1.616 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Første gangs cykel gsxr 600 eller 750?? Første gangs cykel gsxr 600 eller 750??

Hej drenge og pige!

Jeg får pappet til motorcykel om en uges tid, så nu er spekulationerne om hvilken cykel der skal være min foralvor i gang... I første omgang gik mine tanker på at købe en ducati monster fra 2006, en R6'er eller en gsxr 600?

Det jeg søger er en fed, stabil og nem cykel.. Den skal være behagelig at køre på, også hvis jeg skulle kører 300 km til Skagen eller København en sommer dag.. Efter at have været ude ved et par forhandler, har jeg forelsket mig i gsxr modellen..

Nu er jeg i tvivl om, jeg skal vælge modellen 600 eller 750 fra 2007... Det er bestemt ikke for at få de ekstra heste, men i højere grad for at få det større moment så den ikke ligger med så mange omdrejninger...

Hvad siger de eksperterne herinde til dette dilemma? smiley

Der var selvfølgelig også mulighed for at "chippet" den med Powercommander, har læst mig frem til at dette skulle øge bundtrækket.. Og eller var planen at smide en Yoshimura udstødning på for at få lidt lyd.. smiley

Hvis I har nogen råd omkring forsikring tager jeg gerne imod, pt har jeg "kun" fundet nogle rimelige tilbud fra GF dog uden kasko.. Jeg fyldte 24 i maj, men jeg har dog seks års anciennitet fra bil..

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første gangs cykel gsxr 600 eller 750??
  • #1   20. jun 2011 Har ikke prøvet en 750 så kan ikk udtale mig om den har betydeligt mere moment, men det kunne jeg forestille mig..!

Hvad angår 600 (K7) så har jeg prøvet 2 stk, en med og en uden powercommander, den med føltes som om den manglede bundtrækket, den var derimod meget vildere ved høje omdrejninger, jeg mistænker dog at den er justeret forkert, dvs kun ved fuld belastning.

De kører godt ingen tvivl om det, men der skal altså nogle omdrejninger til, kan dog sagtens powerwheelie, men mangler moment til at gøre det i 2. gear..

Eneste spørgsmål er om du nogensinde lærer at køre på den.. jeg har 4 venner der alle har en gsxr600 og de har alle´ca. 2 cm kyllingestribe på deres bagdæk, det forstår jeg sgu ikke eftersom de har "kørt" i 2 år..

• #2   20. jun 2011 Kunne da kun forstille mig at den er forkert indstillet, mit indtryk var netop at denne chip skulle øge bundtrækket...

Det er nu heller ikke fordi jeg ønsker at Powerwheelie eller lave andre eksotiske tricks i første omgang.. Men søger sjov og nem cykel at "lære" på..

Om jeg lærer at kører på den, det håbet jeg da smiley

• #3   20. jun 2011 Før du begynder på tuning af cyklen, for at få mere.. så lær at kør på den.. jeg ville nok tage en naked bike og så få noget kasko på, når du er oppe i 100k kroners klassen af cykler, statistisk set smider du den inden for de første par år smiley

Men ud og prøv nogle cykler, i stedet for manual sammenligne.. kan være du finder ud af at du er til noget helt tredje smiley

• #4   20. jun 2011 tag du bare en 600, den har rigeligt med power, især til en nybegynder..

Og med hensyn til forsikring, så tror jeg godt du kan glemme at få kasko på en racer til noget der er rimeligt, anciennitet fra bil skider de fleste højt og flot på desværre.. men søg på forum, forsikrings spørgsmålet er næsten oppe at vende hver dag.

• #5   20. jun 2011 forsikring kan du godt glemme hvis du vil have kasko på, så snart der står R på cyklerne så blir det dyrt!
    Men ud og prøv sån et par cykler, så finder du oz hurtigt ud af at det ikk er en cykel for nybegyndere, for du VIL med garanti give den kniven, for ellers så kunne du lige så godt købe en suzuki gs 500, for der lærer du helt sikkert meget mere.
    min første cykel var en suzuki gsxf 600, og jeg kunne sagtens følge de hurtigere racer cykler når vi var ude og svinge eller på bane, for de kunne kun køre stærkt lige ud, så snart det kom til sving, bremsede de helt ned. og hvis du kber en 750 så har du oz 150 heste til rådighed, og det er meget mere end du behøver, specielt som grøn smiley

men ud og prøv dem og se hva du syntes smiley

• #6   20. jun 2011 Prøv at tage et kig på en GSR750. I praksis kører den type mc ligeså hurtigt på gaden som en racer, men du kan holde den ud i længere tid.

• #7   20. jun 2011 Sådan en 750er er rimlig harmonisk sat sammen. Masser af kontrolerbar power. Gå efter den 750 du får altså noget mere for pengene.

• #8   20. jun 2011 Ja tag en 750'er, men de er altså ikke lavet til at køre langt på, efter 200km konstant kørsel, så har jeg i hvert fald ondt i røven.

• #9   20. jun 2011 Prøv lige en cbr 600f også. De har altså bare en kørestilling der gør at du kan blive ved med at køre uden problemer med ryg/håndled og ben og samtidig har de et sporty look hvis det er det du går efter

• #10   20. jun 2011 jeg vil prøve at kontakte idl forsikring hvis. du vil ha en billige forsikring. for de laver kasko efter hvad mc har af værdi og ikke om det er en racer

• #11   20. jun 2011 jeg ville aldrig anbefale en nyere 600 som begyndercykel men hvis valget var mellem kun de to så ville jeg sige gå efter 750 da du selv siger at det er for det bedre moment, jeg ville dog anbefale at du hurtigst muligt efter anskaffelse får booket nogle banedage så at du får lært hvad det er du sidder på i et relativt sikkert miljø og ikke øver dig på offentlig vej med lygtepæle og modkørende trafik.
    Derudover så skal du ikke spilde penge på en powercommander til en suzuki da de kan tekka tunes ( omstilling af ecu )

• #12   20. jun 2011 Teka kræver så at rullefeltet har den og den kan kun "grov" justere sammenlignet med en powercommander, men det er da en del billigere.

• #13   20. jun 2011 Har lige købt en CBR1000RR med full race exhaust og PCIII som min første cykel.

Har du pæren i orden og kan klare nogle uger med dyb respekt for cyklen og derefter endnu mere respekt, så siger jeg 750.
    GSX-R 750 var øverst på min liste. Fantastisk lyd, momentet er tilstede i bunden og den kan tage omdrejninger næsten som en 600.

Forsikringen er lidt hip som hap. Jeg fik min CBR1000RR til 10.7 årligt på kasko som ny mcist. Der er nok ikke mange der kan få deres 1000'er derned, men det lykkedes nu mig.... Regn med 13-18 pisk alt efter din alder og bopæl. Kbh. er nok umulig hvis du er under 25.

Tag ud og prøv begge, gjorde jeg, men endte på min nuværende da jeg fik en deal jeg ikke kunne afslå.

Held og lykke ;D

• #14   20. jun 2011 Læste lige du havde 6 år fra bil og var 24, my bad.

Du må have arbejdshandskerne på, den kan godt blive svær.
    Jeg er 28år og med 8 år i bil. Kunne kun få min så billigt grundet konvertering til elitestatus.
    Men ellers har Suzuki samarbejde med IF mener jeg. Bor du ikke i storby kan det give dig adgang til nem forsikring!

• #15   20. jun 2011 Du søger på en sjov og nem cykel til at "lære" på?...ingen tvivl om det, Ducati Monster er for dig smiley

• #16   20. jun 2011 Tak for de mange svar, det er sku lækkert at havne på et forum med action! smiley

For at gøre det helt klart, så går mine overvejelser på at vælge en 750 frem for en 600 IKKE for at få den ekstra hastighed men for at få det ekstra moment... Da jeg tror jeg vil blive træt af at ligge med 12xxx omdrejninger for at den tager fat... Jeg har ingen ideer om at jeg er en super kører eller at jeg skal ud at ligge sidelæns på diverse landeveje, men søger derimod en udsendesmæssige fed og nem cykel, hvilket er årsagen til at jeg har kig på ducati monster, gsxr, cbr og r6eren (alle fra 2006-2007)..

Har også planer om at booke et kursus med instruktør for at lærer cykel at kende og få mest muligt ud af den... Lige meget om det ender med en Suzuki eller ducati... smiley

Havde godt indtrykket af at det kommer til at være op af bakke med forsikringen, men så må jeg køre med ansvar til jeg fylder 25... smiley

• #17   20. jun 2011 Tak for de mange svar, det er sku lækkert at havne på et forum med action! smiley

For at gøre det helt klart, så går mine overvejelser på at vælge en 750 frem for en 600 IKKE for at få den ekstra hastighed men for at få det ekstra moment... Da jeg tror jeg vil blive træt af at ligge med 12xxx omdrejninger for at den tager fat... Jeg har ingen ideer om at jeg er en super kører eller at jeg skal ud at ligge sidelæns på diverse landeveje, men søger derimod en udsendesmæssige fed og nem cykel, hvilket er årsagen til at jeg har kig på ducati monster, gsxr, cbr og r6eren (alle fra 2006-2007)..

Har også planer om at booke et kursus med instruktør for at lærer cykel at kende og få mest muligt ud af den... Lige meget om det ender med en Suzuki eller ducati... smiley

Havde godt indtrykket af at det kommer til at være op af bakke med forsikringen, men så må jeg køre med ansvar til jeg fylder 25... smiley

• #18   20. jun 2011 Så vil jeg endnu en gang pege på en GSR750.
    Da dine ambitioner ikke er at udnytte racerens potentiale, og har fokus på moment, får du langt mere for dine penge med den mc. Kasko er også til at betale takket være Suzuki's aftale med IF

• #19   20. jun 2011 Udsendet er bare ikke mig... Synes den blegner i forhold til gsxr modellen! smiley

• #20   21. jun 2011 Sæt kryds til din kalendar: Synes jeg du skal nødt at se den og blive overtalt,hehehe. Torsdag kl 22.30 på National Geographic....Mega Factories: DUCATI

• #21   21. jun 2011 Der er flere super velholdte 750'ere på galleriet til salg. Det er bare at søge og vælge en farve.
    90.000kr og så kan du hente stort set hvilken af dem du vil.

Mangler du forsikringen foreslår jeg du giver lidt mere og køber ved en forhandler.

Off-topic forslag. CBR600RR. Køber du en brugt ved en forhandler kan du få rigtig god finansiering og første års forsikring finansieret med ind.
    Jeg havde kig på en CBR600RR moviestar ved Friis biler, (link fjernet) som ville stå i 1500kr/mdr inkl forsikring med en udbetaling på 20%.
    Du kan sagtens forhandle en udstødning og noget kluns med i handlen (Havde jeg). Det kunne være den absolut billigste måde at komme på en motorcykel for en ny.

Det skal siges min nuværende koster omkring 1000kr mere pr. mdr pga. finansiering/forsikring ikke er lige så fordelagtig!

• #22   21. jun 2011 Jeg synes at begge cykler er dårlige begynder cykler, men det virker nytteløst med alle de andre indlæg der er kommet.
    Til gengæld forstår jeg ikke hvorfor du skulle mangle moment. I forhold til hvad??
    Du har jo aldrig kørt på andet (end skolecyklen) så jeg forstår ikke at du allerede kan mangle moment.

• #23   21. jun 2011 hehe ;-D

• #24   21. jun 2011 For nogle, inklusive mig selv, betyder udseendet af legetøjet også noget... Man må respektere at han gerne vil betale ekstra for en R/RR cykel. Om han bruger den som tiltænkt? Næppe.

Men på det punkt er jeg enig - R cyklerne er de flotteste, i hvert fald i mine øjne!

• #25   21. jun 2011 Jeg har selv en K7'er GSXR 600, var ude og prøve nogle 750'er da jeg skulle finde min nuværende, men pga. økonomi på det tidspunkt blev det til en 600. Så hvis pengene ikke spiller en rolle vælg 750'eren. Dog tror jeg også du vil blive glad for 600'eren. Syntes den har nok power til mig.!

Ift. forsikring har jeg min kaskoforsikret ved GF for ca. 9000 kr årligt. Og jeg bor altså også i det indre København :). Så det kan lade sig gøre, jeg var dog 25 på det tidspunkt.

Held og lykke med at finde den rigtige, der er jo ikke noget bedre end at skulle finde sin første MC smiley

Jakob

• #26   21. jun 2011 Tak for flere af de konstruktive svar!

Niels hvis du læser længere oppe, skriver jeg at jeg er overbevist om at jeg bliver træt af at ligge med + 10.000 omdrejninger for at den vil fremad... Der er også mange der siger at det netop er det eneste minus ved denne cykel og skal jeg ud og smide 90 k vil jeg gerne ha' en ordentlig cykel der ikke skal skiftet næste sommer! smiley

Christian er helt enig CRB er en møg fed cykel, gider bare ikke over de 90 K... (synes hele tiden budgettet flytter sig....) smiley

Richard kigger lige med torsdag! På Brand og stil er Ducati uden tvivl vinder...

• #27   21. jun 2011 Ahh jeg ligger for det meste at tuller rundt på 6-8k rpm, self når man skal overhale og hvis det skal gå stærkt, så får den noget mere, men selvom du overhaler og kun holder den på 6-8k rpm, så går det stadig meget hurtigere end når du træder pedalen nede i din skoda favorit smiley

Personligt så syntes jeg ikke de 150cc er de ekstra penge værd, det var noget andet hvis de kostede det samme smiley

• #28   21. jun 2011 Nu har jeg kørt på en 600cc de sidste 3 år, og endda en noget ældre udgave end den du vil have, jeg har aldrig manglet moment.
    Ja fanden tager jo ved en GSX-R 600cc ved de ca 10.000 rpm, men når du rammer de 10 så er farten jo også allerede en del over det tilladte smiley

Men vælg den den du helst vil have, herinde får du bare 50 forskellige meninger, og ender måske op med at blive mere forvirret.
    Så længe du vælger en Gixxer går du sgu ikke galt i byen smiley

Og held og lykke med pappet..

• #29   8. jul 2011 Hvis du søger moment, så kig mon sv 1000. Super fin, og mulighed for både racer stilling og oprejst siddestilling. Det hele medfølger. Den kan det hele, og er sjov fra bunden. Samtidig er den en del billigere at forsikre end de rr modeller du omtaler. Ca 4500 med fuld kasko.

Kommentér på:
Første gangs cykel gsxr 600 eller 750??

Annonce