3.697 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Cagiva Elefant 750 Cagiva Elefant 750

Hej forum-brugere,

Har en kammerat der er på vej ind i vores herlige mc-verden, og vi kigger nu efter en Cagiva som nævnt i emnet til ham!

Hvad er for og imod, godt og skidt og evt. andre erfaringer på denne model.

Skal siges vi har fundet et velholdt og på billeder meget pæn eksemplar fra 1998 i Tyskland som vi arbejder lidt på, men er der nogen faldgruber man skal være opmærksom på?

Kom frisk med indspark...

Mvh Johnny

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cagiva Elefant 750
  • #1   28. maj 2011 Hej. Prøv at søge, og evt spørge, inde på forum på tenere.dk og ducati.dk

• #2   28. maj 2011 Har prøvet søgning, men synes ikke rigtig der kommer noget brugbart op!

• #3   28. maj 2011 Prøv at spørge derinde så. Der er mange tidligere ejere på begge forums med teknisk begavelse.

Motoren kender du, kan jeg jo se smiley Fin SS du har, det må være en af de sidste. Er det en FE (Final Edition) du har? I modsætning til din mener jeg Cagiva'en har indsrpøjtning.

FI motorcykler har en til salg. Måske en tur til Sorø og en snak med Finn var værd at overveje. Han kender udemærket til Elefanter selv.

• #4   28. maj 2011 En Cagiva er jo en af de gamle Dakar racere sammen med Africa Twin, R 100 GS og Yamahas gamle Super Tenerè, så det er jo gennemprøvet teknik.
    Den "lille" Cagiva er udstyret med Ducatis 750 supersport motor, og det er noget af det bedste som er lavet på fabrikken i Bologna. Den er jo nærmest skud og bombesikker hvis du ellers passer den ordentlig. Min kone har en 750 SS fra 97 og den har da rundet de 85000 km og kører stadigvæk som et schweizerur smiley
    Dog havde Cagiva (ligesom Ducati) nogen problemer med el komponenterne dengang, så det skal du måske lige være opmærksom på ved køb, men der er masser af hjælp at hente til det hos Ducati klubben.
    Så hvis ellers prisen rigtig, så er det bare at hugge til smiley

• #5   28. maj 2011 @ Ralfi, takker, det er desværre ikke en FE, den kom vist kun i 900 ccm og nærmest som en Superlight, altså med monosæde og enkelte carbondele og så i sølvmetallic med sorte fælge...
    Jeg foreslår min kammerat en tur til Finn, måske det er muligt med en prøvetur på den han har stående.

@ Søren P, en alvorlig beskyldning i åbent forum, jeg vurderer du kunne komme i klemme såfremt der ikke er hold i din påstand???

@ Ralf, som du kan se i min profil har jeg en 750 SS magen til din kones og meget glad for den. Jeg er medlem i www.ducati.dk og popper måske et spørgsmål i forummet der!

Tak for hjælpen indtil videre ;o)

Go´ aften
    Johnny

• #6   29. maj 2011 Ring i forvejen til FI motorcykler for prøvetur, ellers er det ikke sikkert den står klar.

Sidst jeg kiggede på Elefanter i Sorø stod de langt inde bagved i "skuret"

Lykke til med jagten

• #7   29. maj 2011 Overvej reservedels situationen inden du køber, motor dele er jo lige ud af landevejen, men hvad med resten? Det er en fed ged og havde den med i overvejelserne sammen med Africa Twin og Super Tenere da jeg købte min sidste år. Jeg valgte den fra pga. udvalget af reservedele, Africa Twin valgte jeg fra da jeg syntes den manglede kræfter på landevejen.

Men som skrevet hør på tenere.dk, her har også været et par stykker til salg. For et stykke tid siden var der en ekstrem lækker øllefant i Lucky Strike bemaling.

Go' jagt

• #8   29. maj 2011 Tak for indsparkene allesammen ;o)!

@ Kængu-stylten; mht reservedels-situstionen så kommer min kammerat ikke til at slide på den som I andre mudderfræsere slider på jeres grej. I flere år havde han en Land Rover Defender og det værste terræn den så i hans ejertid var perlegrus, pånær da jeg kørte den over en ubebygget parcelhusgrund og den fik mudder 5 cm. op af dækkene, hvilket nærmest krævede en øjeblikkelig vask ;o)!!!

Vi har i dag snoldet på ebay.de, så på fredag kører vi til Oldenburg og besigtiger og højst sandsynligt henter et styk Elefant med til Kbh.

Næste skridt for min kammerats vedkommende er alt udstyret og et stk. kørekort...

Mvh Johnny

Kommentér på:
Cagiva Elefant 750

Annonce