{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drosling af MC
  • #1   17. maj 2011 Det kommer jo an på hvordan. Hvis du sætter en prop i udstødning så den ikke kan komme af med forbrændingen og reducere effekten den vej, så skader det ja. Ved at man også kan drosle den ved at montere en ‘sikring‘ således at gassen kun går halvt op. Sådan er ikke så skadelig som første eksempel.

  • #2   17. maj 2011 Nej, selvfølgelig er det ikke skadeligt hvis det bliver lavet ordenligt. Tit er det bare en form for indsugningsrestriktor. Det er også det smarteste, da du beholder fuld vandring på gashåntaget og det meste af bundtrækket. Det gør cyklen mere medgørlig at køre, end hvis man kun har meget lidt vandring i gashåndtaget..

    Jeg skrev vist noget om det i din anden tråd? I grove træk har du to muligheder:

    - Køb et kit, sæt det i selv og tag til syn selv. - Den billige måde, men kræver at man er lidt hjemmemekaniker

    - Få en forhandler til at købe kittet og sætte det i for dig. Jeg ved så ikke om de også kan omsyne den for dig? Det er selvfølgelig den dyre måde..

    Til syn skal du vise dem de papirer du får med til kittet. Så bliver der anført en bemærkning "49" på synsrapporten, som betyder konstruktive ændringer. Når du så omregistrerer den, så kommer der til at stå konstruktive ændringer på bagsiden af den nye registreringsattest, og maksimal ydelse er ændret til 25kW, som er de 34hk du må have.

    Jeg lider også under de regler. Det er lidt træls at man kunne sætte sig ind i Lamborghini hvis man havde lyst til det, men ikke må køre en motorcykel med mangle flere heste end en plæneklipper.. smiley


  • #3   17. maj 2011 Har lige sat mit i idag..
    Det var bare 4 skriver i gummistykket mellem kaburator og studsen på motoren..

    Ingen problem..


  • #4   17. maj 2011 Det skader ikke. Hvis det er skiver i indsugningen, kan den godt blive sodet lidt til, men det tager den altså ikke skade af, det forsvinder første gang den får fuld rulle uden begrænsning. Du kan måske risikere at skulle rense tændrør en enkelt gang hvis du konsekvent kører med helt åbent spjæld.
    Det er ret nemt at montere selv, og hvis du har en kammerat der har rodet i scootere burde han nok kunne hjælpe dig smiley
    Hvis du selv montere det er fremgangsmåden som nævnt: Sæt begrænsningen i, til synshallen og vis papirerne til synsmanden og få det skrevet i papirene, kør smiley

    Mvh. Mathias


  • #5   17. maj 2011 Begrænsninger kan findes her: http://www.tlo-bikeshop.de/index.php/cPath/433/category/drosselsaetze.html
    Der følger TÜV papirer med.


Kommentér på:
Drosling af MC

Annonce