3.483 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Anders P
Anders P
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Honda CB 750 = 10´000kr = Køb !? Honda CB 750 = 10´000kr = Køb !?

Hey Bikers smiley

Jeg er en gut på 30år der, starter med at tage Mc kort på Mandag, Jeg tager stort MC-Pap og skal sikkert køre på en Suzuki GS 500 (køreskolens)

Men da jeg først lige har fået fast arbejde efter at ha været ledig i 2 år smiley og de næsten kniber med at få råd til pappet, så kan i jo tænke jer til hvor meget der er til MC smiley

Jeg kiggede på de der Kinøjsere men hvis de endelig kunne holde ti 1-2 års kørsel så er der jo ikke mere riv i dem end en tunet 30-scooter smiley

og da jeg engang så Discovery-Chanels udsendelse om de 10 bedste MC´s gennem tiden den fik (3. pladsen), forælskede jeg mig i Hondas CB750...

men hvis jeg kun kan finde 8-10´000kr. i år er jeg så idiot at smide dem efter en CB750 til fx 8´000kr hvis den ellers går rent og det primert er udsenet der trækker rigtigt ned...

FX. denne..(men jeg køber ikke noget inden jeg har pappet)

(link fjernet)

Jeg forstår den skal synes men hvis motoren går ok er det vel mest bremser,dæk og lys de kigger på ik ?

ville i hellere smide 2-4k mere for en der er synet

fx.

(link fjernet)

til information skal det siges at jeg er maskinarbejder og min far er mekaniker og jeg altid har rodet i motore, men jeg ønsker ikke en mc der skal ha hovedrenovere motoren med det samme, men div. mindre rep er ingen problem og mit firma kan pulverlakkere hvis det bliver nødvendigt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.
  • Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • Fejlkode E9 på Siemens opvaskemaskine 1.500 kr.
  • klippe hæk og nogle buske 1.150 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda CB 750 = 10´000kr = Køb !?
  • #1   14. maj 2011 Tjo.....

• #2   14. maj 2011 CB 750 er en rigtig pålidelig maskine, dog en tung satan. Men det er en maskine man har for livet - hvis man vil ha´ den smiley

og prisen er god....køb du den

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    maj 2011

#3   14. maj 2011 er der nogle årgange el. modeller man skal holde sig fra ?

DOHC el. SOHC ? ved godt hvad det står for men er der en af dem der har fordele/ulemper mest mht. holbarheden ?

PS: Sorry jeg kom til at linke til en CB500fér smiley men den lyder nu heller ikke dårlig..

• #4   14. maj 2011 jeg synes det er en forældet sag ! som er ringe at køre på , er man entusiast, er det fint nok , men hvis det er for at komme ud og køre mc , ville jeg finde en 10 gammel gs 500 eller lign.

• #5   14. maj 2011 Der er jo tale om klassiker, ja faktisk en veteran, og derudover en vigtig historisk maskine. Man kører sådan en maskine, fordi man er entusiast, og det er den bedste motivation! Køb den med glæde!
    Der er jo heller ingen der siger at gamle englændere eller amerikanere er forældet og tunge. Hvorfor skulle de forholde sig anderiers, blot fordi der er tale om en japaner? De tvang jo niveauet højt op for resten af industrien, og denne model er historisk i MC verden smiley

Prøv evt. Også at se de mange modeller, som bdr.Jensen har til salg for inspiration, blot for at se hvor flotte de kan være. Det er en maskine, man kan have for livet.

• #6   14. maj 2011 Og søg gerne på nettet, de bugner med folks erfaringer og der er masser af dedikeret sider til modellen, den har jo haft en levetid på flere årtier smiley

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    maj 2011

#7   14. maj 2011 Hvis du skal finde en GS 500 i den prisklasse skal du mindst tilbage først i 80érne og står valget mellem den model og en CB 750 ved jeg godt hvilken jeg vil vælge smiley selv om de minder lidt om hinanden..

• #8   14. maj 2011 Der er nu ikke nogen af dem du linker til der svarer til den model du er forelsket i.
    Den første er en CB500, den anden er en CB750 F bol d'or.

Køber du en MC i den prisklasse af de typer, kan du med rette forvente der skal skrues grundigt i dem inden alt for længe. Men du kan bestemt også være heldig at finde en der mekanisk er sund og bare holder.
    Så om motoren går på om 2 uger eller 2 år, kan ingen sige.
    Som udgangspunkt er det bedst at tage den der er i bedst stand, og imo er det umiddelbart den første du linker til, CB500Four.

• #9   14. maj 2011 En anden ikke uvæsentlig ting at kontrollere ved køb af en ældre billig maskine er skiver og klodser, hvis en 10000krs maskine skal have tre nye skiver og nye bremseklodser bliver den hurtigt 5000kr dyrere inden den har været igennem syn og ikke en krone mere værd

• #10   14. maj 2011 Jeg købte den 500 lige på stedet og lavede den om til en caferacer.

• #11   14. maj 2011 CB500 eller CB550 vejer noget mindre, og de kan køre lige hurtigt.

500/550 har den fordel at du kan tage toppen i med motoren i stellet.

• #13   14. maj 2011 kører på cb 900... og vi lsku ikke af med den foreløbig... en tung dame ja, men det er med mc`er som med damer... er der ike noget af holde i er der heller ikke noget at bolle i smiley haha... tror bare jeg kravler ud og kysser lidt med den 2-hjulede igen... god lørdag aften derude

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    maj 2011

#14   14. maj 2011 1000 tak for de mange og gode svar smiley

Umidelbart var det CB 750 der gjorde mig forælsket i de gamle Hondaér

men det kan saktens være det bliver en mindre CB model. og om jeg så sælger den igen når jeg får råd til en dyrre model det vil tiden vise..

umidelbart er jeg mere til chopper´s men gider ikke køre Harley D, hellere en 1300cc Honda Custom men mindre motor kunne også gøre det.. smiley

• #15   14. maj 2011 Tag et kigge på denne:
    http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=28268

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    maj 2011

#16   14. maj 2011 Hej Jesper

Ja den er da fed nok spesielt de mat-sorte forrør på udstødningen smiley

men sædet skulle være uden den der "klump" så der kan side en dame bagpå så fremt man skulle være heldig smiley

den CB 750 der tiltaler mig mest er de nye "Nighthawk" både den fra først i 90érne og den nyere med den mere dråbeformede tank.

• #17   14. maj 2011 Samme model hedder også Seven Fifty.
    Sæder til sådan en gammel 750 er ikke svær at finde for et par hundrede kroner. Men fordelen ved puklen er, at hvis du er heldig med at finde en dame der vil sidde bagpå, skal i jo sidde noget tættere sammen...

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    maj 2011

#18   14. maj 2011 Forestil jer den her :

hvis man kunne strippe bagenden, sæde og sideskjolde og montere et custom bagende, kortere sæde, oldscool baglygte mm og højt chopper-styr af modellen hvor man sider oprejst, ikke ligger ind over tanken.

http://www.netjunkz.com/wp-content/uploads/2010/08/hon_001_1992_00_1024x768_honda-cb750-nighthawk.jpg

• #19   15. maj 2011 Ja, så får du noget der ligner denne:
    (link fjernet)

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    maj 2011

#20   15. maj 2011 Ja det begynder at line noget men det plade arbejde på siderne og hvor tanken er flyttet bagud kunne bestemt være udført pænere (ben det kan man jo selv lave om hvis man køber den)

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    maj 2011

#21   15. maj 2011 Glemte i øvrigt at skrive at Nighthawkén nok skulle sænkes en del hvis den skulle køre som chopper.. smiley

Kommentér på:
Honda CB 750 = 10´000kr = Køb !?

Annonce