1.674 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Første gangs cykel SV1000 eller Bandit Første gangs cykel SV1000 eller Bandit

Hej drenge og piger,

Nu har jeg haft kortet i et måned og har prøvekørt et par cykler - så nu har jeg næsten fundet frem til hvilken cykel jeg skal ha'. Men håber at få et par råd med inden jeg griber dybt i pungen.....

Jeg kan bedst lide street modellen både af udsende og siddestilling, så mit valg står pt mellem en bandit med ABS fra 2007 og en SV1000 fra 2007. SIdstnævnte er ca. 25 tusinde dyrere - men udsendesmæssigt er jeg også heeelt solgt i den! smiley

Vil I kraftigt fraråde mig at købe en 1000cc som den første cykel (frygte I siger ja i kor)?

Og går også og overvejer at vente til næste sæson med at købe, så er markedet faldet det mere og jeg spare en række omkostninger - der er jo ikke mere end et par måneder tilbage....

Håber på et på råd, med på vejen.... smiley

Jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første gangs cykel SV1000 eller Bandit
  • #1   22. jul 2011 Uanset hvad du vælger, så have også lige forsikringspræmien i tankerne. Den kan være ret voldsom på en stor cykel for en nybegynder.

• #2   22. jul 2011 Har fundet den til 8000 kr hos IF - spare en del i forhold til hvis der havde stået S eller R på cykelen...

Men det er også en slat penge!! Så det er også med i beregningen om jeg skal vente et år med at købe en cykel - fylder 25 næste år...

• #3   22. jul 2011 Syndes det er et svært spørgsmål det er jo fra håndtaget og op det er farligt så derfor må det være op til dig selv. Er selv startet på en CBR 600 den var frisk nok til mig til at starte på, Den smider dig jo ikke sådan af men den har da lige været ved en gang eller to. Den reageret ikke lige som jeg syndes den skulle men slap og fik mig en sund lærestreg :).

• #4   22. jul 2011 Begge cykler vil han ku forsikre til rimelig priser ved IF's suzuki forsikring, så det ska hvertfald ikke holde ham tilbage;)

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
    #5   22. jul 2011 Beslut dig med hjertet.

• #6   22. jul 2011 Tak for responsen ! smiley

Ja, IF har nogle konkurrence dygtige priser... Er det ikke noget med at hvis man er medlem af mc-bladet (sjuks) så får man yderligt 15 %?

• #7   22. jul 2011 Du ved bedst selv......

Jeg startede på en 1000 kubik og det har været fint før mig. Jeg er klart af den overbevisning at du skal købe SV' eren, da det er den du er forelsket i, så er det også rigtigt.

• #8   22. jul 2011 vente til næste år ? arj så kan man jo forsat vente , det vil altid blive billigere , glemmer man hjernen kan det gå galt med 125 ccm
    alle mcer kan næsten køre 120 kmt , og der er det altså fatalt at hoppe af.

• #9   22. jul 2011 Du nævner ikke noget om størrelsen på Banditten ????

• #10   22. jul 2011 Ville sgu ta en Bandit , pissefed motor både 650 og 1250eren og betydeligt mere moderne end SVeren som bare for megen mekanisk støj relativt tidligt (efter få km)
    Vil endda påstå at Banditten i den nye model kan køres kvikkere end SVeren på alle punkter !

• Sajmon ™

#11   22. jul 2011 Mekanisk støj?

Har jeg godt nok ikke lagt mærke til..

• #12   22. jul 2011 Sajmon - det er fordi dine potter larmer for meget, at du ikke kan høre det.
    ;O)

• #13   22. jul 2011 Hej jesper
    det kommer jo helt an på hvordan man er oppe i hovedet, jeg er selv 42 år. Kørte en lille smule om kap med en ung gut hjem fra arbejde og der kunne jeg godt mærke at alderen og fornuften lagde en dæmper på min gasgivning.
    Var også ved at gå galt for den anden gut, og tror at hvis hans mc havde været hurtigere havde han ikke nået at breme for en bil fra en sidevej, men han slap med skrækken, pyha

• Sajmon ™

#14   22. jul 2011 PotteR?

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft 2 potter på en af mine maskiner. :o)

Men nej - der er ikke mere mekanisk støj nu efter 91.500km end da den var ny. Måske koblingen rumler lidt i tomgang når den står i frigear, men det får alle MC'er med så mange km på bagen...

• #15   22. jul 2011 Koblingsstøj !
    Sajmon tag ud og test den nye Bandit , den er faktisk rimeligt stabil , og ligger bedre på vejen end en SV med halvflad forgaffel og wanna bee gedebukke styr smiley

• #16   22. jul 2011 Haha Sajmon - det var osse for at få dig til tasterne.
    ;O)

• Sajmon ™

#17   22. jul 2011 Hvor ny?

Har prøvet et par 600 fra de tidlige årgange og en enkelt GSX 650F fra 08 samt en 1250N fra 2010 - de var alle lige så kedelige 4 cylindrede touring maskiner som jeg huskede.

SV'eren er også halvslatten i affjedringen fra standard - lad der ikke herske tvivl om det - men der er immervæk noget mere karakter i motoren på den...

• Sajmon ™

#18   22. jul 2011 Ja koblingsstøj på en V2'er er der intet underligt i - den pulserer meget i tomgang, så det vil høres meget mere tydeligt end en R4...

• #19   22. jul 2011 Ville klartv ælge sv1000 den lyder sku så fed... og fed

• #20   22. jul 2011 Jeg er selv startet på en 1100 og vil mene det kun handler om at vudere om man kan styre sig. Kan man ikk, skal man ikke op i de størrelser, dog vil jeg sige at selvom vi snakker over 1000ccm så er det ikke de voldsomste du har fundet.

Jeg havde selv valgt SV1000eren af flere grunde bla. de er meget lettere at sælge igen og V2 trækket rigtig fedt : ) men prøv dem begge - de kører ret forskelligt. Har en kollega som lige har skiftet hans Bandit ud fordi den var for "kedelig" ret tourings opbygget også har de vist kun 5 gear?

Til det med det er billigere næste år - så køb NU ! Du kan sgu vente for altid så og det at have motorcykel kan sgu altid malke økonomien uanset hvor gammel du så end er : )

• #21   22. jul 2011 Helt klart en sv 1000 eller en gsxr 1000 turing ged som sejmon siger en r4

• #22   22. jul 2011 Sv1000 smiley

• #23   22. jul 2011 Takker for al nuværdende respons, endnu engang, det er fedt at være på et forum hvor der er lidt action! smiley

Og til cyklen, har ingen planer om at skulle ud og ligge sidelæns eller kører på et hul - før jeg har været på en lukket bane og lært at køre på den... Pt skal den "bare" se stilren ud, kører og lyde godt... Så tror jeg vælger med hjertet og springer på en SV 1000 N...

• #24   23. jul 2011 Køb en Ducati. Så er diskussionen om koblingsstøj overflødig...

smiley

• #25   23. jul 2011 Uden tvivl en SV!!

• #26   23. jul 2011 BANDIT!!!!! - men jeg er måske også forudindtaget....?? *lol*

Dog kan jeg da lige så vel tale med om udseendet som alle andre med synest i behold; BANDIT er klart mere rå, mere sej og way mere cool at se på! *sf*

Du lyder fornuftig - vælg med hjertet, men køb nu! Ellers vil du inderligt fortryde ved næste solskinssdag (!?) når du ser/hører os andre rulle forbi ;0)

/BBB

• #27   23. jul 2011 Frk Bandit , nu kigger vi jo ikke på så gamle modeller smiley

• #28   23. jul 2011 Urbanviking > hahahahahahahaha - og lige som jeg var begyndt at kunne lide dig, tsk tsk ;-D

• #29   24. jul 2011 Banditter med patina har da charme , men 2007 modellen er betydeligt nyere og en helt anden mc end den "gamle" bandit smiley

så frk.Bandit du må sgu gerne kunne li mig lidt igen smiley

• #30   24. jul 2011 Urbanviking > okeh okeh okeh, enig, så kan jeg lide dig lidt igen *gg*

• #31   24. jul 2011 Allan din Ducati er nok lidt udenfor mit budget - det er ellers en nydelig cykel!!! smiley

Kan godt li' Banditten, men røven, lyden og momentet på SV'en gør at det blir den... Nu skal skal jeg bare finde ud af hvor den skal hentes... smiley

Kommentér på:
Første gangs cykel SV1000 eller Bandit

Annonce