{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.445 visninger | Oprettet:

kawasaki zxr 400 {{forumTopicSubject}}

hej jeg står og overvejer at købe mig en kawasaki zxr 400 da jeg kun har lille kørekort, og har prøvet den en enkelt gang.

jeg kunne godt tænke mig og høre jeres erfaringer med denne cykel, med hvor mange km de plejer og køre. noget bestemt som bliver slidt før andet mm.

den jeg har kiggede på nu ser super flot ud og velholdt den har kørt lige knap 40.000 km. om det er for meget i forhold til prisen


pris omkring de 30.000


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kawasaki zxr 400
  • #1   12. jul 2011
    her er andre der har spurt om lidt af det samme..


    http://www.motorcykelgalleri.dk/for_messages-search.aspx?page=1&sort=&searchstr=+k%C3%B8ber+mc&GroupID=


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   12. jul 2011 Du skal jo vide at den skal drosles før du må køre på den, og en 400ccm med 34hk er ca det tammeste der findes på denne jord...
    Det eneste sted sådan en har effekt er oppe i høje omdrejninger, og det tager man fra den ved at drosle den ned.

    Som udgangspunkt er det en rimeligt robust maskine, og den styrer / bremser osv ret godt i forhold til sin alder - men den kan så heller ikke rende fra sin alder når den skal sælges igen.

    Hvis ellers den er fornuftigt vedligeholdt og ikke er smidt på asfalten for mange gange, kan det sagtens være en sund MC at købe.
    Det kan helt klart betale sig at finde en makker som kender netop den maskine, for det er vigtigt man ved hvad man skal kigge efter. Alle 90'er maskiner har særheder og ZXR400 er ingen undtagelse, kan du roligt regne med.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   12. jul 2011 ZXR400 er ikke en maskine som folk vil beskrive med ordene "SUPER GOD BEGYNDER MC!"

    Har du overvejet det lidt mere kedelige alternativ med en naked bike, som f.eks Bandit 600N eller den slags?


  • #4   13. jul 2011 Sajmon²º¹¹

    ja ved godt den skal drossles og det er der også med til den.

    men tror du ikke den vil være fin nok til at starte med. ved godt den ikke så så vild igen, men det er jo også fint nok til lille kort.

    har for hørt mig med den går ca 150 med drosling i og lidt over 200 uden.
    mener selv udmelbart at at den ville være fin til at starte på.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   13. jul 2011 En lille let MC er aldrig en dårlig ting for en nybegynder, så på det punkt er den fjong.

    Hvis ellers standen er som den skal være, så go for it... :o)


  • #6   13. jul 2011 jeg ville tjekke om den har fået skiftet knastkæde strammere og hvornår der sidst er stillet ventiler, hvis den ellers er vedligeholdt er 40.000km ingenting

  • #7   13. jul 2011 Jeg har koebt mig en zxr400 for to aar siden er meget glad for den. Jeg kan klart anbefale den og tror det er en god begyndercykel. Jeg har ikke proevet en med drosling, men uden er den ret tjep. Paa smaa veje kan den sagtens foelge med langt stoerre cykler. Koeb den, tror ikke du fortryder.

    Roar


  • #8   13. jul 2011 jeg har ikke kørt en 400ccm kawa.. men en 400RR honda ligesom min, der vil jeg gå så langt som at sige at det er ikke bare en god begynder mc, det er en god mc i det hele taget..!

    Med den rette chauffør og tilpas snoede veje så kan den følge med både 600 og 1000 kubik..! Sammenlignet med en stor racer i +900ccm klassen, så har en 400 næsten intet inertimoment i motoren, og den kan tage sving med en enorm hastighed uden at man skal "kæmpe" for det..!


Kommentér på:
kawasaki zxr 400

Annonce