{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler for blinklys....
  • #1   25. jun 2011 Nope.

    Ikke hvis maskine er født med blinklys


  • #3   25. jun 2011 Cool... Jeg stikker poten ud...


  • lars a
    lars a Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 11
    #4   25. jun 2011 du må ikke køre uden hvis maskinen er født med blink!! heller ikke selv om den er fra før 95...

  • #6   25. jun 2011 Jeg rækker bare begge arme ud... Så skal det nok gå... smiley

  • #7   25. jun 2011 Man må til enhver tid indrette et køretøj efter de regler som var gældende på tidspunktet for køretøjets første registrering.

    Desuden gælder.
    En lygte anses for at være tilstede, hvis den kan bringes til at fungere ved at montere lampe (pære), montere sikring, samle el-stik, forbinde tilstedeværende ledningsstykker, eller kan bringes til at fungere ved en kombination af disse foranstaltninger.
    Dvs. at bare du fjerner blinkrelæe,t så skal lygterne ikke anses for at være til stede mere !


  • #8   25. jun 2011 Jeg har jo egentlig ikke noget imod blinklys, jeg bruger dem meget på min zx9r, Men på fatboy'en ser det nu meget federe ud uden blinklys....

  • #10   25. jun 2011 Hvis det heller ikke rager dem hvornår du bremser, så kan du jo fjerne stoplyset også !
    LOL


  • #11   25. jun 2011 Det er rigtig nok @lex... De finder sgu bare på at følge efter , og det gider man jo ikke

  • #12   25. jun 2011 Hvis et køretøj er født med blinklys, spejle eller lig. skal det være monteret og fungere uanset årgang. Nu ikke tro alt hvad færdselsbetjente siger, det er langt fra alt de har forstand på.

  • #13   26. jun 2011 Vil du venligst dok. den påstand Michael (Vejle) N ?


  • #14   26. jun 2011 Jeg fik ihvertfald fint synet en monster fra 94' uden spejle uden problemer.

  • #15   26. jun 2011 Michael (Vejle) N: Det er nu heller ikke alt du har forstand på. Er en mc fra før 1995 er det ikke et krav at spejle og blinklys er monteret, også selvom det sad på ab fabrik.

  • #16   26. jun 2011
    Ud over det er dumt og farligt at køre uden - så er der en ting som du måske lige skulle huske

    Når du nu køre HD - så skal du regne med at blive udsat for du bliver stoppet og din mc gået efter osv.

    Så ved at have lavet om på noget så synligt som blinklys så fanger du deres opmærksomhed ved det.
    Og så går de alt andet efter. Og selv og du har retten/loven på dine siden hvis det nu var lovligt nok at gøre - så kan de skabe problmer for dig.

    Der er så mange regler i DK, og mander der siger 3-4 forskellige ting. Og det gør panser også. Så kan du stå og bruge en time på at diskutere med ham i stedet for at kører.

    Man kan få så mange ting med blin i til HD. Bla. spejle som er mega fede, i selve styret - indbygget, Kelleman blink til at sætte i ender at styret, små mine blinklys, skinner/cover til bag skærem med indbygget lys i, osv. osv.
    Men de muligheder er det dumt og farligt at køre rundt og række hånden ud på din Mc.
    Men det er sku dit liv og dine lemmer. Så det er helt op til dig. god vind og god sommer.


  • #17   26. jun 2011 Grunden til jeg spørg, er jo at alt skal være helt lovligt på cyklen, for panserne har jo altid øje på Harley, men omvendt gider man jo ikke stå og diskutere med dem selvom man har ret..... Blinklysene bliver på til at starte med eller bliver de skiftet ud med nogle smartere nogen...

  • #18   26. jun 2011 Det er altså ikke korrekt. HVIS cyklen er monteret med blink (eller spejle for den sags skyld) skal det være monteret ved syn...

    http://www.fstyr.dk/~/media/029B93E3814E406F88615CFB1CEBCCA7.ashx

    Se pkt 6.04.031 for blinklys
    og pkt 10.03.031 for spejle
    og pkt 7.05.030 for db-grænser


  • #19   26. jun 2011 Mener selvfølgelig, at HVIS cyklen er født med givent udstyr, skal det være monteret ved syn

  • #22   26. jun 2011 At vælge at køre uden blinklys er for mig uforståeligt.
    Med de huller vi har i danske veje, mener jeg det kræver begge hænder på styret i et sving. Jeg møder mange huller de veje jeg kører på, og det kræver fuld styreevne, og det har man ikke med et hånd på styret i et sving.
    En anden ting er bilisterne, det vil nok ikke gøre dem blidere imod os motorcyklister, hvis vi ikke blinker, og nøjes med at række armen ud. De kender jo ikke reglerne for blinklys, og i deres verden SKAL man tydeligt vise når man skal dreje.
    Et lille eksembel: Du skal svinge til højre, der er en bil bagude, der er uopmærksom, og ser ikke du rækker armen ud. Så har du en bil oppe i røven, og du ligger der. SÅ er der nogen der siger det er bilistens skyld, og I har ret. Men det er stadig dig der liger ned!

    Et blinklys ses tydeligere end en arm, og tænk så på når du kører i mørke. Der vil jeg påstå det er tæt på at være umuligt at se du rækker armen ud.
    Der findes en masse små diode blinklys der kan monteres, så de ikke ødelægger den stil cyklen skal have.



  • #23   26. jun 2011 Kan en Harley Davidson ikke trække blinklyset .. eller er det bare en undskyldning for at man ikke vil vise de andre medtrafikanter hvilke hensigten man har i trafikken ??

  • #24   26. jun 2011 Ha Ha.... Jo da jeg var ude at prøvekøre den inden købet, gik det fint nok med blinklysene.....

    Det er jo et spørgsmål om at cyklen skal være så minimalistisk så muligt.set med mine øjne.. Ingen frynser , ingen ekstra lys, ingen slange og kabler der stritter ud alle vejne.. Ville jeg have en UFO med lys og tingeltangel havde jeg købt en goldwing.... Sådan en pølsevogn bliver helt sikkert ikke overset.....Ja jeg kunne jo også køre med gul vest, bare for at ødelægge alt hvad der handler om klassisk biker stil.... Ikke lige min stil...


  • #25   26. jun 2011 Blinklys, nummerplade og spejle, er da ikke tingeltangel???? Det hører ligesom med til at køre mc (på vejen i hvert fald).. Klassisk biker-stil har da intet med dine forkvaklede holdninger, til det at køre mc, at gøre...


  • #26   26. jun 2011 I øvrigt en fed 9'er du havde...

  • #27   26. jun 2011 Så du sætter stil over sikkerhed. Ja der lyder da fornuftigt og en klog beslutning.


  • #28   26. jun 2011 kan man overhovedet køre en Harley med en hånd? smiley

  • #29   26. jun 2011 LBS: Ja og endda helt også helt uden i en kort periode. Men sådan er det jo NÅR man HAR en Mc.

  • #30   26. jun 2011 Hej Jacob..Dejligt du kan li' min Kawa... Jeg har den stadig og det er en super cykel...

  • #31   26. jun 2011 Til Dan... Det er ikke noget med at tilsidesætte sikkerheden... Man køre blot efter forholdene... Det være sig i forbindelse med cyklens udstyr såvel som efter vejen forhold..... Du kan have nok så mange horn og lygter på din mc, men hvis du ikke kigger fremad i trafikke hjælper det jo lige fedt...Skulle mene jeg har Pænt meget erfaring på to hjul, har trods alt kørt mc i 15 år og det på mc'er med og uden blinklys.. Det uden et eneste uheld....

  • #32   26. jun 2011 Dan R: Skidt eksempel. Billisten overser så også bremselyset samt overhører en harley....

  • #33   26. jun 2011 Jeg er enig i at vi skal køre efter forholdene. Problemet er at vi ikke er så tydelige i trafikken, så andre overser os. Og det hjælper bestemt ikke at køre uden blink. Så jeg syntes bestemt det er at tilsidesætte sikkerheden.
    Men det er naturligvis din beslutning OG LIV.
    Du siger selv at vi kan have nok så mange horn og lygter på vores cykler, det drejer sig om at se fremad i trafikken.
    Men sig mig lige en ting, hvad med bilisten der ligger bag dig i mørke, hvordan vil du sikre dig at han er 100% sikker på at han ved du skal dreje?


Kommentér på:
Regler for blinklys....

Annonce