1.133 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Kåre V
Kåre V
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

Kvalitet frem for kvantitet Kvalitet frem for kvantitet

Kort og godt. Jeg står og skal igang med MC Kort inden for 14. dags tid.

Jeg har ingen idé om hvor lang tid det tager at tage kortet, men tænker at 3 månder ikke er helt urealistisk?

Nå men i samme omgang vil jeg også have en mc.

Og da jeg er rimelig fartglad i forvejen. Ved jeg godt jeg ikke skal lægge ud med en stor Suzuki SV1000 ( i mine øjne en stor maskine)

Jeg har kigget lidt på en GS 500 både med og uden kåbe. Synes den ser okay fed ud. og kan erhverves til omkring 20 tusind. Hvilket er max beløbet for min første MC.. (Gerne kom med andre bud på lignende mc'er)

Oveni har jeg en ældre Aprilla scooter stående som jeg bare skal af med. og der er en som vil bytte hans Jinlun 150-5 lige over for min Aprilla. prismæssigt stemmer de to ting meget godt overens.

Er det overhovedet en maskine der er værd at samle på eller går det i stykker med det samme jeg sætter mig på den.

Jeg er en halvstor mand på 1.90 ca, og godt 100 kg.

Så vil da gerne kunne kører lidt mere end 20 km/t.

Håber der er nogen som kan hjælpe, da min viden endnu kun er begrænset inden for noget med 4 hjul. smiley

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • Lægning af Stor formats fliser 250 kr.
  • TV+tv bord og nogen hylder 700 kr.
  • Montering af induktionskogeplade 700 kr.
  • Fix a shelf 300 kr.
  • Opsætning af rullegardiner, 2 stk, og flytning af et rullegardin 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kvalitet frem for kvantitet
  • #1   19. jun 2011 Hvis du er til fart og gerne vil holde lidt igen, så køb en naked....
    så føles hver km/t af mere smiley

• #2   19. jun 2011 hvis du vil ha' en motorcykel, så erhverv dig en motorcykel.
    en jinlun vil du ærgrer dig over du byttede dig til.

en gs500 er en rigtig god begynder mc. køb den i stedet. smiley

• #3   19. jun 2011 Jinlunen bliver hurtigt kedeligt, så den vil du nok bytte ud inden længe alligevel

• #4   19. jun 2011 Ang kiniser er der så mange meninger ..
    Men kan du bytte med din scooter kan det da ikke gå helt gal
    ++++ er
    den køre langt på literen

Jeg kander en der havde en og den kørte 365 Dage om året startede altid også når den var 20 Cm sne på den ..

Det løber ikke fra dig, du får noget erfaring samt du kan spar elidt flere penge samme

--------- er

nærmest alt andet

Men det køre og er pisse billig at holde kørende

• #5   19. jun 2011 GS 500 er ikke super god til de langbenede. Man sidder med en meget skarp knævinkel. Men det er jo selvfølgelig en individuel vurdering. Men en Honda CB450s vil jeg også anbefale dig at kigge på. Den er fysisk lidt større en GS500 og matcher den fint på fart og driftsikkerhed.

• Kåre V
    Kåre V Tilmeldt:
    apr 2008

#6   19. jun 2011 Tak for de hurtige svar. Det har da givet mig lidt at tænke over. smiley
    Men overvejer da lidt at bytte scooteren væk. Bare for at have jinlunen og øve mig på. ( har stort lukket område at kører på)
    Men ellers vil jeg helt sikkert kigge på den Honda. Om det skal være sådan noget i stedet for..

• #7   19. jun 2011 kik efter en cbr 600 det er sku en fin maskine .. gs 500 bliver hurtig træls

• #8   19. jun 2011 Gammel R6 måske..

• #9   19. jun 2011 Jeg har to kolegaer som har kørt kinøjser i 4 år. De går i stykker hele tiden, men kan laves med en bukket gaffel og lidt sølvpapir. De starter hver dag, men når det er koldt eller de har stået længe skal de lige ha et spark bag i. De har begge købt sig en xt660 nu. Men de har fandme ikke solgt de andre. For som den ene sir' så er han motorcyklidt året rundt. Og kromen på kineseren ruster ikke, for det er af plastik... Jeg ville aldrig selv røre en med en ildtang! Men de har begge været glade for deres. De er billige, og kører langt på literen. Men en motorcykel blir' de aldrig i mine øjne. Gik efter noget ala den gs500 du snakker om. Det tror jeg du blir' gladere for i længden smiley

• #10   19. jun 2011 Det er jo alt andet end lige en fin "cykel" at starte på, så kan du om et år eller 2 smide den ud og købe noget større, uden det har kostet dig endet end hva din scooter er værd.

Og du har lært og vænnet dig til at køre "mc" på vejene.

Så kan man så diskutere om det er en mc eller ej smiley

• #11   19. jun 2011 Kig evt. osse efter en brugt Hyosung GT 650. De første versioner havde børnesygdomme, men efter 06 er det blevet rettet.

• #12   19. jun 2011 Kinesere under 250 ccm er lige lovligt undermotoriserede efter min smag, og til en mand på 100 kg +, det kan dog aldrig gå galt at købe sådan en billigt, gør det selv hvis der er nogen der vil bytte ind med sådan en!
    GO FOR IT!

• #13   19. jun 2011 jeg køre selv GS500 (dog mest pga ska ha noget billigt da jeg har 100km til arb) men den er livlig nok til ik og bli kedelig. fin topfart og behagelig og køre på.

men ska du ha lidt mere "racer" så find en HYOSUNG GT

• #14   19. jun 2011 hvorfor er der dog nogle der foreslår cbr600 eller r6

de to maskiner er da det trådopretter ikke skal have hvis han er bange for ikke at kunne styre sit tempo....

´skal da helst være e naked cykel da man jo mærker vinden og mere føler farten,,,,

• #15   19. jun 2011 Min Kone startede på min SV1000, nøgen cykel - det gik fint, men hun kunne så også starte højre hånd - tror du hurtigt ville blive træt af både jinlun og også gs 500

• #16   19. jun 2011 En R6 skal vidst være meget gammel hvis den også ryger ind under priskravet på 20.000

• Kåre V
    Kåre V Tilmeldt:
    apr 2008

#17   19. jun 2011 Dejligt med lidt blandende, meninger og holdninger.
    En af grundende til cyklen ikke skal være for stor, er jeg går rundt med et ødelangt håndled, fra en påkørsel på scooter for halvandet år siden. Så jeg skal stille og roligt lærer at kører ordentligt inden jeg skal have for stor en maskine..
    Men jeg må ud og kigge på noget når kortet er ved at være i hus.. smiley
    Og den kineser maskine. Tror jeg bare jeg bytter mig til hvis han stadig vil..

• #18   19. jun 2011 så skal du vist have en oprejst cykel.. altså ingen clip-onn for med dem vil du hænge i håndled

• #19   19. jun 2011 med hensyn til kortet så tog det tre uger for mig at tage kortet, så tre mdr synes jeg lyder af lidt lang tid:-)

• Kåre V
    Kåre V Tilmeldt:
    apr 2008

#20   19. jun 2011 Rasmus.

Kun 3 uger, hvordan kunne du tage det så hurtigt?

• #21   19. jun 2011 En mc er ikke hurtiger end du gør den til... startede selv på en 1000 ccm

• #22   19. jun 2011 190 høj og 100 kg........så går det bare ikke med en 150 Haling halung og hvad de nu ellers hedder. Du er ganske enkelt nødt til at vælge en mc der matcher din højde og drøjde, ellers kommer din mc til at ligne en Puch maxi smiley
    Så en BMW boxer, så får du kvalitet og noget der kan trække uden at stikke af med dig. En R80 eller R100 er mit bud
    (nej, min er ikke til salg :-))

• Kåre V
    Kåre V Tilmeldt:
    apr 2008

#23   25. jun 2011 Update på mc jagten.
    Jeg har købt en maskine. Det blev en gs 500e, udelukkende fordi jeg fik et super godt tilbud.
    Der er ikke original udstødning på, så den brøler fantastisk.
    Nu går jeg bare og venter på kortet. Glæder mig allerede nu til at komme ud og kører. Og det kan kun gå for langsomt.. smiley
    Så hvis der bor en i nærheden af langeskov. Som skulle have lyst til at give en tur på min cykel. Kvittere jeg gerne med en øl eller andet godt..

• #24   26. jun 2011 Tillykke, velkommen til denne gale verden. Bare se at få den oprettet.
    Kig i øvrigt på sitet dmcn.dk for netbutikker og andet godt. (under alverdens links) Et andet tip er allerede nu at oprette et bonuskort hos www.louis.de, det er min faste reservedelspusher. Undtagen på kædekit, der er Motorradteile Hamburg bedst.
    MC dæk finder du billigst hos Mynetmoto, og du kan finde en montør nær dig selv ligeledes inde på dmcn.

Kommentér på:
Kvalitet frem for kvantitet

Annonce