{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.053 visninger | Oprettet:

René K
René K
Tilmeldt:
14. jun 2005
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Første gangs køb af MC {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg er på udkig efter min første cykel men er meget i tvivl om hvad jeg skal have.
Jeg syntes cykler som TL100r eller GSX750r eller CBR900r er fede cykler men, jeg ved ikke om det er forvildt at starte på sådanne maskiner?
det skal lige siges at jeg er ret stor, ca 2m og 100+ kg.
jeg gider bare heller ikke og starte på en "lille" maskine som jeg når at blive træt af inden næste sæson er slut.
Så har i nogle forslag som jeg skal kigge nærmere på, det skal også lige siges at jeg ikke vil bruge det helt vilde på en cykel max priser er noget ligende hvad en brugt TL1000r kan fås for.
Håber at hører fra jer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første gangs køb af MC
  • #1   14. jun 2005 Hvor gammel er du? Er du afhængig af hvor stort eller lille kørekort? Du kan jo altid købe en stor maskine, og så smide tysk drosling til 98 heste i. Det giver måske ikke så meget mening, men så er den jo ikke så vildt hvis det er fordi du er bange for det. Så kan du jo altid pille det ud når du sys duhar lært det

    Krilleeee


  • René K
    René K Tilmeldt:
    jun 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   14. jun 2005 Jeg bliver 25 inden ret længe.
    Jeg er såmen ikke bange for dem har en kammerat der har en tl1000, men jeg har bare hørt fra flere at det er nemmere at "lære" rigtig hvordan man kører Mc i sving og sådan.
    Jeg har også meget gode vilkår ang. forsikring så det betyder heller ikke noget.


  • #3   14. jun 2005 Det kommer jo igen også an på hvad du er til? Er du til Sport, touring, racer eller? Jeg vil give Christian ret i at en sv 650 er en god cykel at starte på, den er ok i optræk, og hvis du får en anden udstødning på finder du ikke en rækkemotor som kan larme nært så meget smiley

    Hvis du vil have en racer skulle du nok starte med en GSX-R 600 som min. Den er rigtig godt træk og topfart i, men det er heller ikke sådan at du ikke kan styre det som ved en 1000 ccm. Jeg vil ikke mene det vil tage langtid at lære at køre mc hvis du købte sådan en som min.

    Er du til touring vil jeg mene en GSX-F 600 eller 750 er noget, 600 er måske lidt død, men 750'eren er rimelig fornuftig.

    Håber du kunne bruge min mening.

    Krille


  • René K
    René K Tilmeldt:
    jun 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   14. jun 2005 har en kammerat der lige har solgt sin gsx600f den syntes jeg ikke lige passede mig ret godt, syntes den er for lille.
    Men jeg er mest til sortstuoring eller racer.


  • #5   14. jun 2005 min cykel vejer 22okg og den er sku tung at bære rundt på.... det tager sku tid at lære at styre en så tung maskine rundt i svingene... jeg ville næsten ønske at jeg havde købt en lættere maskine....

  • #6   14. jun 2005 Rene k
    Jeg forstår dig.. smiley Men tag lige engang at klappe hesten..
    Du kan altid købe større, så hold dig væk fra de vildbasser, indtil du får lidt erfaring. Det komme også til at KOSTE i forsikring.. Hold dig til 600 eller under(jaja ok for sv650). Der er masser af sjov i sådan een.. køre selv på en 600ccm
    Husk nu engang på, at det kan gøre rigtig naller, hvis det skulle går galt..
    det er rigtig start på en stor maskine kan give klodset køgeregenskaber.. Det har jeg erfaret gennem min tid..


  • René K
    René K Tilmeldt:
    jun 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   14. jun 2005 Det er nok rigtig, men jeg syntes bare de par 600 jeg har siddet på er ret "små" i det jeg har dog ikke rigtig prøvet en gsx750R eller CBR900 så jeg ved ikke lige hordan de er i forhold til.
    Med hensyn til forsikringen, er det ikke det store problem
    for en GSX750R skal jeg give ca 7000 med kasko eller knap 1500 for ansvar. og prisen er ikke ret meget større for en CBR900, det skylde at jeg har meget gode forbindelser i mit forsikrings selskab.


  • #8   14. jun 2005 Hey René. Jeg ville også mene at du burde starte på en mindre mc (max 750cc) til at begynde med for det er sgu voldsomt lige at springe op på en 1100cc og have kontrol over såadn en satan når man er helt nybegynder. Mht din højde så kan det godt blive et seriøst problem for dig at finde en sports maskine, min kammerat er også nær de 2 meter og han har ledt i snart et år efter en cykel han kan holde ud at køre på. Han har så købt en blackbird nu da den er god for ham, men det er jo lige i overkanten af hvad du skal ud og se efter. det er lidt ærgerligt at du ikke synes at GSX-F'en var god at køre på de har nemlig ry for at være gode hvis har lidt højde. Men prøv at se lidt nærmere på fx kawasaki ZZR modellerne, Yamaha Thundercat, Honda CBR 600, og lign.

    Ronny.


  • #9   14. jun 2005 ups
    ok - René jeg så først efter jeg have skrevet indlæget, at forsikringen ikke var noger problem.. Det er ca det samme jeg betaler efter godt10år(hehe uden skader endnu)..
    Jeg er godt med på at 600 er små at side på.. Måske med undtagelse af gsx600f.. hehe ved også godt er et dårlig eksempel.. Jeg bliver ogsåselv træt i hænder og ryg ved længer tids kørser på min..
    Det bliver spændene at se hvad du vælger.. Men husk at tænke dig godt om
    MVH
    Bo


  • #10   14. jun 2005 Hvis du kan styre dig tror jeg ergonmi er vigtigere end hvor mange heste cyklen har....
    Med den størrelse du har tror jeg de fleste mcer er lidt små idet....
    Prøv en masse forskelligt......
    Tror sku du er lidt høj og stor i det til en ældre fireblade/ gsxr..... 600er eller sv650
    Hva med en zzr1100 eller cbr1000......evt. en ældre så kasko kan droppes.
    Prøv prøv prøv det er vigtist at du kan være på cyklen....


  • René K
    René K Tilmeldt:
    jun 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #11   14. jun 2005 Syntes måske lige de maskiner er lige lovlige gamle.
    Hvad med en Suzuki RF900 hvordan er den størrelse mæssigt?


  • René K
    René K Tilmeldt:
    jun 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #12   15. jun 2005 Ja jeg syntes nu også at en cykel fra 1990 er en ret gammel cykel, ikke for at fornærme nogen men det er nu min mening.
    Jeg skal ikke have noget der er meget ældre end 1995.


Kommentér på:
Første gangs køb af MC

Annonce