og man får hvad man betaler for. Så jeg ville nok ikke vælge den til dit formål. Men det er jo din egen risiko og jeg synes prisen er meget reel

• #7   30. mar 2015 "og jeg har sat mig for at det skal være den her: "

Så er der vel ikke mere at snakke om ! Køb og erfar smiley

• #8   30. mar 2015 Tak allesammen for jeres svar og gode fif!

Jeg tager min mekaniker-MC-entusiast ven med ud og ser på den, så jeg ved hvad jeg går ind til inden jeg køber den.

Niels - jeg er 170cm høj, så det burde ikke være et problem smiley

Men tusind tak for jeres inputs - det er meget rart at få når man ikke har sin egen reference ramme eller erfaringer endnu. Men bliver der snart lavet om på!

Fortsat god aften smiley

• #9   31. mar 2015 Den skal nok bringe dig godt rundt, omend det er en tung og halvtørstig maskine.
    Så er den rigtig stabil smiley

Personligt havde jeg nok valgt noget andet til langture (bedre sidestilling, bedre benzinøkonomi) smiley

Men lad ikke alderen skræmme dig

• #10   31. mar 2015 Med de planer du har, havde jeg nok set mig om efter noget andet. Ikke at maskinen som sådan virker til at være et dårligt køb. Men som minimum skal du nok regne med at smide 10.000kr i den for at den spiller maks og kan klare en lang tur syd over.

• #11   31. mar 2015 Det er en fin og god mc, men der kan for de samme penge købes meget nyere og bedre, hævder nogen, jeg ville tage den du har fundet, men jeg har også skilt og samlet flere gamle Hondaer, det har du ikke, køb derfor nyere.
    Det vil i det lange løb kunne betale sig, bedre driftsøkonomi qua længere serviceintervaller.

• #12   31. mar 2015 Ok, ca. samme højde som min kæreste så. Det burde fungere ganske fint, men tag ud og prøv, de gamle cykler har en lidt anden måde at føles tunge på og det betyder lidt når der er tale om 250kg + oppakning.
    alderen på cyklen betyder kun at du helst skal være lidt MacGyver-typen. Den skal nok køre europa rundt, men hvis den skal have værkstedsbesøg hver gang den slår en lille prut forkert, så er nyere maskine nok billigere. Er du, eller dit følge typerne som selv laver al service alligevel, så er der nok mange billige kilometer gemt i sådan en gl. Honda smiley

• #13   31. mar 2015 Den vejer 225 gætter jeg, så tæt på 300 kg med læs, solo, endnu mere med en bag på.

Kommentér på:
HJÆLP!! - Førstegangskøb -

Annonce