2.178 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 83 Svar

Caferacer... Caferacer...

Hej. Jeg er lige blevet tilbudt en "caferacer" i bytte med min veteranbil og har lige et spørgsmål...
Kan man kalde en gammel, tung, stiv og skrællet honda cb 750 fra 76, for en caferacer???
Navnet caferacer er vel ment som en lille, gerne 2 cylindret, mc man kan smide rundt i byen med lethed, og fise en tur på cafe?
Hvorimod man nærmest skal kæmpe med en gammel tung 750 4 cylindret, der hverken kan styre eller bremse?
Ikke det fedeste at smide rundt med inde i byen..
Altså kan man kalde alt hvad man skræller for dele og smider et bræt på som sæde, for en caferacer?
Det mener jeg i hvert fald ikke...
Mvh Danny


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Caferacer...
  • #1   9. jul 2011 Og hvorfor bliver den pludselig mere værd, bare fordi man skræller den??
    Han ville ha 20k for det gamle lort og det kan jeg slet ikke følge...
    Mvh Danny


  • #2   9. jul 2011 Ps. budet kom ikke herindefra...
    Mvh Danny


  • #3   9. jul 2011 Du kan bare søge på Google. "CB750 Cafe racer" Så skal du se...
    Det med priserne er det samme med biler.. Nogle siger Veteranbil, andre siger gammel lort ;o)


  • #4   9. jul 2011 "raceren" kan ses her:

    (link fjernet)

    Mvh Danny


  • #5   9. jul 2011 Jo men der er da intet race over sådan en gammel stiv satan?
    Og jeg ville også kunne forstå hvis den stod fin med hvide dæksider osv, men det er bare en gammel bunke skrammel der er skrællet for dele?
    Mvh Danny


  • #6   9. jul 2011 Og 20k?? Never... ;o)
    De gamle cykler havde ingen køreegenskaber dengang og har det heller ikke nu..
    Og jeg mener bestemt ikke man kan betegne det som en "racer"
    Mvh Danny


  • #7   9. jul 2011 Tja jden ser vel ok ud...

    Men for 20 jern havde jeg nok snuppet den her:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=99269





  • #8   9. jul 2011 og jeg giver dig lidt ret... Har man en gammel bil der er skrællet og grim, så er det noget gammelt lort, men er den fin, så er det en veteranbil ;o)
    Mvh Danny


  • #9   9. jul 2011 Ja den har jeg også haft kig på ;o)

  • #10   9. jul 2011 Når man sammenligner de to cykler, ja så er der da ingen tvivl om hvad jeg ville vælge ;o)

  • #11   9. jul 2011 Jo, det er skam en cafe, og det egner en CB750f sig ganske godt til. Den du har kig på er dog mere en cafe-rat end ren cafe-racer.
    Men til den 750 du linker til. Hvor fanden er udstødningen??


  • #12   9. jul 2011 En cafe racer behøver ikke at være velstyrende og velbremsende for at leve op til betegnelsen. Og den behøver heller ikke at være 2-cylindret for at leve op til de krav. Jeg har set utrolig flotte 4- og 6 cylindrede cafe racere.

    Ingen tvivl om, at den der matsorte dynge langt fra kan leve op til cafe-prædikatet. Det er blot en gammel 750 F1, der har fået en plade krydsfinér i stedet for et sæde og så udskiftet styret!

    Men selvfølgelig, en velkørende cafe racer BURDE også kunne styre og bremse!

    Et par nogenlunde fine Honda 750'er
    http://www.flickr.com/photos/92644655@N00/2186037524/

    http://thekneeslider.com/archives/2006/04/23/honda-cb750-cafe-racers/

    Selv en Harley kan ombygges til en ok cafe Racer

    http://www.bikeexif.com/harley-xrtt-cafe-racer

    Men det kan da ærge, at man tilsyneladende ikke kiger på, hvordan det KAN laves, før man kaster sig ud i et "ombygnings" projekt!

    Bruger det år eller to til at finde stumper, før man går i gang! Og noget andet, man KAN altså godt få et gammelt jern til at styre rimelig godt.
    Selvfølgelig ikke i ZX10R klassen, men faktisk lige så fint som en moderne "naked" model. Det kræver bare lidt af den talentfulde bygger!

    Og han har ikke været til stede på den sorte død, du linker til!


  • #13   9. jul 2011 Vi er helt enige ;o)

    Dem du linker til er jo flotte og ligner også caferacere, men folk har fået den opfattelse at bare man skræller et gammelt lig, så er det en caferacer, og det er ikke tilfældet. Man forsøger jo på caferacere at få det "gamle" look frem ved at bruge dele som hvide dæksider osv..

    Den sorte død, den var god ;o)


  • #14   9. jul 2011 Jeg har selv en lille plan om at få lavet en fin kaffebar - racer ud af en gammel singlecam Honda, men tidens ugunst har skubbet projektet lidt ud i fremtiden.
    Men det bliver noget med en håndbanket 25 ltr alu-tank fra England ( er på lager ) formentlig et Norvil sæde, håndbanket Honda CR 750 olietank, tilbageflyttede fodhvilere - også en CR 750 del - CR 4-i-4 udstødning og en kåbe i Duc 900ss stil!
    Motoren skal selvfølgelig også have en grundig overhaling og jeg tør slet ikke tænke på omkostningerne ved det.
    Men det er et omkringsiggribende projekt og som det ser ud i øjeblikket er det totalt uladsiggørligt!
    Men en gang, så,,,


  • #16   9. jul 2011 Jo men der er vi jo også ude i noget gammelt/retro, hvor der er kælet for detaljerne, der er noget helt andet end bare at skrælle en cykel..
    Tænk dig, i italien får du den slags kastet i nakken...


  • #17   9. jul 2011 Cafe stilen har ikke slået igennem dernede ;o)

  • #18   9. jul 2011 prisen er da ok på den cb 750 ! forudsat motoren er iorden !!!

    Men det er nok mere en rat-bike istedet for en cafe-racer !!!!

    honda cb 750 er ved at blive en classic derfor er priserne også derefter !!!!!!
    Hvis man skal bygge en real time cafe racer med de rigtige dele fra usa kommer op en cykel hurtig op på den anden side af 50.000 kr

    hilsen Kenneth.


  • #19   9. jul 2011 Kenneth: Jeg vil på ingen måde give 20k for en gammel skrællet cb 750, heller ikke hvis motoren er ok..
    Det kan man få andre, nyere og mere velkørende mc`er for, der er feks en fin honda 900 herinde til 20k, men bevares, er man til den slags, så for min skyld ingen alarm, jeg synes det er noget gammelt bras ;o)
    Skal man ha gamle cykler, så skal de være ældre og fra feks england..
    Mvh Danny


  • #20   9. jul 2011 Mc fra 70`erne er lige så kedelige og udstrålingsløse som bilerne var, medmindre der er tale om italienere eller andre eksotiske mærker. ;o)
    Mvh Danny


  • #21   9. jul 2011 hej Danny !

    englændere er da også noget gamelt bras ! havde en arbejdskollega der havde en BSA 650 ! der var altid en oliesø under motoren ! han rodede altid med den ! jeg kunne købe den for 12.000 kr nysynet men efter en prøvetur var jeg skræmt for livet !!!!
    Bemærk at dette var i årret 1993 nu koster selvsamme BSA 50.000 kr og opefter ! I 1993 kørte jeg honda cb 750 og der var kæmpe forskel i køreegenskaber i forhold til bsa ...


    Men med tiden bliver gammelt bras mange penge værd hæ hæ !!!!!


  • #22   9. jul 2011 Det er rigtigt at gamle englændere også er noget bras, men det er "rigtigt" gammelt bras :o)
    Og det er også rigtigt at de gamle hondaer pludselig er blevet penge værd, men stadigt, det er ikke noget jeg ville investere i.
    Og ja, en honda er bedre end en gammel bsa, men ville hellere betale for en bsa end en honda, hvis altså det var gamle cykler jeg gik op i.
    Jeg har selv haft en bsa der var ombygget, og det meste af tiden gik med at skrue, men det er jo en del af charmen ;o)
    Gamle hondaer har ingen udstråling, det var et transportmiddel og ikke andet, ingen "sjæl" over sig..
    Min første 4 takter var en 4oo four fra 76 og jeg var vildt glad for den, men køn er den ikke. ;o)
    Mvh Danny


  • #23   9. jul 2011 Og igen, hvis vi vender tilbage til den jeg blev tilbudt, så er den i hvert fald på ingen måde 20k værd i mine øjne..
    Jeg sætter den til 10-12k MAX.
    Mvh Danny


  • #24   9. jul 2011 hvis man skal have det rigtige bras !!!!!!

    så skal du have en HD panhead stivstellet med Abehanger styr !!!!!!

    Men Danny ! hvad med Norton commando 850 fra starten af 1970´ erne ? der sku noget af det bedste englænder der lavet.

    hilsen Kenneth.


  • #25   9. jul 2011 Mnarh, der skal man så hen til midten af 70'erne, men der var Norton Commando også det bedste fra England.
    I modsætning til Triumph, var Norton flinke til at indkopiere nyudvikling ind i det eksisterende modeludvalg!
    Den bedste Norton Commando var mk III modellen. Den havde den stærkeste motorblok og gearhus og kunne tåle til at blive brugt uden at fører og maskine blev rystet til atomer!


  • #26   9. jul 2011 Ja jeg skal ALDRIG ha en harley ;o)
    Jo helt sikkert, en norton er fin, men jeg orker ikke de gamle drenge mere, jeg er blevet ældre og tiden skal gå med at køre og ikke skrue ;o)
    Jeg har to veteranbiler, hvoraf den ene står mig i ca 80-100k og den er stadig ikke færdig, da jeg ikke kan få tiden til at skrue i den, har ellers haft den i 17 år ;o)
    Jeg ville så gerne af med den ene, enten projektet, eller den der er kørende på plader, så jeg kunne få en mc og kun ha en bil at skrue i ;o)


  • #27   9. jul 2011 Vil sige at hvis motoren er iroden og alt det andet, er så prisen ikke så bisdsk..

    Og du har ret, der findes ingen japanske cafe racere ..... det er lidt det samme som svanesøen danset af havnearbejdere der er ædru.........


  • #28   9. jul 2011 Ædru havnearbejdere??
    Der tabte du mig.


  • #29   9. jul 2011 Kasper K ... Jeg har det på samme måde når man kalder en cb750'er fra 80'erne for en cafe racer....... Der taber de mig smiley

  • #30   9. jul 2011 Helt enig Dyggi
    En CB fra 80'erne er noget skod. Man skal have dem fra 70'erne, men så bliver det til gengæld også godt!


  • #31   9. jul 2011 Dyggi: måske ikke, men når jeg ser en fin 900 fra 84 i org lak til 16k, så kan jeg altså ikke se det rimelige i 20k for et skrællet lig..
    Mvh Danny


  • #32   9. jul 2011 Heller ikke for en fra 70`erne...
    Mvh Danny


  • #33   9. jul 2011 Wmen folk har fået den opfattelse at bare man skræller et gammelt lig, så er det en caferacer, og det er ikke tilfældet. Man forsøger jo på caferacere at få det "gamle" look frem ved at bruge dele som hvide dæksider"

    Det er præcis det caferaceren oprindeligt var. En strippet MC og dertil nogle få dele udskiftet som gjorde køre- og bremseegenskaber bedre. Dette var nødvendigt når caferaceren skulle runde de 100mph.
    Det med hvide dæksider og flot skinnende crom og lak i dag, er mere show-cafe der bare skal pleje ejerens rockabilly image.
    Så den du har kig på, er faktisk mere tro mod det oprindelige cafe-racer koncept end mange andre, flottere cafe racere.

    At en caferacer ikke kan være japansk er dog noget sludder. Det er kun fordi stilen opstod i 60'ernes England hvor der ikke var andet end de engelske maskiner at køre på.

    I øvrigt ret sjovt du synes 400/4 er en grim MC. Lige præcis den, blev i 70'erne rost for sit caferacer lignende design.


  • #34   9. jul 2011 Jamen som jeg siger er den ikke særlig køn, sådan en 400, og jeg må sige at den heller ikke er den bedste til den slags i mine øjne, men det er jo en smagssag, motoren er en helt anden sag, den er kanon..
    og om den er tro mod cafe looket eller ej, så er den altså stadig ikke 20k værd, udover det så er der vist ikke ændret en pind ved bremser, så de er så elendige som de altid har været.
    Det er en stiv gammel satan og egner sig ikke som caferacer inde i en by, rundt om hjørner osv, kort sagt, det er og bliver aldrig en racer...
    Mvh Danny


  • #35   9. jul 2011 Altså den 750 jeg blev tilbudt... ;o)

  • #37   9. jul 2011 Carsten: Ja det gjorde jeg da pr omgående ;o)

  • #38   9. jul 2011 Jeg blev tilbudt en cb 350 i kasser med i handelen, så er vi max oppe på en totalpris (i mine øjne) på max 15-16k og det bød han mig på min bil der pt er til salg for 31.000kr og står mig i over 45.000kr


  • #39   9. jul 2011 Han er vel af den overbevisning at din bils værdi svarer til de 2 hondaer. Det er da ikke hans fejl, at du så mener din bil er mere værd.

  • #40   9. jul 2011 Jeg er sikker på at det er nemmere for mig at påvise bilens værdi, end han kan påvise værdien af hans mc´er ;o)
    Men ja, vi er helt sikkert ikke enige om hvad tingene er værd, uanset hvad, så har det ikke min interesse, heller ikke hvis de rent faktisk havde den værdi ;o)


  • #41   10. jul 2011 Jesper--> Foerst I 50'erne smiley

  • #42   10. jul 2011 BM ........Der findes en masse skrammel på markedet. Noget af det kaldes fejlagtig for cafe racer.
    Jeg har set " cafe racere " jeg ikke vil give en tusse for, og jeg har set cafe racere der var langt over 100.000 værd.
    Det hele afhænger af hvordan den er bygget, hvilke stumper der er brugt, om det er skruet ordentlig sammen, og ikke mindst hvad det er for en mc der danner basis for ombygningen osv.
    Men da du ikke aner hvad en cafe racer er, så kan jeg godt se at du er på bar bund mht. til pris.
    Ang. priser på veteran biler, så er det nøjagtig det samme. Et gammel vrag der pludselig har fået alderen med sig kaldes også for veteranbil, uden den nødvendigvis er ret mange penge værd
    Så mit bedste råd til dig er, henvend dig til en der ved noget om emnet, så får du et prej om prisen.


  • #43   10. jul 2011 Ole: Nu har jeg haft med mc, biler og veteraner at gøre i 28år så jo, jeg ved godt hvad en caferacer er og hvad en veteranbil/mc er værd og min pointe er at den jeg blev tilbudt har intet med en caferacer at gøre, og er på ingen måde 20k værd...
    Jeg er på ingen måde interesseret i en caferacer, værdi eller ej, og det jeg bare ville høre, det var om andre ville betegne den jeg blev tilbudt, for en caferacer, jeg kalder det en skrællet cb750..
    Du har åbenbart ikke bidt mærke i hvad emnet drejer sig om.
    Vi er enige om at en fin caferacer kan være dyr, det er jeg klar over, men ikke det lort jeg blev tilbudt til overpris...
    Mvh Danny


  • #44   10. jul 2011 Nu skyldes mit indlæg din egen indledning om hvad en cafe racer er.
    En cafe racer kan da meget vel være en 750 eller større mc.
    Så spørger du om en skrællet Honda kan være en cafe racer, det burde du selv vide når du har 26 års erfaringer med mc´er, så hvorfor så spørgsmålet.
    Selvfølgelig kan en Honda fra 76 da ikke sammenlignes med en top moderne mc, hvad angår bremser og styreegenskaber. Men hvis du ellers kan køre mc, så kan du da kaste en 750 Honda rundt i byen som en Puch Maxi, det handler da mere om chaufføren.
    Så derfor.
    PS jeg har rodet med biler og mc´er i 43 år.


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #45   10. jul 2011 Syntes egentlig at den er lidt fed.
    Hvis man vil have en lidt personlig 70´er cykel, men ikke har mod på at skrue selv. Så er 20.000,- vel egentlig ikke dyrt...



  • #46   10. jul 2011 Ole:Nu har jeg kørt roadracing og cross, så jeg tror nu godt at jeg kan smide rundt med en mc, og jeg siger ikke hvad der kan være en caferacer, men at den jeg blev tilbudt i hvert fald ikke er det, og mine 28 års erfaring siger mig at den ikke er 20k værd.
    Og en BMW der har fået et "cafe look" er heller ikke en caferacer i mine øjne, så er det på plads.
    Du lader til at ville diskutere mine evner og viden indenfor mc, hvilket ikke er meningen, jeg ville bare vide om folk synes at den jeg blev tilbudt, var en caferacer i deres øjne og om de mente at den var pengene værd, ikke andet.
    Michael: Det er selvfølgelig en smagssag men prisen er i mine øjne for høj.
    Mvh Danny


  • #47   10. jul 2011 Ole: og jeg spørger bare andre pga, bare fordi man har rodet med mc i mange år, som du, behøver man ikke at være altvidende, og det er da altid rart at høre andres mening, vil du ikke deltage, jamen så lad være.
    Du føler dig tydeligvis truffet, fordi jeg mener at en caferacer skal være snild at smide rundt med i byen og den kan man ikke på feks en gammel tung bmw, og cylinderne ville sku ramme jorden når jeg smed den ned i svinget, men så langt kommer du åbenbart ikke ned? ;o).
    Mvh Danny


  • #48   10. jul 2011 Det her er en caferacer i mine øjne:

    http://www.britcycle.com/Bikes/matchless_cafe_racer.htm

    Mvh Danny


  • #49   10. jul 2011 Lige et ps til ole: Din bmw er skam fin, rigtig fin, men en racer er og bliver den aldrig, at den har looket er ikke nok.
    Det ville svare til at man tog en traktor, monterede et formel 1 karrosseri på den, og så sagde at nu var den en formel 1 bil...
    Mvh Danny


  • #50   10. jul 2011 hvad er formålet med indlægget udover en masse bla bla bla jeg ved en masse, du tager jo alligevel ikke imod det der bliver skrevet

  • #51   10. jul 2011 Filtertøsen:

    Igen, det var bare for at høre folks mening om stil og pris, ikke andet.
    Og nej, jeg skrev også i starten at det ikke var noget for mig, men det har ikke noget med sagen at gøre, jeg ville høre om en skrællet cb750 kunne betegnes som en caferacer og om folk synes at sådan en gang skrot var 20k værd.
    Nu har jeg hørt hvad folk mener og det var hyggeligt med en lille snak ;o)

    Mvh Danny


  • #52   10. jul 2011 Rolig nu, BM, du er sgu da noget ophidset, og så ender du med at kaste dig over min gamle sagesløse bimmer, og påstå at en sådan ikke kan bruges til race.
    Tja, nu har du da bare udstillet din uvidenhed en gang til.
    Hvis du fulgte bare lidt med, så ville du vide at Beks motoren fra Holland stort set vandt alt i classic TT sidste år med en BMW boxer. I Tyskland ligger Edelweiss racing også i toppen med deres classic boxere, og længere tilbage var vinderen på Isle of Man også en BMW boxer osv osv.
    Så jo, en gammel klodset BMW boxer kan også godt være en cafe racer smiley


  • #53   10. jul 2011 OG som en gammel Honda 750 ejer ( 3 stk's ) så vil jeg da gerne give Ole medhold i, at en gammel Honda SAGTENS kan smides rundt i byzone.

    Men "den Sorte død" er altså et trist eksemplar af racen og burde højest kunne sælges for 15-16.000!
    Efter min mening altså!


  • #54   10. jul 2011 DIn opfattelse af en cafe-racer er jo kun gældende for dig selv. Heldigvis.
    Synes i den grad en CB750 er gerant for god cafe-racer base, og Oles's BMW er også en godt eksempel på en cafe-racer, at du så mener noget andet er jo din personlige smag der taler, og ikke 28 års erfaring med motorcykler og caferacere.


  • #55   10. jul 2011 Du er da vist blevet rigtig tøsefornærmet over at blive tilbudt den handel hva? smiley
    Det er nu engang vilkårene når man handler. Nogle bud er gode andre er ikke, og en ting er det værd som nogen vil give for den. Ikke en krone mere.
    Hvad angår caferacer eller ej, så er der sket det som der er sket med choppere, bobbere og andre ombygninger. Smid et højt styr på din kværn og kald det en chopper, pil skærmene af og sæt et solosæde på og du har en bobber osv....


  • #56   10. jul 2011 Ole:Jeg hidser mig skam ikke op, rolig nu, det var dig der startede med at kredse omkring min viden, og så giver jeg selvfølgelig igen ;o)
    En bmw kan være et TT racer ja, men ikke en cafe, men det er bare min mening.
    Kasper: Nu forstår vi hinanden, det er netop bare det jeg ville frem til, altså at den sorte var en trist udgave og ikke pengene værd.
    Og efter diverse ombygninger kan den sikkert bruges, men det var jo KUN den jeg blev tilbudt jeg talte om, og resten er bare min mening, folk har lov til at ha deres ;o)
    Jesper: Du har helt ret ;o)


  • #57   10. jul 2011 Martin. Jeg er bestemt ikke tøsefornærmet og jeg giver dig ret i at folk hurtigt kalder deres mc/bil for noget de egentlig ikke er, en gammel rusten toyota corolla er feks ikke en Ratrod ;o)
    Mvh Danny


  • #58   10. jul 2011 Nå men det var hyggeligt drenge, der vil altid være nogen der har en anden mening end en selv i et forum, uanset hvordan man ser på en ting, det er det der gør det så sjovt, og der skal være plads til alle ;o)
    Takker for dialogen.
    Mvh Danny


  • #59   11. jul 2011 Synes det en fin pris for den CB750 .

    Cafestilen er hammer fed synes jeg... Folk har hver deres mening. heldigvis.


  • #61   11. jul 2011 Ja, den er fin den der.
    Det er dog en skam, at ( den Amerikanske ) bygger ikke har været opmærksom på, at ribberne i koblingsdækslet, tændingsdækslet og cylinderen burde være parallelle. Det havde set MEGET bedre ud, hvis de havde flugtet!

    http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqIOKjoE24ioWTSWBNyBvco(9!~~_12.JPG


  • #62   11. jul 2011 Jamen du har da helt ret. Ole BMW er da slet ikke en cafe racer. Den mangler jo de hvide dæksider...

    Men ellers er det jo rigtigt at det med begreberne flyder en del iht folks egen opfattelse.
    Et godt eksempel er denne, hvor en ejer fejlagtigt mente en VF750 kunne kaldes en streetfigter:
    http://motorcykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=12320
    Det kan en +200kg mc jo aldrig blive til.


  • #63   11. jul 2011 Hvide dæksider?
    Det er vist noget der er forbeholdt overvægtige bopper's og kinesiske sekunda-modeller, der alligevel ikke kan blive grimmere!


  • #64   11. jul 2011 B M.........Det her forum består af folk med både holdninger og meninger. Så hvis man stiller et spørgsmål og regner med, pr. automatik, at få ret i sine egne antagelser, så kan man godt blive blæst ud af banen.
    Men pyt, du er jo mand for at kunne tåle det smiley


  • #65   11. jul 2011 Hvide sider til sine abe hangers, såå er der dømt cafe fighter ..... eller .... Jeg tror der skal stoppes inden det bliver flovt smiley

  • #66   11. jul 2011 Kasper K: Ja det er jo trådstarters overbevisning, at en ca drager skal have hvide dæksider. Og det mangler ole's BMW og er derfor ikke en caferacer smiley

  • #67   11. jul 2011 Nu har jeg kravlet over og under Oles fine Bimmer med trynen 5 cm fra og den cykel mangler ABSOLUT ikke noget.
    Jo, et 1100 cc kit og et sæt fladspjældskarburatorer! Måske!

    Nu er kaffebars racere jo en personlig sag, Men der er nogle grundliggende regler, der skal være opfyldt! Og i MIN optik, hører white wall tyres ikke med. Men det er kun mig!


  • #68   11. jul 2011 Kasper K: Ja det er vi fuldstændig enige om. Den BMW er i den grad en cafe race lige efter bogen.

  • #69   11. jul 2011 Tak for skulderklap, nu er det lige før jeg begynder at holde af den gamle bimmer igen smiley

  • #70   11. jul 2011 sjovt så mange linker til diverse inspirations cykler uden én eneste har linket til verdens smukkeste honda cb 750'er.. også er den endda bygget af danskere, til danskere, på dansk jord.

    (link fjernet)

    tror lige jeg kom i bukserne der....


  • #71   12. jul 2011 Egelund: Smag er heldigvis forskellig, men synes bestemt ikke wrenchmonkees når ham her til sokkeholderne
    www.cb750cafe.com


  • #72   12. jul 2011 Måske fordi, at Wrenchmonkees er noget overdyrt klums?

  • #73   12. jul 2011 Hej venner !

    skal love for at debaten går højt ang. cafe-racer.

    den honda cb 750 "den sorte død" er da ok !
    prisen synes jeg er ok ! hvis man ser hvad de ligger på i dba.

    Med hensyn til køreegenskaber på honda cb 750
    skal der ikke meget til at forbedre dem.

    forgaffel: konisk kronrørleje, progresive forgaffelfjedre, forgaffelstabilisator.

    bremser: mastercylinder fra en nyere honda med stålarmerede bremseslanger

    bagende: gasstøddæmper plus en firkant profil bagsvinger(der findes mange eftermarked producenter).

    Alt dette lavede jeg på min honda cb 750 f2 fra 1978 (SOCH motor med alufælge comstar)

    så blev kørengskaberne ca 100 % bedre og bremserne 200 % bedre

    På honda k-modeller og F1 med en skive ! kan man sætte en extra original skive og kalibre på.

    Prøv at søg på nettet "honda cr 750" så skal i bare se hvordan en cb 750 kan blive til en ond roadracer.

    hilsen Kenneth.


  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 65 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.105
    #74   12. jul 2011 Hvorfor er det så vigtigt om om kværnen er en ægte cafe racer, bare ejeren er glad er alt vel godt ??


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #75   12. jul 2011 Findes der en definition på en "ægte" cafe racer... ?



  • #76   13. jul 2011 God damn..... Køb og læs bogen Cafe Racers ... den blev kun lavet i paperback og er blevet genoptrygt fornyligt.. Jeg mener man kan købe den gennem Ace Cafe London's hjemmeside..

    der er definationen på hvad ÆGTE cafe racere er... skrevet af folk der kørete dengang det opstod og folk der er inde i miljøet.... Ikke alle der der moderne rock-a-billi folk der lever højt på noget de har set i film og læst i månedens Hipster news......


  • #77   13. jul 2011 Og i addition til Cafe Racers kan købes Rockers..... Mere om hvad de lavede dengang smiley

  • #78   13. jul 2011 Ved bare dette, at når man bygger en ordentlig cafe, kan man ikke andet en miste på det ved salg, og 90% er motor (skal fanderme være iorden)

    Har selv brugt mange penge, og arbejder stadig på projekter der har taget årevis.

    Med andre ord, en cafe Racer er din egen personlige drømme Mc, og for nogen er kinøjser racere den eneste muglighed for at lave den ud, alt respekt for det, men kulturen og stilen er engelsk!

    Alle mine cafe'er har været engelske, har dog haft både naked kinøjser og naked britte, men mine cafe'er er engelske, kald mig bare nørd!


  • #79   13. jul 2011 Lev jeres drømme ud, og lad være med at blive snydt, og hvis i skal slås herinde kan i gå uden for.

    Ps: der er en cafe racer gruppe herinde, meld jer til smiley


  • #80   13. jul 2011 tjek det her:

    (link fjernet)éracers.dk

    og mcg forum:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/grp_vis.aspx?GroupID=653

    og dansk facebook cafe gruppe med over 550 medlemmer:

    (link fjernet)


  • #81   29. jul 2011 Hahahahahaha........ jamen så vil jeg da gerne runde debaten af med en hilsen til Pivert som har skabt så meget omtale af min mc. Tak for den dejlige omtale men hvad sker der for dig ??? Store armbevægelser og helt væk. Du keder dig da for meget. Jeg håber du har fået nattero efter dit indlæg og det ikke er gået for meget ud over din familie, og tænk at fare sådan op over et bud på din bil. Du er da for latterlig. Jeg håber i alle har været inde og se min mc og den er da også oprettet i min profil. Fed debat påtrods af indlægget. Kør pænt og god sommer.

  • #82   3. feb 2012 Tænk engang, Veteran. Jeg tror måske det er fordi du er lidt forstokket i dine synspunkter omkring en CB 750'er fra 1970'erne. Den er faktisk blevet totalt kult-cykel i rigtig manges øjne - inklusive mine egne. Jeg synes virkelig du virker lidt "tabt" i dine holdninger til gamle japerner-motorcykler. Din argumentation med, at man da kan få nyere og bedre motorcykler til deres priser viser jo, at du slet ikke forstår en tøddel af hvad, der snakkes om. Gamle dyre klassiske biler f.eks kører sjældent så godt, som en ny Mondeo f.eks. Men det har HAT med sagen at gøre.

    At du synes en CB750'er fra 1970'erne ikke har nogen sjæl, synes jeg næsten er lidt synd for dig. Jeg synes den har super meget sjæl. Desuden kalder man den verdens første superbike - og det er der en grund til. Den kører fremragende - hvis altså man kan køre motorcykel og ikke en en tøsedreng. Den kører IKKE som en ny motorcykel - den kører som en gammel fed klassisk CB750'er kører. Hvorfor dog købe en fed gammel klassiker hvis den kørte som en ny? Så hellere købe sådan én da.

    Desuden vil de gamle CB f'ere være en meget bedre investering end de andre du foreslår - de vil kun blive mindre og mindre værd, fordi de bare er halvgamle motorcykler og ikke klassikere. Honda 750'eren den vil ikke falde - og højst sansynligt stige i værdi over den næste årrække.

    Men alt i alt morsomt - og dejligt sådan nogle som dig findes. Det gør det faktisk endnu sjovere, at køre de gamle fede japenere. Ikke alle kan jo have god smag.



  • #83   11. feb 2012 Tak Claes.... Men jeg tror aldrig vi får ham overbevist. Cyklen fik nyt bagdæk og røg for 25K til en rigtig glad køber..... smiley

  • steen F
    steen F Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #84   31. aug 2012 Selv en gammel Cb 750 kan blive en rigtig god "styremaskine " hvis det bliver grebet rigtigt an, De bremser sådan en er født med skal kastes over højre skkulder,er man så heldig at få fat i en forgaffel og bremser fra en yamaha 650, den 2 cylindrede,så har man sgu lige pludselig noget der dur. en stivere bagsvinger og så alt det vægt man kan skrælle af den. En skrap knast er heller ikke af vejen,hvis man kan finde sådan en. Har selv kørt road race på en Cb 500 og vundet mange løb på den .Den er om muligt endnu blødere i rammen end en 750er, men det kan altså gøres. Ps. hvis nogen er interreseret i et Bimota kit til en Honsa 750 ,så har jeg sådan et liggende, Tank sæde kåbe fodhvilere gearskift. Steen

Kommentér på:
Caferacer...

Annonce