Caferacer... Caferacer...
Hej. Jeg er lige blevet tilbudt en "caferacer" i bytte med min veteranbil og har lige et spørgsmål...
Kan man kalde en gammel, tung, stiv og skrællet honda cb 750 fra 76, for en caferacer???
Navnet caferacer er vel ment som en lille, gerne 2 cylindret, mc man kan smide rundt i byen med lethed, og fise en tur på cafe?
Hvorimod man nærmest skal kæmpe med en gammel tung 750 4 cylindret, der hverken kan styre eller bremse?
Ikke det fedeste at smide rundt med inde i byen..
Altså kan man kalde alt hvad man skræller for dele og smider et bræt på som sæde, for en caferacer?
Det mener jeg i hvert fald ikke...
Mvh Danny
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Han ville ha 20k for det gamle lort og det kan jeg slet ikke følge...
Mvh Danny
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Mvh Danny
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.565
Det med priserne er det samme med biler.. Nogle siger Veteranbil, andre siger gammel lort ;o)
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
(link fjernet)
Mvh Danny
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Og jeg ville også kunne forstå hvis den stod fin med hvide dæksider osv, men det er bare en gammel bunke skrammel der er skrællet for dele?
Mvh Danny
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
De gamle cykler havde ingen køreegenskaber dengang og har det heller ikke nu..
Og jeg mener bestemt ikke man kan betegne det som en "racer"
Mvh Danny
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.565
Men for 20 jern havde jeg nok snuppet den her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=99269
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Mvh Danny
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.501
Men til den 750 du linker til. Hvor fanden er udstødningen??
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Ingen tvivl om, at den der matsorte dynge langt fra kan leve op til cafe-prædikatet. Det er blot en gammel 750 F1, der har fået en plade krydsfinér i stedet for et sæde og så udskiftet styret!
Men selvfølgelig, en velkørende cafe racer BURDE også kunne styre og bremse!
Et par nogenlunde fine Honda 750'er
http://www.flickr.com/photos/92644655@N00/2186037524/
http://thekneeslider.com/archives/2006/04/23/honda-cb750-cafe-racers/
Selv en Harley kan ombygges til en ok cafe Racer
http://www.bikeexif.com/harley-xrtt-cafe-racer
Men det kan da ærge, at man tilsyneladende ikke kiger på, hvordan det KAN laves, før man kaster sig ud i et "ombygnings" projekt!
Bruger det år eller to til at finde stumper, før man går i gang! Og noget andet, man KAN altså godt få et gammelt jern til at styre rimelig godt.
Selvfølgelig ikke i ZX10R klassen, men faktisk lige så fint som en moderne "naked" model. Det kræver bare lidt af den talentfulde bygger!
Og han har ikke været til stede på den sorte død, du linker til!
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Dem du linker til er jo flotte og ligner også caferacere, men folk har fået den opfattelse at bare man skræller et gammelt lig, så er det en caferacer, og det er ikke tilfældet. Man forsøger jo på caferacere at få det "gamle" look frem ved at bruge dele som hvide dæksider osv..
Den sorte død, den var god ;o)
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Men det bliver noget med en håndbanket 25 ltr alu-tank fra England ( er på lager ) formentlig et Norvil sæde, håndbanket Honda CR 750 olietank, tilbageflyttede fodhvilere - også en CR 750 del - CR 4-i-4 udstødning og en kåbe i Duc 900ss stil!
Motoren skal selvfølgelig også have en grundig overhaling og jeg tør slet ikke tænke på omkostningerne ved det.
Men det er et omkringsiggribende projekt og som det ser ud i øjeblikket er det totalt uladsiggørligt!
Men en gang, så,,,
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR332yaDm157XKLbya0RjgIC_P4h9Qk7SFMbDaBOwrI2WSWsZCfPA&t=1
http://www.satanicmechanic.org/images/Edler01.jpg
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Tænk dig, i italien får du den slags kastet i nakken...
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
Men det er nok mere en rat-bike istedet for en cafe-racer !!!!
honda cb 750 er ved at blive en classic derfor er priserne også derefter !!!!!!
Hvis man skal bygge en real time cafe racer med de rigtige dele fra usa kommer op en cykel hurtig op på den anden side af 50.000 kr
hilsen Kenneth.
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Det kan man få andre, nyere og mere velkørende mc`er for, der er feks en fin honda 900 herinde til 20k, men bevares, er man til den slags, så for min skyld ingen alarm, jeg synes det er noget gammelt bras ;o)
Skal man ha gamle cykler, så skal de være ældre og fra feks england..
Mvh Danny
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Mvh Danny
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
englændere er da også noget gamelt bras ! havde en arbejdskollega der havde en BSA 650 ! der var altid en oliesø under motoren ! han rodede altid med den ! jeg kunne købe den for 12.000 kr nysynet men efter en prøvetur var jeg skræmt for livet !!!!
Bemærk at dette var i årret 1993 nu koster selvsamme BSA 50.000 kr og opefter ! I 1993 kørte jeg honda cb 750 og der var kæmpe forskel i køreegenskaber i forhold til bsa ...
Men med tiden bliver gammelt bras mange penge værd hæ hæ !!!!!
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Og det er også rigtigt at de gamle hondaer pludselig er blevet penge værd, men stadigt, det er ikke noget jeg ville investere i.
Og ja, en honda er bedre end en gammel bsa, men ville hellere betale for en bsa end en honda, hvis altså det var gamle cykler jeg gik op i.
Jeg har selv haft en bsa der var ombygget, og det meste af tiden gik med at skrue, men det er jo en del af charmen ;o)
Gamle hondaer har ingen udstråling, det var et transportmiddel og ikke andet, ingen "sjæl" over sig..
Min første 4 takter var en 4oo four fra 76 og jeg var vildt glad for den, men køn er den ikke. ;o)
Mvh Danny
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Jeg sætter den til 10-12k MAX.
Mvh Danny
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
så skal du have en HD panhead stivstellet med Abehanger styr !!!!!!
Men Danny ! hvad med Norton commando 850 fra starten af 1970´ erne ? der sku noget af det bedste englænder der lavet.
hilsen Kenneth.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
I modsætning til Triumph, var Norton flinke til at indkopiere nyudvikling ind i det eksisterende modeludvalg!
Den bedste Norton Commando var mk III modellen. Den havde den stærkeste motorblok og gearhus og kunne tåle til at blive brugt uden at fører og maskine blev rystet til atomer!
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Jo helt sikkert, en norton er fin, men jeg orker ikke de gamle drenge mere, jeg er blevet ældre og tiden skal gå med at køre og ikke skrue ;o)
Jeg har to veteranbiler, hvoraf den ene står mig i ca 80-100k og den er stadig ikke færdig, da jeg ikke kan få tiden til at skrue i den, har ellers haft den i 17 år ;o)
Jeg ville så gerne af med den ene, enten projektet, eller den der er kørende på plader, så jeg kunne få en mc og kun ha en bil at skrue i ;o)
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
Og du har ret, der findes ingen japanske cafe racere ..... det er lidt det samme som svanesøen danset af havnearbejdere der er ædru.........
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Der tabte du mig.
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
En CB fra 80'erne er noget skod. Man skal have dem fra 70'erne, men så bliver det til gengæld også godt!
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Mvh Danny
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Mvh Danny
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.501
Det er præcis det caferaceren oprindeligt var. En strippet MC og dertil nogle få dele udskiftet som gjorde køre- og bremseegenskaber bedre. Dette var nødvendigt når caferaceren skulle runde de 100mph.
Det med hvide dæksider og flot skinnende crom og lak i dag, er mere show-cafe der bare skal pleje ejerens rockabilly image.
Så den du har kig på, er faktisk mere tro mod det oprindelige cafe-racer koncept end mange andre, flottere cafe racere.
At en caferacer ikke kan være japansk er dog noget sludder. Det er kun fordi stilen opstod i 60'ernes England hvor der ikke var andet end de engelske maskiner at køre på.
I øvrigt ret sjovt du synes 400/4 er en grim MC. Lige præcis den, blev i 70'erne rost for sit caferacer lignende design.
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
og om den er tro mod cafe looket eller ej, så er den altså stadig ikke 20k værd, udover det så er der vist ikke ændret en pind ved bremser, så de er så elendige som de altid har været.
Det er en stiv gammel satan og egner sig ikke som caferacer inde i en by, rundt om hjørner osv, kort sagt, det er og bliver aldrig en racer...
Mvh Danny
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.501
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Men ja, vi er helt sikkert ikke enige om hvad tingene er værd, uanset hvad, så har det ikke min interesse, heller ikke hvis de rent faktisk havde den værdi ;o)
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.388
Jeg har set " cafe racere " jeg ikke vil give en tusse for, og jeg har set cafe racere der var langt over 100.000 værd.
Det hele afhænger af hvordan den er bygget, hvilke stumper der er brugt, om det er skruet ordentlig sammen, og ikke mindst hvad det er for en mc der danner basis for ombygningen osv.
Men da du ikke aner hvad en cafe racer er, så kan jeg godt se at du er på bar bund mht. til pris.
Ang. priser på veteran biler, så er det nøjagtig det samme. Et gammel vrag der pludselig har fået alderen med sig kaldes også for veteranbil, uden den nødvendigvis er ret mange penge værd
Så mit bedste råd til dig er, henvend dig til en der ved noget om emnet, så får du et prej om prisen.
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Jeg er på ingen måde interesseret i en caferacer, værdi eller ej, og det jeg bare ville høre, det var om andre ville betegne den jeg blev tilbudt, for en caferacer, jeg kalder det en skrællet cb750..
Du har åbenbart ikke bidt mærke i hvad emnet drejer sig om.
Vi er enige om at en fin caferacer kan være dyr, det er jeg klar over, men ikke det lort jeg blev tilbudt til overpris...
Mvh Danny
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.388
En cafe racer kan da meget vel være en 750 eller større mc.
Så spørger du om en skrællet Honda kan være en cafe racer, det burde du selv vide når du har 26 års erfaringer med mc´er, så hvorfor så spørgsmålet.
Selvfølgelig kan en Honda fra 76 da ikke sammenlignes med en top moderne mc, hvad angår bremser og styreegenskaber. Men hvis du ellers kan køre mc, så kan du da kaste en 750 Honda rundt i byen som en Puch Maxi, det handler da mere om chaufføren.
Så derfor.
PS jeg har rodet med biler og mc´er i 43 år.
jan 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
Hvis man vil have en lidt personlig 70´er cykel, men ikke har mod på at skrue selv. Så er 20.000,- vel egentlig ikke dyrt...
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Og en BMW der har fået et "cafe look" er heller ikke en caferacer i mine øjne, så er det på plads.
Du lader til at ville diskutere mine evner og viden indenfor mc, hvilket ikke er meningen, jeg ville bare vide om folk synes at den jeg blev tilbudt, var en caferacer i deres øjne og om de mente at den var pengene værd, ikke andet.
Michael: Det er selvfølgelig en smagssag men prisen er i mine øjne for høj.
Mvh Danny
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Du føler dig tydeligvis truffet, fordi jeg mener at en caferacer skal være snild at smide rundt med i byen og den kan man ikke på feks en gammel tung bmw, og cylinderne ville sku ramme jorden når jeg smed den ned i svinget, men så langt kommer du åbenbart ikke ned? ;o).
Mvh Danny
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
http://www.britcycle.com/Bikes/matchless_cafe_racer.htm
Mvh Danny
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Det ville svare til at man tog en traktor, monterede et formel 1 karrosseri på den, og så sagde at nu var den en formel 1 bil...
Mvh Danny
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 572
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Igen, det var bare for at høre folks mening om stil og pris, ikke andet.
Og nej, jeg skrev også i starten at det ikke var noget for mig, men det har ikke noget med sagen at gøre, jeg ville høre om en skrællet cb750 kunne betegnes som en caferacer og om folk synes at sådan en gang skrot var 20k værd.
Nu har jeg hørt hvad folk mener og det var hyggeligt med en lille snak ;o)
Mvh Danny
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.388
Tja, nu har du da bare udstillet din uvidenhed en gang til.
Hvis du fulgte bare lidt med, så ville du vide at Beks motoren fra Holland stort set vandt alt i classic TT sidste år med en BMW boxer. I Tyskland ligger Edelweiss racing også i toppen med deres classic boxere, og længere tilbage var vinderen på Isle of Man også en BMW boxer osv osv.
Så jo, en gammel klodset BMW boxer kan også godt være en cafe racer
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Men "den Sorte død" er altså et trist eksemplar af racen og burde højest kunne sælges for 15-16.000!
Efter min mening altså!
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.501
Synes i den grad en CB750 er gerant for god cafe-racer base, og Oles's BMW er også en godt eksempel på en cafe-racer, at du så mener noget andet er jo din personlige smag der taler, og ikke 28 års erfaring med motorcykler og caferacere.
apr 2004
Følger: 16 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 136 Svar: 1.369
Det er nu engang vilkårene når man handler. Nogle bud er gode andre er ikke, og en ting er det værd som nogen vil give for den. Ikke en krone mere.
Hvad angår caferacer eller ej, så er der sket det som der er sket med choppere, bobbere og andre ombygninger. Smid et højt styr på din kværn og kald det en chopper, pil skærmene af og sæt et solosæde på og du har en bobber osv....
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
En bmw kan være et TT racer ja, men ikke en cafe, men det er bare min mening.
Kasper: Nu forstår vi hinanden, det er netop bare det jeg ville frem til, altså at den sorte var en trist udgave og ikke pengene værd.
Og efter diverse ombygninger kan den sikkert bruges, men det var jo KUN den jeg blev tilbudt jeg talte om, og resten er bare min mening, folk har lov til at ha deres ;o)
Jesper: Du har helt ret ;o)
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Mvh Danny
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Takker for dialogen.
Mvh Danny
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 1.777
Cafestilen er hammer fed synes jeg... Folk har hver deres mening. heldigvis.
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 1.777
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Det er dog en skam, at ( den Amerikanske ) bygger ikke har været opmærksom på, at ribberne i koblingsdækslet, tændingsdækslet og cylinderen burde være parallelle. Det havde set MEGET bedre ud, hvis de havde flugtet!
http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqIOKjoE24ioWTSWBNyBvco(9!~~_12.JPG
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.501
Men ellers er det jo rigtigt at det med begreberne flyder en del iht folks egen opfattelse.
Et godt eksempel er denne, hvor en ejer fejlagtigt mente en VF750 kunne kaldes en streetfigter:
http://motorcykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=12320
Det kan en +200kg mc jo aldrig blive til.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Det er vist noget der er forbeholdt overvægtige bopper's og kinesiske sekunda-modeller, der alligevel ikke kan blive grimmere!
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.388
Men pyt, du er jo mand for at kunne tåle det
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.501
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Jo, et 1100 cc kit og et sæt fladspjældskarburatorer! Måske!
Nu er kaffebars racere jo en personlig sag, Men der er nogle grundliggende regler, der skal være opfyldt! Og i MIN optik, hører white wall tyres ikke med. Men det er kun mig!
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.501
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.388
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 94 Svar: 441
(link fjernet)
tror lige jeg kom i bukserne der....
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.501
www.cb750cafe.com
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
skal love for at debaten går højt ang. cafe-racer.
den honda cb 750 "den sorte død" er da ok !
prisen synes jeg er ok ! hvis man ser hvad de ligger på i dba.
Med hensyn til køreegenskaber på honda cb 750
skal der ikke meget til at forbedre dem.
forgaffel: konisk kronrørleje, progresive forgaffelfjedre, forgaffelstabilisator.
bremser: mastercylinder fra en nyere honda med stålarmerede bremseslanger
bagende: gasstøddæmper plus en firkant profil bagsvinger(der findes mange eftermarked producenter).
Alt dette lavede jeg på min honda cb 750 f2 fra 1978 (SOCH motor med alufælge comstar)
så blev kørengskaberne ca 100 % bedre og bremserne 200 % bedre
På honda k-modeller og F1 med en skive ! kan man sætte en extra original skive og kalibre på.
Prøv at søg på nettet "honda cr 750" så skal i bare se hvordan en cb 750 kan blive til en ond roadracer.
hilsen Kenneth.
nov 2008
Følgere: 65 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.105
jan 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
der er definationen på hvad ÆGTE cafe racere er... skrevet af folk der kørete dengang det opstod og folk der er inde i miljøet.... Ikke alle der der moderne rock-a-billi folk der lever højt på noget de har set i film og læst i månedens Hipster news......
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 65 MC-er: 6 Annoncer: 2 Emner: 8 Svar: 39
Har selv brugt mange penge, og arbejder stadig på projekter der har taget årevis.
Med andre ord, en cafe Racer er din egen personlige drømme Mc, og for nogen er kinøjser racere den eneste muglighed for at lave den ud, alt respekt for det, men kulturen og stilen er engelsk!
Alle mine cafe'er har været engelske, har dog haft både naked kinøjser og naked britte, men mine cafe'er er engelske, kald mig bare nørd!
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 65 MC-er: 6 Annoncer: 2 Emner: 8 Svar: 39
Ps: der er en cafe racer gruppe herinde, meld jer til
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 65 MC-er: 6 Annoncer: 2 Emner: 8 Svar: 39
(link fjernet)éracers.dk
og mcg forum:
http://www.motorcykelgalleri.dk/grp_vis.aspx?GroupID=653
og dansk facebook cafe gruppe med over 550 medlemmer:
(link fjernet)
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 27
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 171
At du synes en CB750'er fra 1970'erne ikke har nogen sjæl, synes jeg næsten er lidt synd for dig. Jeg synes den har super meget sjæl. Desuden kalder man den verdens første superbike - og det er der en grund til. Den kører fremragende - hvis altså man kan køre motorcykel og ikke en en tøsedreng. Den kører IKKE som en ny motorcykel - den kører som en gammel fed klassisk CB750'er kører. Hvorfor dog købe en fed gammel klassiker hvis den kørte som en ny? Så hellere købe sådan én da.
Desuden vil de gamle CB f'ere være en meget bedre investering end de andre du foreslår - de vil kun blive mindre og mindre værd, fordi de bare er halvgamle motorcykler og ikke klassikere. Honda 750'eren den vil ikke falde - og højst sansynligt stige i værdi over den næste årrække.
Men alt i alt morsomt - og dejligt sådan nogle som dig findes. Det gør det faktisk endnu sjovere, at køre de gamle fede japenere. Ikke alle kan jo have god smag.
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 27
aug 2012
Følger: 1 Svar: 1
Caferacer...