6.048 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Lillemor skal bagpå, - opmærksom på? Lillemor skal bagpå, - opmærksom på?

Mojn

Jeg er i fuld gang med min første sæson, og har fået kørt omkring 2500 km siden medio april.
Kæresten tripper for at komme bagpå og få en tur, så det skal vist til at være.

Mit spørgsmål er simpelt for de erfarne, - hvad skal jeg være opmærksom på når jeg får en bagpå, i forhold til styreegenskaber, kontra når jeg kører alene?
Hun er en ranglet dåse, på 180 cm, og små 70 kg.

Ser frem til gode råd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lillemor skal bagpå, - opmærksom på?
  • #1   8. jun 2011 Hvis hun bare følger dine skuldre, så ikke hun læner sig kontra i sving, du er VILDT opmærksom på bremserne (Hun maser dig fremad hver gang du bremser) og tager svingene så oprejst som muligt - så er det lige til. :o)

God fornøjelse....

husk korrekt påklædning så intet hænger løst og kan komme i kambolage med kæde, hjul m.m.

• #2   8. jun 2011 hvis du kan så få indstillet din affjedring til 2 personer og få det rigtige dæktryk.

Aftalt spilleregler, måske tegn hun kan give dig hvis hun gerne vil have du stopper.

Men ellers så hyg jer og husk at du nok ikke bremser så godt med hende på =)

• #3   8. jun 2011 Du skal være opmærksom på ikke at kalde hende en ranglet dåse mens hun hører det.

Og så ellers lære hende at opføre sig som din rygsæk..

• #4   8. jun 2011 Hej lasse.
    altså når du skal have en bag på skal du sørge for at hun er helt afslappet og følge med når du svinger hun må bare ikke stritte imod ellers er den svær at styre. men når så hun er afslappet og vender sig til det mærker du næsten ikke at der sidder en bagpå. et godt råd i skal aftale et tegn til hinander når du vil give den gas så hun ikke smutter bagover det er meget ubehaligt hvis hun ikke er klar når du giver den gas

• #5   8. jun 2011 Skulle lige til at skrive at du også skal passe på ved gasgivning, da man går meget nemt på hjul med en trunte bag på.. - til jeg så hvad du kørte på ;o)

• #6   8. jun 2011 René, - har fikset noget MC-kluns til hende smiley

Jesper - Det med indstillet affjedring, er det et must, når vi ikke taler om mere end 100-200 km om måneden?

Marc - Ranglet dåse hører hun aldrig, - så pænt taler jeg slet ikke om hende når hun hører på det. smiley

• #7   8. jun 2011 hvis hun er opmærksom på når du bremser kan hun læne sig frem og sætter en hånd på tanken så hun ikke kravler op på ryggen af dig

• #8   8. jun 2011 Og husk at kærester af en eller anden mig uforklarlig grund IKKE synes, at det er sjovt at køre 200+ på landeveje, så kør stille og rolig, så du ikke skræmmer hende allerede ved første tur.

• #9   8. jun 2011 http://www.breaktaker.com/albums/pictures/transportation/FatChickOnMotorcycle1.jpg

Hende her kan da få de fleste motorcykler til at gå på baghul..

• #10   8. jun 2011 Kasper og Robert, - netop det havde jeg tænkt på, - forestiller mig, at vi aftaler at hun får et bette klap på låret, når det skal gå lidt stærkere, - så er hun forbedredt, så hun ikke letter bagover! smiley

• #11   8. jun 2011 Marc JJ, - nej hun skriger hvis jeg kører mere end 130 i bil, så det er jeg forberedt på smiley

• #12   8. jun 2011 Robert A - Først nu så jeg at du var flabet! smiley På en god dag vil den gamle F2er nok fremad i en jævn fart smiley - Men der går da ikke mange sæsoner før den bliver byttet ud med noget større, - men man skal jo lige lære at kravle før man kan gå.

• #13   8. jun 2011 Det er sgu ikke engang løgn med baghjulet. Jeg har kørt ufrivilligt på baghjul pga. passager og et mindre bump på vejen. I det hele taget skal du være opmærksom på, at du har skiftet vægtfordelingen bagud, så forhjulet kan godt være noget lettere end normalt.

• #14   8. jun 2011 Lasse J:
    Det var lige dele dril og alvor..

Det kan gå galt hvis man lige skal vise en hurtig start i 1. når man har en bag på, næsten uanset hvilken cykel det er

• #15   8. jun 2011 Da jeg tog kortet fortalte min kørelære at passageren med fordel kunne tage armene omkring føreren, og placerer håndfladerne på tanken.... Ved opbremsning har passageren så mulighed for at lægge vægten/kraften på tanken i stedet for at skubbe til dig...

• #16   8. jun 2011 Selv min 400RR vil gå på baghjul ved gas alene når jeg har nogen bagpå, så alt over 600ccm skal man være ekstra obs..

men bedste råd er når du bremser så skal hun støtte sig på tanken med hænderne, ellers får du det ubehageligt!

• #17   8. jun 2011 I det hele taget, kør MEGET stille og roligt, så du ikke skræmmer hende. Det er bedre at hun selv ligger op til at du kan begynde at give lidt mere gas, når i begge lige har vænnet jer til mckørsel med passager.

Og vælg en varm, vindstille dag, kør en mindre tur, hyg jer. Så hun kan blive bidt af det... måske.

• #18   8. jun 2011 Jakob- Det vil jeg gøre. Bidt af det tro jeg næppe hun bliver, hun er mere til de "ægte" hestekrafter, - en krikke på 170 cm over ryggen, - skrækkelig hobby! smiley

• #19   8. jun 2011 Tonny S - Haha, ja det er min far sgu også go til de gange han har været bag på smiley

• #20   8. jun 2011 Og husk dit nye rygmærke.......... smiley

"Hvis du kan læse dette, DYT, så er kælingen faledt af....."

• #21   8. jun 2011 Det Brian s skriver er en rigtig godt ting at lære ens passager. Min kone har tit siddet bagpå de kværne jeg har haft og også rigtig frisk kørsel, har sjældent kunne mærke hende under opbremsning osv men en racer går en hel nemmere på baghjul med en bagpå smiley

• #22   8. jun 2011 Det jeg gjorde da jeg skulle have konen bagpå, var at finde en stor tom parkeringslads.
    Tag det stille og roligt og lad hende bevæge sig fra side til side. På den måde mærker du at hun kan styre din mc hen hvor hun ønsker.
    Prøv med at bremse, så hun og dig får fornemmelsen for hvad der sker.
    Så lærer både fører og passager hvad der sker med motorcyklen når der er bevægelse på.

Ellers tag det stille og roligt ude på vejen. I har ikke travlt smiley

• #23   8. jun 2011 hvad man skal være opmærksom på...

de har det med at ville med ud hver gang... og så får de ondt i ryggen af at køre på den mc man har -og så må man købe en motorcykel mere med ryglæn til dem...

Sådan er det jo bare... smiley

• #25   8. jun 2011 Og brug bagbremsen før forbremserne, når hun sidder bagpå. Det er meget mere behageligere for jer begge. Og brug gerne lidt længere tid på at bremse.

Og accelerer gerne langsomt, når du kører normalt med hende. Ellers bliver hun bare træt af de mange accelerationer og nedbremsninger. Det kan nemlig især mærkes i hendes lænd, imellem skulderbladene og nakken, når man er urutineret.

• #26   8. jun 2011 Mere gas er løsningen smiley

• #27   8. jun 2011 Kør lidt rundt i et villakvarter, hvor I stille og roligt sætter i gang, drejer,slingrer,bremser, holder stille nogle gange. Det er rarest for jer alle.

• #28   8. jun 2011 Det er sgu en dårlig ide at køre i et villakvarter med 30-40km/t med en bagpå første gang, hvor man hele tiden skal bremseoghave føderne ned og sætte i gang.. det er der ingen der får noget ud af.. ud på en landevejmed bløde kurver og god overblik det er langt sjovere for begge 2..!

• #29   8. jun 2011 enig med Birger, det er det man skal være opmærksom på.

første tur, skal den bare ha fuld hammer, ellers ender du, med og ha en til og stå i døren hver gang du vil ud af og ha en hyggetur med drengene smiley
    ej spøg til side.
    givet nogle rigtig godt råd, lige et mere til flokken. sig til hende at hvis hun absolut skal side og kigge over din skulder, så skal hun holde hovedet i den samme side, ubehageligt hvis man får noget hastighed på, og hun så sider og skifter side.
    vh. Michael

• #31   8. jun 2011 faktisk skal du også være obs på total vægten på mc'eb

• #32   8. jun 2011 WSU: Så er det vist en anden slags cykel, som der burde køres på, hvis man skal være obs på det. smiley

• #33   8. jun 2011 Dan J, den første køretur med kørelæreren foregår sjovt nok også på landevejen og ikk i bebyggede områder hvor man hele tiden skal stoppe op, det har vist noget at gøre med at en motorcykel ikk er særlig stabil ved lav fart, og slet ikk hvis man som nybegynder har en bagpå for første gang, eller hvad?

• #34   8. jun 2011 Ååh, I er så søøø' alle sammen...! smiley

• #35   9. jun 2011 Vil bare slutte op om det med hjelm og bagbremse. Det er på mange måder en god ide, at hun smækker hænderne i tanken, men I kommer sgu til at sidde tæt og det er næppe specielt behageligt for hende.

Jeg ville nok vælge hænder på hoften, så hun hun maser dig frem mod tanken fremfor ned over den ved en hård opbremsning. Og sig det med hjelmen til hende for selv et rykkende gearskifte kan betyde et Liverpool-kys bagfra smiley

Kommentér på:
Lillemor skal bagpå, - opmærksom på?

Annonce