{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.249 visninger | Oprettet:

Forskel dragt {{forumTopicSubject}}

Hej alle, er der egentlig nogen forskel i en 2 delt dragt og så bukser og jakke, der kan lynes sammen, hvis i forstå mig.
Man kan jo købe en 2 delt dragt og så kan man også købe bukser og jakke for sig der kan lynes sammen, præcis som med en 2 delt dragt, men er der nogen forskel i pasform eller andet?
Har set man kan få jakke og bukser for sig, hvor der er for i? Så burde sikkerheden vel være større i en "almindelig" dragt, da den jo vil sidde løsere hvis man tager foret ud af bukser og jakke, eller har det ikke noget at sige?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskel dragt
  • #1   3. jul 2011 En (læder)dragt skal sidde HELT tæt til kroppen..

    Forskellen på heldragt og 2 delt er den at hvis du vælter så har den delte dragt et svagt led, og det er lynlåsen.. en heldragt er derfor sikrest, men om det gør sig gældende i praksis, tjah...


  • #2   3. jul 2011 Mirza A og det svage led kan man fjerne ved at få skiftet lynlåsen ud med en der er meget kraftigere og de fleste kvalitets dragter er ikke svage i lynåsen

  • #3   3. jul 2011 Men begge jeg mener er jo 2 delte, den ene er bare "født" som en dragt og det andet eksempel jeg mener er bare for et eksempel sådan en jakke her
    http://www.duells.dk/katalog/Catalogue.aspx?nid=3420&lcid=1030#params:nid=396209&t=Info

    kombineret med fx disse
    http://www.duells.dk/katalog/catalogue.aspx?nid=556553

    Er sikkerhed og komfort den samme, det burde den vel være?


  • #4   3. jul 2011 Simon P.
    Det sæt er lige så sikkert som en heldragt, lynlåsene i Arleen Ness er iorden.


  • #5   4. jul 2011 Hej Simon

    Hvis du bare kører når du er på tur så er heldragten at foretrække, men hvis du på dine ture gør som de fleste, nemlig gør ophold forskellige steder for at få en is ellerandet, eller bare for at nyde naturen, så vil du helt klart være glad for den todelte dragt, så kan du nemlig smide jakken.

    mvh. Leo


  • #6   4. jul 2011 bent C.. prøv at læs mit indlæg igen, så vil du forstå hvad jeg mener når jeg skriver "i praksis" smiley

  • #7   4. jul 2011 Og bare for lige at smide en sten i dammen og sprede lidt ringe i vandet.

    så har vi også tekstildragter med tilstrækkelig sikkerhed til de danske veje.
    Det er sku sjældent man kan komme ud på en glidebane som retfærdiggøre at man skal have lædder på.
    vi rammer som regel altid et eller andet som bremser os i glidebanen inden det kommer så vidt, hvis altså det er positivt smiley

    Anyway, jeg ville ikke tænke 2 gange over om jeg ville vælge 2delt eller ej. Som Mirza A skriver vil der naturligtvis være et svagt led.
    Men ikke noget som ville bekymre mig hvis man køber ordentlig kvalitet udstyr.

    Jeg ved godt hvad jeg ville vælge, skulle jeg få løst til at presse mig ned i en stram latex....nåh nej.....lædderdragt smiley


  • #8   4. jul 2011 PS: Jeg tager afstand fra evt. konklusioner om at mine udsagn er dannet ud fra professionel viden og facts. smiley

  • #9   4. jul 2011
    Peter (Stenløse) . fakta er er læder holder bedre end tekstil dragter har selv rykket hul i min tekstil jakke og arm på at glide 5 meter på is og sne og den var satme dyr nok men der imod har jeg gledet ca 50 meter med mit læder uden at der var hul hele vejen igennem.

    og det trådstarter spørg om er om der er forskel i sikkerheden at købe en 2 delt dragt som et sæt eller købe bukser for sig og jakke forsig og så lyne dem sammen svaret er nej så længe lynlåsen passer sammen


  • #10   4. jul 2011 Jeg takker for alle de svar jeg har fået, men jeg tror i alle har læst mit spørgsmål forkert, jeg snakker i begge valgmuligheder om 2 delte dragter, den ene er bare "født" som en dragt og den anden mulighed er hvor man kombinerer en læderjakke og læderbukser, der kan lynes sammen som i linket ovenfor.

    Jeg ville blot vide om der er forskel på dragten og "hvad skal man sige "kombinationen" der jo også kan lynes sammen. Det har ikke noget med heldragt at gøre:)
    Og yderligere kan jeg se at i nogle jakker og bukser, der sælges de med inderfor, som kan tages ud, den vil vel i sådanne tilfælde sidder noget løsere end hvis den var født uden for.


  • #11   4. jul 2011 læs bunden af mit sidste indlæg

    og en læder dragt skal sidder stramt så det med udtageligt for ved jeg ikke lige hvor god en ide er og husk at have plads til et rygskjold


  • #12   4. jul 2011 - Bent C -

    Jeg siger ikke noget med at læder er dårligere end tekstil. jeg siger at tekstil gør det godt nok. Der findes også gode eksempler på at det har hold.
    Igen afholder det hele af kvaliteten af det produkt man køber. For du finder også læderdragter som er gået i sygninger m.m. simpelthen fordi kvaliteren var for dårlig.


  • #13   4. jul 2011 jeg vil aldrig køre i andet end læder for det er efter min erfaring langt bedre for jeg havde inversteret i kvali tekstil men det holder bare ikke til en røv tur og har endnu ikke set et tekstil sæt holde til en røv tur

  • #14   4. jul 2011 Bent C

    Til normal kørsel er tekstil mere end nok. De fleste ulykker når man ikke at glide så langt at det retfærdigøre at man har læder på.

    Men det er en længere diskution om det ene eller andet er godt nok. Men det er langt fra sandheden at sige tekstildragter ikke kan holde til noget som helst.

    Et live eksempel er vores køre MC betjente, de har tekstil på. Hvis de dragter kun kunne holde til man falder ned af en trappe så var de aldrig blevet godkendt som arbejdstøj.

    Men igen, som tidligere skrevet, det var mest for at provokerer lidt at jeg skrev om tekstil. Der er lige så mange holdninger om tekstil vs læder som der findes ludere med kønssygdomme i verden. smiley


Kommentér på:
Forskel dragt

Annonce