{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.831 visninger | Oprettet:

1000cc som første cykel?? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved det her er en religion, men må lige spørge. Forsikringen er ikke noget problem, jeg er 28 år og Super elite bilist hvilket gør jeg kan få 1000cc som ny til 10K/år.
Men jeg er 191 om 100kg, hvilket gør det svært at krølle sig sammen på fx. R6, men GSX-R750 går fint.
Der er mange fine 1000cc'er på markedet lige nu, så ville blot høre forummet ad hvad generel koncensus på forummet er omkring dette?

Alle input er velkomne!! Thanks =)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Radiator ventil defekt? 950 kr.
  • Nedrivning af høj busk/træ 1.500 kr.
  • Græsslåning og kørsel af græs på genbrug 1.000 kr.
  • Udskiftning af lås 1.250 kr.
  • Havearbejde 350 kr.
  • Electric plugs to fix 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1000cc som første cykel??
  • #1   17. maj 2011 alt afhængig af tidligere mc erfaring og hvad for en 1000cc du tænker på, men umiddelbart ville jeg foreslå noget lidt roligere eller ihverfald at du også budgetterer med en håndfuld kørekurser og trackdays til at lære maskinen at kende ordentligt

• #3   17. maj 2011 Ud og prøv - vælg den mc du forelsker dig i - er det en stor og vild mc, så gør op med dig selv, om forbindelsen mellem hjerne og højre hånd er god nok til at du kan håndtere det. Hvis du når frem til, at det kan du godt håndtere, så tilmeld dig nogle kørekurser - det er skidesjovt og meget lærerigt!

• #4   17. maj 2011 Sådan en SV1000S jeg har til salg, var ihvertfald glad for jeg startede på en SV´er.. de er ikke totalt hjernedøde, men kan nemt trække rigtig godt.. samt V2 lyden er lige i top smiley

• #5   17. maj 2011 Jeg startede på en Duc 916 SPS efter råd fra en ven, som sagde: "du ender alligevel oppe i den her klasse, så du kan ligeså godt starte her plus du sparer penge fordi du ikke skal ha en kraftigere cykel hvert år"

Jeg har aldrig fortrudt det.

• #6   17. maj 2011 Kørekurser er absolut på planen.

Var ude og køre GSX-R750 i weekenden og det var fantastisk. Den havde alt hvad jeg skulle bruge, men skridtet op til 1000CC er ikke så stort rent økonomisk, og tænkte, som nævnt ovenfor, at jeg kunne spare nogle penge over tid ved at tage den store med det samme.

Men rart at høre jeg ikke er den eneste der har tanken og gjort noget ved det!

• #7   17. maj 2011 Jeg tror det handler om hvad du selv føler dig mest tryg ved og tager udgangspunkt i det.

Jeg har selv lige købt mig en Yamaha xjr 1300 som første cykel.

• #8   17. maj 2011 Simon T ..

Nu er sådan en 900 som din altså ikke særlig voldsom... tværtimod

• #9   17. maj 2011 go for it.. nogen lærer aldrig at køre på en 600, det er mindst ligeså åndsvagt..

• #10   17. maj 2011 Jeg har aldrig forstået dette spørgsmål, ja undskyld mig, men hvad relevans har det reelt for dig at du spør?

Mit helt ærlig bud er at, jo, der bliver lidt mere snik snak i forumet, og hehe statestikken taler for et par eller tre ikke kan blive enige og har travlt med hinandens meninger, og DU som spørger går alligevel ud og køber dig den 1000 ccm maskine du sikkert vil have, fordi du er stor, og fordi i sidste ende så SKAL man jo have en 1 liter maskine, mindre på de danske vej kan jo ikke gøre det ( ironi kan forkomme ). Og den med at du skal have føling med om du har forbindelse nok mellem hjerne og højre hånd er slet ikke sikkert du nogen sinde kommer til at skulle tænke så meget over, for et forkert vrid med højre hånd på de nyere større maskiner, så sørger den for du ikke skal tæke over noget mere :0), så enkelt er det.

Brug din sunde fornuft, hvis du har en, og vælg den maskine DU vil ha, og tag de konsekvenser og evt. tæsk der kommer af den beslutning, HVIS du har valgt forkert ;0). Måske du er en af de få som sagtens kan finde ud af det, og kører fornuftigt med 190 HK mellem dine ben, det er jo sket.

Jeg har i det ovenstående taget højde for at vi snakker Gsxr-100 og ligende maskiner da du lagde ud med at skrive GSX-R750 og snakker større end den.

God sommer.

Henrik J.

• #11   17. maj 2011 Jeg mangler stadig at køre en 1000cc, men vil prøve at få det gjort så snart vejret klarer op.
    Jeg kan uden tvivl klare mig med en 600cc, men som de vise ord tidligere i tråden siger, hvorfor ikke spare pengene når man alligevel ender deroppe?

• #12   17. maj 2011 Der skulle naturligvis stå Gsxr-1000 :0).

• #13   17. maj 2011 @ Henrik J. Du har helt ret. Jeg har råd til både Gixxer, Blade, Duc mm. og forsikringen er den samme for mig, så jeg er blot heldig.
    Jeg syntes absolut 750'eren var en mundfuld, men jeg kan ikke lade være med at skele til at 1000cc maskinerne nærmest er i samme pris som mange af 600 maskinerne.
    Jeg har blot en 1000cc maskine jeg kunne tænke mig, så ville høre hvad folk havde af kommentarer, sniksnak eller ej - meningerne er altid delte.

• #14   17. maj 2011 Du skal bare tænke dig om, jeg personligt kan ikke tåle at kører på nyere store maskiner på offentlig vej, og deraf har jeg ingen MC på plader, men en fin blade til at kører på bane med, da banen er STEDET for mig.

Jeg vil sq ikke have en MC med 174 HK hvis jeg ikke kan bruge dem, og der ligger MANGE ude på de Danske veje på store og mindre MC´ere der skulle have indraget deres maskiner, ikke kørerkort, for i bil kan mange godt finde ud af det. Mange har bare ikke selverkendelse nok til at erkende, fair nok, når jeg kører MC ude i trafikken kører jeg ALT for stærkt, og tror satme jeg er udødelig, og det ender sq med at enten jeg eller andre kommer galt afsted, det dur ikke, så jeg må stoppe.......

• #15   17. maj 2011 Christian>

Køb nu bare den 1000'er. Alt andet er spild af penge/tid/ærgelser. TRO mig, du ender alligevel deroppe :-). Du kan jo bare give det mindre gas og køre som en 1000'er

• #16   17. maj 2011 prøv evt. at hoppe på en kwak 636 05/06 modellen som den jeg har, har haft min siden ny i 2005 og er stadig ikke træt af den, gad måske godt noget større eller med mere bundtræk til gadebrug så jeg kunne være lidt mere doven med gearskifte osv. da jeg var vant til en firestorm til gade men til bane gad jeg ikke noget større så den får stadig 9/10 i min bog -
    de ekstra 37cc giver forbavsende meget ekstra bundtræk og den er lidt mere rummelig i størrelse end de fleste andre 600cc maskiner så din højde skulle ikke være et kæmpe problem

• #17   17. maj 2011 Det er ikke topfarten der appallerer til mig så meget som det er tilstedeværelse af kræfter med det samme.
    Omdrejninger, lav gearing, lyd, acc. er de elementer jeg leder efter som modsætning til min 118D jeg kører i nu.
    Hvis jeg kan komme afsted med det, kommer der en banecykel ind i stalden næste år, så jeg kan afbalancere behovet for rigtig race med de dagligdags transport behov - netop som du beskriver; jeg vil blot have en på gaden også.

• #18   17. maj 2011 @ slettet bruger. Skal ud og tjekke den fireblade jeg kigger på ud først og ellers har jeg kig på et par forskellige 750'ere og en enkelt CBR600RR.

@Jesper H. Jeg holder lige 636'eren i mente. Der er ikke mange 636'ere til salg, men har dog haft en enkelt med i mine overvejelser. Jeg prøver lige at se om jeg kan komme afsted med at prøve den!

• #19   17. maj 2011 Af personlig erfaring taler jeg for ikke at købe en 600ccm maskine, de 5500 rpm for at kører 100 km/ t er utålelige, og gøres ved 4000 rpm på en 1 litermaskine når vi snakker række 4´er, DET betød ihvertfald meget for mig.

Jeg holder vildt meget af motor´en på Bladen, og ville da ønske at jeg kunne styrer mig, for det ville da være fedt at kunne kører ture i det fri på min blade, men jeg VED at det ender galt, så om 15 år måske hehe.

• #20   17. maj 2011 "Omdrejninger, lav gearing, lyd, acc. er de elementer jeg leder efter"

Så er det i hvertfald ikke en 1000ccm du skal have, for den er hverken omdrejningsvillig eller lavgearet ifht en 600ccm racer..

Du vil toppe ved 170km/t i 1. gear, så som Henrik skriver, enten kommer du til at køre som en psykopat (hvis du udnytter den til fulde!) eller så kommer du til at køre som en kælling smiley

• #21   17. maj 2011 dette er min stedfRS, han har haft den fra ny og den er hammer flot :
    ta' et kig på den smiley (link fjernet)

• #22   17. maj 2011 "Omdrejninger, lav gearing, lyd, acc. er de elementer jeg leder efter"

så er en 636 helt klart et bud, mange smider en gearing 2-3 tænder større bagpå for endnu bedre optræk og det barberer ikke noget synderligt af topfarten som du sikkert næsten alrig bruger alligevel -
    hvis du skulle ende med at gå efter sådan en og ikke kan finde en i DK så er Uk og Irland et godt bud, mc markedet herovre er helt i bund, jeg har set en 05 636 til salg i over 2 måneder der står som ny med en god håndfuld tasty dele såsom udstødning osv til kun 3400 euro

• #23   17. maj 2011 Haha Mirza, jeg tror du misforstår mig. Lav gearing som at den skal tage ved i så lavt gear som mulig. 600cc er lidt højere omdrejninger, men lyden og kraften sammen med altid at kunne gå i et lavt gear på motorvejen fx.

Men køre som en kælling kan vi vist allerede nu afvise - så kunne jeg lige så godt blive i min bil....

• #24   17. maj 2011 @Mikkelgade - har set den og den står på listen =)

@Jesper H. Gider du smide mig et link evt?? Er ikke bleg for at hente selv...

• #25   17. maj 2011 Tja jeg synes at en 9'er må opfylde alle dine behov.. ZX9R fra 2003 ville være perfekt.. Især din størrelse, taget i betragtning...Har selv samme mål...

• #26   17. maj 2011 nårh jamen så er det bundtræk du er ude efter og moment ved lave omdrejninger, så skal du have en 1k maskine

• #27   17. maj 2011 Har du først prøvet en litermaskine vil du synes alt andet er bovlamt..
    Det træk der er i dem er desværre stærkt vanedannende.

Jeg kan dog helt følge Henrik J's betragninger, skal selv af med min gademaskine, både fordi det er for dyrt for mig at have to mc, men også fordi at har man først prøvet at fyre en litercykel af på bane, så ved man at det er her de hører hjemme. Det er synd for dem at være underlagt færdselsloven smiley

• #28   17. maj 2011 there you go Christian, den står godt nok til 3800 og så droppet til 3600 længere inde i tråden så der huskede jeg lige forkert
    http://www.biker.ie/forum/showthread.php?t=145836
    tag evt. et kig på www.donedeal.ie hvis du overvejer at hente noget herovre, det er en fin side hvor jeg selv har handlet en del

• #29   17. maj 2011 Jesper, dit 1ste link dur ikke, når man ikke er registreret...

• #31   17. maj 2011 Alt under en liter er for nitter smiley Jeg kører mere "ordentligt" på den jeg har nu fordi jeg ved den har kræfterne til at trække fra det hele med de nm den smider afsted smiley En f.eks. 'R6 skal kneppes helt ud i omdrejninger før der sker noget.. Ergo jeg har mere respekt for en stor cykel kontra ne hurtig knallert der bare skal have tæsk hver gang før der sker noget.. smiley

• #32   17. maj 2011 Jeg skal ud og lure på en Fireblade i aften og senere en GSX-R750. Hvis alt flasker sig skal jeg se på en CBR600RR torsdag, men jeg ved ikke om det løber ud i sandet... Tager lige cyklerne idag først inden jeg gør noget!

• #33   17. maj 2011 Lasse P>

Godt sagt

• #34   17. maj 2011 Hej.

Jeg kører selv på en ældre GSX-R 1100, og har prøvet min brors GSX-R 1000 k4 på bane en del gange, og forskellen på trækket i de maskiner er at 1000cc'eren bare fortsætter med at trække hårdt hvor den gamle 1100 har givet op.. Køreegenskaberne er på samme måde, den forsætter bare med at have grip, bremser meget bedre, ingen svinger i valsen i forhold til de gamle.. men det jeg ville sige var egentlig bare at min 1100 er rigelig til gaden, jeg har sjældent brug for flere kræfter end den smider, selvom den nu godt måtte have været lidt lettere at svinge rundt smiley
    En lille advarsel, hvis du bevæger dig ud på mindre veje på 1000 skal man altså bare kigge langt frem, for den er hurtigt oppe i fart, også kommer svingene hurtigt tæt på smiley Held og lykke med at finde den rette cykel smiley

Mvh. Mathias

• #35   17. maj 2011 En lille advarsel, hvis du bevæger dig ud på mindre veje på 1000 skal man altså bare kigge langt frem, for den er hurtigt oppe i fart, også kommer svingene hurtigt tæt på smiley

Helt enig Mathias smiley Man kan selv blive overrasket over når man kører over 200 i 3 gear og den bliver ved... Elsker den motor.. smiley

• #36   17. maj 2011 Men Thomas, er det ikke sindssygt kedeligt at køre på bane på en knallert??

• #37   17. maj 2011 Har været ude og prøve Firebladen her til aften og skal hente den i morgen. Hold kæft en fed maskine =)

• #38   17. maj 2011 Størrelsen på motoren har intet at gøre med glæden og fornøjelsen ved at køre en bestemt cykel.

jo Niklas, henne ved is-huset sammen med knallertdrengene og småpigerne smiley

• #39   17. maj 2011 - men en 1000cc giver nu mere sug i mavsen ved acceleration end en 125cc

• #40   18. maj 2011 Tillykke med cyklen Christian, Firebladen er nok den mest brugervenlige af 1000cc maskinerne så rigtig godt valg når det nu bllev en 1000

• #41   18. maj 2011 @ Jesper H. Tusind tak. Jeg glædere mig så absurt meget til at hente den senere at det forstår man næppe. Den føltes meget 'civiliseret' hvis nogen 1000cc kan kaldes det, så nu er det med at få noget tid på cyklen de kommende måneder!

• #42   18. maj 2011 Hej Christian.

Tillykke med den, som de andre skriver har du helt sikkert valgt den af 1000ccm maskinerne der er nemmest at dossere, og som trækker på en markant blidere måde end de andre, selvom den stadig er med helt fremme i skoene.

En anden meget positiv ting jeg ikke ville skrive før, er din motor, jeg tror du har noget af det mest pålidelige på markedet hvis du sørger for at passe den. Min har kørt 9000 km, de fleste af dem på bane, og den har fået skiftet olie for hvert 1000 km, og ved sæson start uanset hvor mange km den så kørte inden den blev staldet op. Jeg syns min motor er total tavs i forhold til andre maskiner jeg har gået og lyttet til i samme årgang, INGEN tikken eller noget som helst i den stil, det er altså bare lækkert. Så pas på den, og så er jeg sikker på du har en MC du ikke bliver træt af. En anden ting er din standart styrdæmper, som er af super god kval, også til brug på bane, jeg har væert super tilfreds med min, så det kan du også være glad for.

De bedste Honda hilsner fra en anden Blade kører ;0).

PS.

Sådan en blade der, i pis øsende regnvejr med regnvejrsdæk, og så på Anderstorp er bare noget af det fedeste man kan komme ud for, og kan klart anbefales hvis man er typen der ikke er bange for at skubbe sine egne grænser :0)

Henrik.

• #43   19. maj 2011 Hej Henrik
    Den tidligere ejer har taget rigtig god vare på cyklen, så nu er det min tur til at overtage pasningen af den. Jeg ved ikke om den vil få skiftet Olie hver 1000km da mange km ikke vil være hårde som fx banekørsel er, men mindst to gange hver sæson og ved opstaldning er i hvert fald planen.

Jeg er igang med at lære cyklen at kende, så ligger og leger lidt med quick shiftet og accelerationer i højeste gear på motorvejen. Syntes stadig 3/4 gear på motorvejen er timetravel på to hjul, så glæder til at blive mere bekendt med cyklen, mellem gassen og gear skift under noget der bare ligner fuld gas. Indtil da er tæt-på WOT i 6. rigeligt!

Skal op og have skiftet batteri i weekenden eller næste uge, og ellers skal jeg have vasket alle de døde dyr af og smurt kæden efter de første 150km. Derefter tror jeg en polering af cyklen er på planen, tank pad, og nogle småting skal adresseres.

-Og Jesper, jeg vil meget gerne høre mere om styrdæmperen =)

Anderstorp kommer senere, nu skal der nogle køredage og kurser til først. Men håber at få nogle trackdays på den senere. Regnvejr eller tørvejr... =)

Kommentér på:
1000cc som første cykel??

Annonce