{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.365 visninger | Oprettet:

Hjelme / tekstil tøj kvalitet? {{forumTopicSubject}}

Hej mcg...

Har købt en 500ccm
Og nu er mit spørgsmål.

Hvordan finder jeg ud af at købe tøj?
Jeg vil IKKE i thansen eller biltema lige hvad ang sikkerheden..
Men igen hvis de sælger Rukka, jamen så er det vel lige så godt som hvis du køber det hos en Rukka forhandler?

Jeg har kigget på tøj til omkring 2000 kr pr del ved en MC forhandler og lidt billigere.
Man kommer jo lige langt på vejen med 100km/t, om man vælter på en 1300ccm eller 500ccm.

Men syntes det er lige at stramme den lidt at købe tøj til en værdi som er mere værd end cyklen...

Men har jo ikke ikke lyst til at blive flået i stykker!!!


Hvad med en Schuberth hjelm? De skulle være støjsvage, (så slipper man også for de gule høre propper som nogle køre med) men ellers ikke så gode i karakter? :S Syntes dog de sidder godt.

http://sharp.direct.gov.uk/testhelmetlist?sharp-make=130&sharp-model=&sharp-type=All&sharp-rating=1&discontinued=1

(Og kan man i det hele taget stole på de test? Har hørt at hvis firmaet er relateret til dem som foretager testen kan det godt blive lidt misvisende)

Og ja ved godt at der findes MANGE meninger...
Gal jeg syntes det er svært!!!!

En forhandler i syd/øst jylland fortalte at Schuberth ikke er godt (næsten noget lort) han fortalte dog også at ryg beskytteren ikke behøvede at være i hård plastik (Sårn en så man undgår at brække ryggen) men blot en blød en til at tage slaget var nok :S

Håber nogle kan og vil hjælpe.

På forhånd tak Anders.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjelme / tekstil tøj kvalitet?
  • #1   10. jul 2011 FDM har lavet en test, men som man kan læse under kommentar så er det ikke positivt..

    http://www.fdm.dk/nyheder/test-af-10-system-hjelme


  • #2   10. jul 2011 du slipper ikke for at bruge ørepropper hvis du kører meget på motorvej ......

  • #3   10. jul 2011 Nu er det jo igen en forfærdelig god ide hvis du skriver EVT I din profil hvilken landsdel du kommer fra ????

    Det kunne sikkert hjælpe med at finde noget af det du søger i dit lokal område


  • #4   10. jul 2011 Okey. Der kommer jeg heller ikke så meget.
    Den hjelm jeg har brugt indtil nu er lidt for stor, har ingen erfaring, men syntes godt nok den strøjer en del eller også er det bare mig? Ved godt det aldrig bliver lydtæt, men kan ikke forstå det skal "larme" så meget, når så mange kører på mc? Kan også godt ske det bare er tilvendings spørgsmål.. Kører i gamle blier til hverdag så er vandt til larm smiley Men stadig....


  • #5   10. jul 2011 Åhh.. Vest jylland.. Holstebro/Herning

  • #6   10. jul 2011 Jeg kan kun anbefale en Schuberth s1 hjelm, den er selvfølgelig ikke 100 % lydløs, men der er væsentlig mindre lyd end ved nogle andre hjelme jeg har prøvet. Jeg vil lige oplyse om at kok mc i Holstebro sælger Schuberth s1 pro til 2800 kr., det er billigt.

  • #7   10. jul 2011 Det var nemlig KOK som smed den i hovedet på mig og sagde prøv med et kæmpe smil på læben smiley og vi havde ikke nået at snakke hjelm kun tøj på det tidspunkt.

  • #8   11. jul 2011 Skjern mc har også rukka tøj jeg har købt mit der
    Ølgod kan du også prøve Schuberth hjælme


  • #9   11. jul 2011 Nu behøver det ikke være Rukka. Hvis man bare køber tøj hos en mc forhandler så kan det vel ikke gå helt galt kan det?
    Schuberth har jo ikke fået så gode anmeldelser 2 og 4 stjerner ud af 5. Men er de så ringe? Altså 4 er jo meget godt ud af 5 men det er 2 jo ikke.


  • #10   11. jul 2011 Har ingen erfaring med Schubert, men vil bare sige, at du skal sørge for, at hjelmen sidder godt, før du bekymrer dig om støj. Og uanset hvor støjsvag en hjelm er, så larmer det stadig smiley

    Og hvad angår rygskjold, så køb et med hårdt skal. Den bløde kan beskytte noget mod stød, men ikke mod at din ryg knækker (ikke for at skræmme, men det er altså en god investering).

    Hvad angår tøjet, så start med noget du synes er tilstrækkeligt. Jeg har selv Rukka, men det er en stor afskrivning, når pengene er små. Beskyt dig godt med den rigtige hjelm, køb en ordentlig rygbeskytter og find noget tøj som passer dig. Rukka er dyrt, ikke nødvendigvis fordi det er det sikreste, men fordi det er lavet af gode (mærke)-materialer, holder godt og sidder godt. 3000 kroner giver dig ikke nødvendigvis dobbelt så meget sikkerhed som 1500 kr.


  • #11   11. jul 2011 Schubert s1 den mest støjsvage jeg har haft. Kørt 14 år. God kvalitet. Billigere kan dog også gøre det. Jeg var så heldig at finde en til 800 kr. Som ny. Dog i em lidt grim rød farve. Vil dog sige at ved høj fart anbefales altid propper, for dine pres skyld.

    Hvis du vil køre i gorerex, kan jeg klart anbefale dane. Det har så perfekt pastor, smidighed og er godt i både varmt og koldt vejr, pga en superfungerende membran. Fuldstændig vandtætte. Dog koster sættet omkring 6000 kr. Søg evt. På nettet..

    God jagt


  • #12   11. jul 2011 Morten... Jeg syntes den Schubert hjælm sad rigtig godt. Prøvede også en som sad dårligt selvom jeg havde taget den af igen :s
    Min plan var også have købe med hård skal. Syntes også det lød underligt da forhandleren sagde at en blød ryg beskytter var god nok. Det jo klart han skal sælge sine egne vare... Meeen alligevel.. De gange jeg har været hos en ny forhandler, har jeg sagt jeg gerne ville se på noget komplet tøj (uden at nævne nogen pris side) når han så har fundet det han mener er godt er jeg begyndt at spørge til prisen i håb om at få den bedste vejledning, og hvor han ikke tænker at han bare skal af med mig hurtigst muligt...


    Allan... Dane vil jeg lige tænke lidt over, da det er lidt over hvad jeg havde regnet med i pris. Og det skal stadig ikke forståes at jeg bare skal have noget billigt lort, det ville jo være træls hvis uheldet var ude...

    Hvad siger du så om testen ang Schubert?


  • #13   11. jul 2011 Og indtil videre mange tak for svarene til alle smiley

  • #14   11. jul 2011 S1 som jeg kører med, er testet en del gange, og får altid fornuftige anmeldelser. Sikkerheden er god og på mit hoved sidder den godt. Den er samtidig utrolig lydsvag og det er højt i mine prioriteringskriterier. Et fornuftigt valg, hvis den sidder godt på dig.

    Jeg vil tilføje at du skal bruge de fleste penge på hjemlen. Hvis du har mulighed for det så tag til Hamburg og kig på det. Der sparer du omkring 1000 kr alene på hjelmen. Jeg fandt en læder sommerjakke til 1000 kr. Som kan bruges det meste af året også. Der er utroligt udvalg og i alle priser. Helt fra 300-400 kr. For en jakke og op i den rigtig dyre ende. Jeg ville nok vælge en mellemting. Den skal bare være behagelig og have den nødvendige beskyttelse. Husk et hårdt rygskjold. De fås også dernede eller nogle gange i aldi eller lidl. Det er ok kvalitet.
    Der ligger 7-8 butikker med udstyr i gå afstand. Det er mekka... Kig evt på Louis.de
    Der er meget, så hav god tid...

    Held og lykke med det..
    Allan


  • #15   11. jul 2011 Det lyder godt med Schubert, der er du vist på rette vej. Hvis du kender din størrelse nogenlunde, kunne du prøve at kigge efter tøj på nettet. Louis.de har alt fra deres billigste hjemmebryggede mærker (som iøvrigt er ganske udmærket) helt op til Rukka. De har gode priser, god service og masser af gode tilbud. Jeg startede selv der, med en for billig hjelm, men et sæt fuldt ud tilstrækkeligt tekstiltøj fra Cycle Spirit. Mit nuværende Rukka er i en helt anden kvalitetsklasse, men det er prisen i den grad også smiley

  • #16   11. jul 2011 larm er noget opvaskemaskinen laver, en MC larmer ikke.. den laver en god lyd.. fuck ørepropper smiley

  • #17   11. jul 2011 Der er også karstens mc

  • #18   11. jul 2011 rigtigt mirza , skide være med vindstøjen, den kan kun give tinitus, men pyt da med det, så spiser man da bare nogle tabletter......... nå ikke ....


  • #19   12. jul 2011 Allan... Tror det bliver Schubert. Det med hamborg er lidt for langt væk.

    Morten... Er ikke så vild med at købe tøj på nettet, syntes det svinger alt for meget i størrelse fra fabrikant til fabrikant.

    Mirza... Kan der være lidt om, men på den anden side af 240 km/t skal motoren tage så mange omdr for at overdøve vindstøjen smiley


  • #20   12. jul 2011 tinitus pga vindstøj, det er sgu vildt at vi overhovedet kan overleve idag med alle de regler og farlige ring rundt omkring os smiley

  • #21   12. jul 2011 Du kan måske være lidt fræk og prøve størrelse på hjelm og tøj i en nærliggende mc butik. Så kan der altid bestilles på nettet. Det er lidt dårlig stil, men hvis pengene er små, og du så får serviserede cyklen hos den lokale. Man skal jo også støtte dem. Vi er jo glade for de ligger der. Jeg har ikke haft problemer med at få ting hjem fra udlandet.

  • #22   12. jul 2011 Mirza A - Well, jeg misunder ikke min fars tinnitus!... Han lever da, og man vænner sig sikkert også til det... Men hvorfor ikke bare gøre hvad man kan for at slippe helt for skidtet?

  • #23   13. jul 2011 Allan... smiley

  • #24   14. jul 2011 Brian.. Nej tinitus er noget værre noget, men når det er sagt, så har jeg 48 sting i kroppen, 3 grads forbrændinger, bl.a. også i ansigtet, er blevet skruet, og brækket/kvæstet meget i højre side af kroppen..

    og jeg fortryder INTET, tror bare det har noget at gøre med hvordan man er vant...


Kommentér på:
Hjelme / tekstil tøj kvalitet?

Annonce