{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

Så er man vel MC'ist :) {{forumTopicSubject}}

Så er pappet hjemme smiley

Jeg var den første af 6 der skulle op og det gik fint. En tur rundt i byen, lidt motortrafikvej, motorvej og hjem gennem byen igen.
Glemte lige at slå blink fra en gang hvor han sagde, se lige på instrumentbrættet og vupti var den slukket smiley

Jeg har rundet de første 150 km idag og er ret øm i mit højre håndled smiley

Napper en tur mere iaften, hvor er det bare skønt, specielt at slippe af med den stemme i hovedet smiley

Ses derude ! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så er man vel MC'ist :)
  • #1   19. maj 2011 Stort tillykke,så er det ud i det gode vejl og få slidt noget gummi... smiley

• #2   19. maj 2011 Tillykke med det.

Men hvis du "hører stemmer" bør du gå til læge.

• #3   19. maj 2011 Tillykke med det, men husk nu at passe på derude smiley

God vind fremover !

• #4   19. maj 2011 Tillykke med kortet, kør som om de andre ikke ved hvad de laver, og pas på derude....
    Prøv at tage på en weekend med bane kørsel, det er fedt og man lærer virkelig hvad den kan den lille 2 hjulet, start i grøn klasse med en indstruktør, efter sådan en gang track day`s så er stemmen tilbage i hovedet igen, men denne gang siger den MER; MER; MER; så pas på det griber om sig he he

• #5   19. maj 2011 Tillykke med kortet smiley

Kør forsigt derude..

• #6   19. maj 2011 Tillykke med kortet da jeg fik det kørte jeg 500 km bare på at køre rundt på de forskellige landeveje, for at lære cyklen at kende. Det lyder MEGET som den samme rute jeg kørte i kolding for 3 uger sider må jeg sige....

• #7   19. maj 2011 Tillykke med kortet....

Øm i håndleddet skyldes at du holder for hårdt... prøv at slappe af... cyklen kan sagtens køre lige ud uden at du skal styre den smiley smiley smiley

• #8   19. maj 2011 Tillykke med pappet:-)

men... hvordan slap du af med stemmerne i hovedet? jeg døjer stadigt en del med det. hva?!?

• #9   19. maj 2011 Også lige et tillykke her fra smiley

• #10   19. maj 2011 tillykke med pappet herfra.

• #11   19. maj 2011 tillykke med pappet! - så er det bare ud og gi' den gas!

• #12   19. maj 2011 Takker smiley

Jeg har også lige haft en super aftentur til Hejlsminde. På vejen kørte jeg efter 2 motorcykler med gule veste og en kørerlærer bagved. Hvor var det fedt ikke at skulle køre kolonnekørsel med en stemme i hjelmen smiley Fik også lavet min første MC hilsen til en R6 smiley

YEAHHHHH ! smiley

Skal også lige hilse og sige at der er kræfter nok i en CBR 600 til de første par dage. Omdrejningstælleren har ikke været meget over 4-5000 smiley
    Syntes bare hurtigt jeg kommer i 6 gear, er det bedre at køre i lavere og have flere omdrejninger.
    Når man er vant til at køre Audi diesel så føler man det bliver lidt voldsomt med så mange omdrejninger.

• #16   19. maj 2011 tillykke med kortet, der er ikke nogen federe fornemmelse en at bestå sin mc køreprøve.
    4-5000 rpm lyder lige i underkanten men kør som du føler dig tryg ved i starten så skal de nok blive skruet op automatisk, jeg holder som regel min mellem 8-10.000 så det kun er et kort vrid ind hvor det er sjovt, dog ikke ved bykørsel

• #17   19. maj 2011 stort tillykke med kortet... hvis du mangler nogen at køre sammen med. så er der nogen der en gang om ugen kører fra shell på haderslevvej.. ellers så er der nogen fra vejle havn der kører hver weekend og begge steder er det gratis at mødes op.. søg MC TREKANTEN på facebook

• #18   19. maj 2011 Stort tillykke - jeg synes at det var flot at du oprettede tråden i går aftes, og selvfølgelig superfedt at du så bestod i dag. Held og lykke - og kør forsigtigt

• #19   19. maj 2011 tommy, super har ansøgt medlemsskab på FB

• #20   19. maj 2011 stort tillykke med kortet.og din fine honda.
    kør nu ordentligt ude på vejene og her i mosen
    og pas nu på derude- bilisterne gør det ikke.

• #21   20. maj 2011 Tror lige jeg prøver at slå MC TREKANTEN op på FB... Holdte os min thundercat på de der 5000 rpm til at starte med men er da sneget mig op på 7 hele tiden nu (dog ikke i byen) vil ikke trælle opmærksomhed til min udstødning og det er GODT nok meget politi, møder dem hver dag...

Er der forresten nogen der har hørt om at politiet har taget en for at have en sports udstødning på?

• #22   20. maj 2011 Hvis omdrejninger er på 10 hvilket gear køres der så i på landevej ? Skal jeg holde den en tak nede i gear for at have flere omdrejninger på ?

• #23   20. maj 2011 ja jack... det sidste gear er komplet overflødigt og er der kun for sjov smiley
    det kommer kun i brug på autobahn, de danske motorveje er slet ikke "gearet" til det sidste hak.....

nå men seriøst... kør som du lige har lært og som du har styr på

• #24   20. maj 2011 The lyk.

• #25   22. maj 2011 Ville da også mene at sådan en cykel som din har bedst af at få nogle omdrejninger, ved da at min lyder og reager bedst når den får nogle omdrejninger. Men som Dan S siger, kør som du har lært og som du selv syntes din evne er til.

Den maskine som du har er noget vildere end dem man kører på når man tager kortet, det er jo først når man rent faktisk har kortet man skal til at lære at køre MC. Jeg gjorde det at jeg den første weeken efter jeg fik kortet kørte en 500km og det var ren landevej, for at se hvor meget jeg kunne presse cyklen i bla sving osv.

Jeg har det sådan, tag Cyklen til alt, arbejde, lige ned i byen, få noget kørsels erfaring, tror problemet for en del ligger i at hvis de lige har fået kortet og kun kører i weekenden fordi det er mere belejligt at tage Bilen på arbejde og ned i byen osv, for ikke så meget erfaring i at køre, jeg har det sådan når man lige har fået kortet gælder det om at køre så snart man har chancen for det. Både for at man selv bliver mere sikker på at køre og mere sikker i hvordan din cykel reager

(dette er bare MIN mening, ved ikke om det er rigtig men sådan har JEG det som ny MCist)

• #26   22. maj 2011 Hvis du synes du har nok træk ved 4-5000 o/m. Så er det fint at ligge der, cyklen tager ikke skade af det og du kommer lidt længere på de dyre dråber. så det er jo ren win win.

De højere omdrejninger skal du nok snart få lyst til at udforske. Når du lærer maskinen at kende og bliver lidt mere tryk ved at køre mc.

Men bliv endelig ved med at bruge 6 gear når der bare skal køres stille og roligt. det tager jo ikke andet end et split sekundt at gå tre gear ned, hvis man skal bruge kræfterne.

Og tillykke med kortet forresten

Kommentér på:
Så er man vel MC'ist :)

Annonce