1.679 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

anders c
anders c
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 65

Førstegangskøber af Mc-tøj Førstegangskøber af Mc-tøj

Jeg står og skal til at købe beklædning første gang.

Motorcyklen bliver højst sansynligt en sv 650. Jeg er 187 og 84kg

Jeg er helt blank hvad angår priser på brugt mc tøj og støvler.

Hvad mener i er en god pris på følgende:
brugte støvler størrelse 46
Brugte læderbukser
brugt læderjakker.

En anden ting. Kører man aldrig med feks. læder jakke og almindelige mc bukser? eller holder man sig til en af tingene? altså læder overdel og læder underdel.

På forhand tak fra den uerfarene

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Førstegangskøber af Mc-tøj
  • anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

#1   30. maj 2011 lige et bonus spørgsmål.. Kører i med rygskjold eller er dette ikke nødvendigvis et must?

• #2   30. maj 2011 Jeg køre ALTID med det hele på. Har været nede at ligge for mange gange til jeg gå på kompromis med sikkerhed

• #3   30. maj 2011 Hvad prisen skal være afhænger jo af mærke, model og slidtage.
    T-Hansen har noget godt tøj til en rimelig penge, så der går du ikke på kompromis med sikkerheden.
    Jeg køre med læderjakke og goretex bukser. Det synes jeg er bedst.
    Altid rygskjold, gå efter et der er level 2 godkendt.

• #4   30. maj 2011 Jeg vil ikke køre med noget der ikke kan lynes sammen. Jeg ville heller ikke handle i svansen for hvad ved de om hvordan tøjet skal sidde, funktioner i tøjet, materialet osv osv INTET
    For mit vedkomne så har jeg ofte tøjet på i mange timer så det må også gerne være komfortabelt og behageligt.

• #5   30. maj 2011 Jeg har en 2 delt læderdragt til salg, som du burde passe, den sidder perfekt på en af min kammier der er 187 høj og ca 85-88kg... Du kan se min annonce...

Jeg kører i det jeg lige har lyst til... Det kommer meget an på hvad jeg skal...
    Længere ture og frisk kørsel: Hjelm, 2delt læderdragt, rygskjold, støvler og handsker...
    Kortere ture: Hjelm, læderjakke / tekstiljakke, mc "cowboybukser", støvler / alm sko, handsker og nogle gange rygskjold...
    Rigtig kort tur: Hjelm Læderjakke / tekstiljakke, alm bukser, alm sko og handsker...
    I starten og slutningen af sæsonen køre jeg i 2 delt foret tekstildragt og ellers som ovenstående...

/ Bülow...

• anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

#6   30. maj 2011 okay.. hvis jeg er ude og prøve jakke skal jeg vel også tage højde for at der skal være plads til et rygskjold? eller fylder de ikke så meget?

• anders c
    anders c Tilmeldt:
    mar 2009

#7   30. maj 2011 bulow: Det var et svar jeg kunne bruge:)
    Angående din dragt starter jeg lige med at se hvad jeg kan her i sønderjylland da det er nemmere ikke at køre så langt hvis jeg skal prøve tøjet først.

• #8   30. maj 2011 se din indbakke

• #9   30. maj 2011 alt udstyr er vigtigt. Også et ordentlig ryg skjold. Handsker. støvler og lædertøj er mere slid stærkt ved styrt. Og en god hjelm. Samlet vil jeg sige at det nok løber op i min, 7500 med hjelm for nyt udstyr i rimelig kvalitet. Evt. Tag til hg i scandinavian park der er noget sparet forhold til dk. Men selvf også som du skriver købe brugt. Husk også øre propper. smiley god fornøjelse.

• #10   30. maj 2011 Louis.de (som har en afdeling i kiel) har pt en 2 delt læderdragt til 200 euro så det kan sgu ikke betale sig at købe brugt..og når du nu bor i sønderjylland så tag et smut over grænsen for der er udbuddet meget større og meget billigere..som Kim K skriver er der også Hein gericke i scandinavien park..

• #11   30. maj 2011 Eller Polo motorrad ligeledes i Kiel. Eller Bikeroutfit. http://www.kan.dk/mc/shop_de.html Handler du i de store kæder, så opret et bonuskort, så er der mere at spare.

• #12   31. maj 2011 Det kommer også an på hvad du skal bruge mc'en til. Er det til daglig transport vil jeg anbefale goratex, da det er mest praktisk i ydersæsonen. Jeg ved godt der er mange herinde der sværger til læder, men jeg har været i tur i asfalten med goratex og det var ikke til at se på tøjet.

Til de varme sommer hyggeture kører jeg med dragginjeans, læderjakke, støvler, handsker og selvfølgelig hjelm - det er minimum beklædning for mig.

• #13   31. maj 2011 Som Thomas skriver det kan ikke betale sig og købe brugt da du kan købe god kvalitet i tyskland til samme penge. jeg købte en, to delt læderdragt hos Hein gericke i scandinavien park for 3000kr i april. De har alt i mc tøj.

jeg køre med teksil tøj når der er koldt, og når det bliver varmer bruger jeg læderdragten ha ski undertøj under når der er kølidt,
    køre nogen gange også med læderbukser og tekstil jakke.

ny læderdragt ca. 3000kr
    brugt støvler 400-800kr
    ny handsker 400kr
    ny tekstil bukser ca. 800kr
    ny tekstil jakke ca. 1000-2500kr
    rygskjold 300kr hos lidel

håber du kan bruge de info

Kommentér på:
Førstegangskøber af Mc-tøj

Annonce