Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.
  • Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • Fejlkode E9 på Siemens opvaskemaskine 1.500 kr.
  • klippe hæk og nogle buske 1.150 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie påfyldning
  • #1   11. jul 2011 lodret... og på hjul... og gerne været startet i 2 min og hvil i 2 min.. og så tjek...

• #2   11. jul 2011 skal den ikke op på Løftere ?

• #3   11. jul 2011 nej.. den skal stå på hjul....... lodret....

mvh

• #4   11. jul 2011 Baghjulsløfter eller centerfod (hvis den har det)..

Ellers få en til at holde den lodret ;0)

• #6   11. jul 2011 Simon H

nej nej hvad er dog det for noget vrøvl.. du tipper sgu da hele motorcyklen med det råd du der giver...

olien ligger sgu da ikke normalt hvis du smider den på løfter eller på støtteben... det er da temmelig tydeligt.....

• #7   11. jul 2011 Næeh - det synes jeg ikke..

Når min ged står på baghjulsløfter er baghjulet maks 2cm over asfalten.
    Det giver en hældning i længderetningen, der afviger fra lodret på ca. 1,5 grader. Det giver en forskel i oliestand på ca. 2 milimeter.
    Det vil jeg sku mene er flueknepperi når der er ca 3 cm mellem maks og min stregerne..

Det ville være mere relevant at checke underlaget den står på med et waterpas ;0)

• #8   11. jul 2011 Hvis man VIRKELIG lider af muskofili, kan man jo bare wate cyklen ud med en klods under forhjulet når man har smidt den på løfter..

Det er derimod væsentlig vigtigere at den står lodret i tværaksen end længdeaksen.

• #9   11. jul 2011 på min med løfter på stå motorcyklen meget skrå, og absolut ikke som hvis på hjul, så derfor fastholde jeg at det er sådan jeg vil gøre...

men

ja ja ... du gør det så på din måde.. og jeg på min...

og så går jeg ind og knipper konen, så kan du knippe en flue hvis du vil... he he

mvh

• #10   11. jul 2011 @Busa C

God fornøjelse ;0)

Prøv, næste gang du har den på løfter, at måle forskellen i oliestanden i ruden..

Jeg tror ikke du vil kunne se forskel ;0)

• #11   12. jul 2011 Først kører du en god tur, så motoren og olien er varm, derefter sætter du den på dit støtteben, din bundkarsskrue sidder i den side cyklen hælder, og det skal nok løbe ud. Husk at tage oliefiltret ud også, da der gemmer sig noget der, og skift filter ved hveranden olieskift.

• #12   12. jul 2011 Enig med Simon H. Når der ikke er mere afstand fra dæk til underlag, ville jeg også bruge løfter. Jeg bruger dog centerfoden i stedet.
    Og så skifter jeg altså filter for hvert olieskift. De 100,- gider jeg ikke engang tænke på at spare!

• #13   12. jul 2011 Simon H har måske ret i at på en given model der afviger oliestanden ikke meget, men det er stadig en forkert fremgangsmåde, og på nogle motorcykler vil afvigelsen være større..

Hvis man endelig skal have MC op på bukke, så skal man have bukke på foran og bag, så er man sikker på at den står vandret og ikke gynger fra side til side..

• #14   12. jul 2011 Så må vi jo konstatere, at samtlige mcværksteder ikke gør det rigtigt, da de påfylder olie mens den står på centerstøttefod eller bukke. Er det ikke lidt flueknepperi?

• #15   12. jul 2011 Jeg tjekkede efter sidst jeg fyldte på. Fyldte den på baghjulsløfter og fik kæresten til at holde motorcyklen lodret bagefter for at tjekke efter. Der var en difference på et halvt olieglas. Det vil altså sige forskellen på for lidt og for meget olie. Jeg er glad for, at jeg tjekkede efter. Nu hvor jeg ved det, kan jeg så til gengæld bruger baghjulsløfter fra nu af....

• #16   12. jul 2011 Så er der olie på, jeg fik søsteren til af holde den iorden smiley

• #17   12. jul 2011 Du behøver da ikke bruge nogen til at holde den ? Til næste gang så holder du den selv mens du tjekker olien vandret, og fylder gradvist på..

• #18   12. jul 2011 det er jo svært af se når den står lodret, hvis man sidder ved den ene side

• #19   12. jul 2011 alle der har sportscykler har vel en for og bag løfter, op på den = den står lige, svære er det da ikke smiley

Kommentér på:
Olie påfyldning

Annonce