3.060 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hjelm med Double D lås!? hvordan funke Hjelm med Double D lås!? hvordan funke

Jeg har kigget på denne hjelm (øverste)
(link fjernet)

Og der står låsen er en Double D lock!
Hvordan funker det?

Jeg hader dem hvor der er 2 ringe hvor stroben skal igennem og tilbage og jeg ved ikke hvad!

Er det den måde der hedder Double D lock?
For så er det ikke den hjelm jeg skal eje! smiley

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjelm med Double D lås!? hvordan funke
  • #1   13. maj 2006 Hej Scrallar.

Ja, det er den med de 2 ringe.
    Enden af hageremmen du trækker igennem ringene kan med en trykknap klikkes fast. Hageremmen låser når den føres igennem ringene OG når den klikkes fast. Det var svaret på DOUBLE. Ringene har form som bogstavet D. Deraf navnet DOUBLE D smiley

...og så lige et godt råd herfra:
    Du bør ALTID bruge hjelme med DOUBLE D!
    Hjelme med kliklåse og andre lukkemekanismer bliver slidt og bliver derfor mindre sikre igennem tiden. Tænk på hvor mange gange du tager hjelmen af og på. På DOUBLE D kan du se slidtagen ved at stroppen bliver flosset og at trykknappen ikke virker ordentligt. Du kan sjældent se eller mærke hvornår kliklåse er slidt! Du vænner dig hurtigt til DOUBLE D og accepterer de 5 sekunder extra du bruger hvis blot du tænker lidt på dit helbred.
    Husk på at det er voldsomme kræfter vi MC'ere er oppe imod.

Venligste hilsner Lars

• #3   13. maj 2006 Jeg er helt enig med Lars her, kan lige tilføje at ved Roadracing er Double D et sikkerheds krav, ikke at jeg hentyder til at du skal dette, men det er jo ikke uden grund.

• #4   13. maj 2006 Kan lige sige at på min hjælm skal jeg ikke engang tage remme ud af ringene, så det er bare at spænde.

• #5   13. maj 2006 Scrallar - faktum er at hvis du vil køre MC så køber du en hjelm med Doubble D lock. Alt andet er bare ikke godt nok.

• #6   13. maj 2006 Hvor mange splitsekunder er det lige det tager at tage sin Arai på? De første par gange er lidt bøvlede, men så ligger det i fingrene.

• #7   13. maj 2006 Nu har jeg set 40tusin andre hjelme uden double D ring og tror nu ikke de sælger noget der ikke virker!

Kan da godt være double D er bedre men tror nu ikke at klik system er så dårlig som i får det til at lyde smiley For så tror jeg da slet ikke de måtte sælge dem...

Men siger tak for jeres svar smiley

• #8   13. maj 2006 har nu også hørt hos en forhandler at de klik låse ikke mere er godkendt (ny salg) men ret mig hvis jeg tager fejl..

• #9   13. maj 2006 Hvorfor vil du ikke have hjelm med DD lås?

• #10   13. maj 2006 Marc J: Fordi jeg syntes det er besværligt og om vinteren med frosne fingre så fortrækker jeg en klik lås.

• #11   14. maj 2006 nu har jeg lige købt en ny hjelm med klik lås, så tvivler stærkt på at de ikke længere er godkendt.

Kommentér på:
Hjelm med Double D lås!? hvordan funke

Annonce