3.697 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Cagiva Elefant 750 Cagiva Elefant 750
Hej forum-brugere,
Har en kammerat der er på vej ind i vores herlige mc-verden, og vi kigger nu efter en Cagiva som nævnt i emnet til ham!
Hvad er for og imod, godt og skidt og evt. andre erfaringer på denne model.
Skal siges vi har fundet et velholdt og på billeder meget pæn eksemplar fra 1998 i Tyskland som vi arbejder lidt på, men er der nogen faldgruber man skal være opmærksom på?
Kom frisk med indspark...
Mvh Johnny
0 synes godt om
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 117 Svar: 392
sep 2009
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 91
mar 2006
Motoren kender du, kan jeg jo se
FI motorcykler har en til salg. Måske en tur til Sorø og en snak med Finn var værd at overveje. Han kender udemærket til Elefanter selv.
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 24
Den "lille" Cagiva er udstyret med Ducatis 750 supersport motor, og det er noget af det bedste som er lavet på fabrikken i Bologna. Den er jo nærmest skud og bombesikker hvis du ellers passer den ordentlig. Min kone har en 750 SS fra 97 og den har da rundet de 85000 km og kører stadigvæk som et schweizerur
Dog havde Cagiva (ligesom Ducati) nogen problemer med el komponenterne dengang, så det skal du måske lige være opmærksom på ved køb, men der er masser af hjælp at hente til det hos Ducati klubben.
Så hvis ellers prisen rigtig, så er det bare at hugge til
sep 2009
Jeg foreslår min kammerat en tur til Finn, måske det er muligt med en prøvetur på den han har stående.
@ Søren P, en alvorlig beskyldning i åbent forum, jeg vurderer du kunne komme i klemme såfremt der ikke er hold i din påstand???
@ Ralf, som du kan se i min profil har jeg en 750 SS magen til din kones og meget glad for den. Jeg er medlem i www.ducati.dk og popper måske et spørgsmål i forummet der!
Tak for hjælpen indtil videre ;o)
Go´ aften
Johnny
mar 2006
Sidst jeg kiggede på Elefanter i Sorø stod de langt inde bagved i "skuret"
Lykke til med jagten
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.954
Men som skrevet hør på tenere.dk, her har også været et par stykker til salg. For et stykke tid siden var der en ekstrem lækker øllefant i Lucky Strike bemaling.
Go' jagt
sep 2009
@ Kængu-stylten; mht reservedels-situstionen så kommer min kammerat ikke til at slide på den som I andre mudderfræsere slider på jeres grej. I flere år havde han en Land Rover Defender og det værste terræn den så i hans ejertid var perlegrus, pånær da jeg kørte den over en ubebygget parcelhusgrund og den fik mudder 5 cm. op af dækkene, hvilket nærmest krævede en øjeblikkelig vask ;o)!!!
Vi har i dag snoldet på ebay.de, så på fredag kører vi til Oldenburg og besigtiger og højst sandsynligt henter et styk Elefant med til Kbh.
Næste skridt for min kammerats vedkommende er alt udstyret og et stk. kørekort...
Mvh Johnny
Cagiva Elefant 750