{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.869 visninger | Oprettet:

Køb af KTM LC4 620 SC {{forumTopicSubject}}

Hej,


Jeg har med stor interresse læst de opslag jeg har kunne finde vedr. KTM LC4 på jeres forum.

Er lige kommet hjem fra ferie på Kreta hvor en af dagene gik på ryggen af en Suzki DR-650 ccm maskine i Kreta's hyggelige bjergene omkring Chania.



Efter turen kunne jeg mærke lyst til MC meldte sig igen, og eftersom jeg fra spæd har kørt motocross (dog på Honda hovedsagligt) - så falder det mig naturligt med en offroad/motard cykel fremfor en rigtig gaderacer.



Jeg har set mig varm på en KTM LC4 620 SC med SM dæk og medfølgende rigtig "motocross dæk på fælge" det er en årgang 1999 har gået knap 35.000 km og sidste cylinder skift var ved 25.000 km nuværende ejer har skiftet olie 2 gange om året samt 1 oliefilter skifte om året. (sidste 4 sæsoner)



Når jeg drager afsted for at se på denne (drømme maskine i mine øjne) - hvad skal jeg så være opmærksom på?


Det er en model uden el-starter..



//

Lige et ekstra spørgsmål eller to, er det muligt at eftermontere ekstra fodhviler (så jeg kan få kæresten med en gang i mellem, hvis ja, gerne links - kan godt styrer en svejser om nødvendigt)



//
Hvis jeg henter cyklen søndag hos en privatsælger, hvad så næste skridt?
Forsikring -> synshal hvor registering og forsikringspapir er med -> synshal laver omregisteirng?





Håber på kyndig vejledning.


Mvh.

Den snart forhåbentlig motorcykel ejer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af KTM LC4 620 SC
  • #1   18. jul 2011 Hej Thomas

    Det med fodhvilere er ikke et problem.
    Jeg mener ikke at de i 1998 havde alubagstel, men hvis de har koster et i stål 3-500,- og det tager en time at skifte.

    Selve fodhvilerne kan tilkøbes på ebay og ligger gerne i 250,- og op.,
    Jeg har nogle sæt liggende på hulden hvis det er.

    Hvis du er helt afklaret med at det er ok at den ikke har elstart og kicken sidder i den gale side er det en sjov model.
    De er rimeligt skudsikre hvis de er passet og eneste reelle svaghed på den model er at den er født med Delortokarburator.
    De kører fantastisk med fuld gas men er knap så kørbare.
    Mange vælger at skifte dem til keihin fcr41.
    De koster 2000-2500,- og er hver en krone værd.
    Dne er sjov med delorto, men fantastisk med keihin, og i øvrigt mere økonomisk mht. benz.. og det er ikke lige meget på en sc som har en meget lille tank.

    PS.. Hvis sælger hedder Allan og er fra Jylland er det en fantastisk velkørende maskine.
    Jeg lånte den for nogle år siden da min var brudt sammen.
    Den ændrede mit syn på netop den model.

    Henrik


  • #2   18. jul 2011 Hej,

    Han hedder desværre ikke Allan, men glæder mig som et lille barn til at prøve.

    El-starter er for tøssedrenge smiley

    er desværre ret sikker på det alu... kan der findes nogen til det, vil nødig skifte for meget smiley


  • #3   18. jul 2011 Det er en lækker maskine smiley
    Alt med motocross og vejen er awesome..

    Har selv en sprød Honda crf450 godkendt til to personer, el start smiley
    Den er vild nok smiley

    Tjek den evt under min profil.
    Det er også billige i forsikring, jeg giver 2800 om året med fuld kasko og jeg er 19 år.


  • #4   18. jul 2011 Chris hvor er du forsikret henne? Og hvad har du af forsikringer udover?

  • #5   18. jul 2011 Mondux hedder det.
    Har intet andet.
    Men min motorcykel er en lille motorcykel tror der står 24 eller 28 hk på registerings attesten.



  • #6   18. jul 2011 Har også min hos mondux, men giver 31xx om året og er 23.
    Men så hustler du jo egentlig mondux og dig selv, for din Honda har jo ikke 24/28hk smiley


  • #7   18. jul 2011 ja.. og så kan de afvise at dække...
    Søg på google om det... senest en med 100 hk for meget i sin bil...
    Han betaler resten af livet for den smarte detalje.

    Jeg ville ikke køre 2 eprsoner med alustel.
    Hvorfor fan vil du ikke ændre det?
    Det er 10 skruer og en times abejde (incl kaffe).

    Jeg tror det er en overvurderet følelse at mærke bagstellet bøje langsomt nad af imod baghjulet mens man kører 120kmt med lillemor bagpå.

    Elstart er IKKE for tøsedrenge.
    Det er noget sludder en der har fortaget et fejlkøb har fundet på og ikke vil indrømme det.
    Jeg har selv en LC4 med kick only.....
    Den var billig, meget billig.
    Ellers havde jeg ikke købt den.
    Normalt starter de i 1-3 hug, men det er efter et lille styrt offroad eller en halvvarm cykel på tanken mens 100 står og glor den IKKE vil starte.. bare vent ;O)



  • #8   19. jul 2011 Henrik det ender jo også med jeg bliver tvunget til at skifte den skifte smiley

    Ang. El-starter - så er det da mere behageligt.. men har aldrig kørt på noget der havde andet end kickstart (udover den Suzuki på ferien) - og umiddelbart vil jeg godt mene jeg kan leve med kickstart smiley


  • #9   19. jul 2011 "Elstart er for bøsser/tøsedrenge/pussies" (indsæt selv flere skældsord efter behov) er, som Henrik ganske rigtigt er inde på, som regel en udtalelse man hører fra de samme personer som er ved at sparke sig selv halvt ihjel efter at have rejst knallerten op for 10. gang på en time, mens vi andre bare trykker på knappen og kører videre.

    Som sagt er det sjovt nok også altid de samme personer som flokken står på tanken og venter på når de ikke kan få liv i dyngen.

    Men hvis du er sikker på at det ikke sker for dig er det jo fint nok smiley

    Mvh Mathias


  • #10   19. jul 2011 Sker sikkert også for mig, men jeg skal ikke bruge den til offroad, den skal bruges til landevejskørsel, og har absolut ikke tænkt mig at vælte på den.

  • #11   19. jul 2011 hehe, en 600 cc er ikke super sjov at kickstarte, specielt hvis den har været nede til tælling... been there.
    men man får bare super meget cykel for pengene hvis man kan leve uden "the magic button"

    tror ikke du får svært ved at finde en køber til dit bagstel, alu er da at foretrække, ledte selv efter et til min gamle, men takket være Mathias måtte den jo sælges smiley



  • #12   19. jul 2011 OK. Det var jo nærliggende at tro når du både snakker om en "offroad/motard-cykel" og "motocross-dæk på fælge".

    Men skal du kun bruge den til motardkørsel er problemet til at overse - så længe den altså starter nemt kold såvel som varm smiley

    Mvh Mathias


  • #13   19. jul 2011 Hehe, Bjørn. Jeg har dog på fornemmelsen at du ikke er sur over at jeg lod dig prøve den gamle EXC smiley

  • #14   19. jul 2011 langt fra smiley kæft den er sjov, skal bare lige have fikset koblingscylinderen så den ikke stikker af med forhjulet i vejret smiley
    slæbte den med på den lokale crossbane i lørdags (hvis du ikke har set det allerede :-))
    blev ikke engang mobbet.


  • #15   19. jul 2011 Fee smiley Men nu bevæger vi os vist lidt væk fra topic. Du får lige en PM.

    Mvh Mathias


  • #16   19. jul 2011 Er det ikke en af de kloge hoveder (;o) der lige vil skrive hvorfor det er federe med alubagstel.
    og.. inden i begynder med vægt m.m. så tjek lige forskellen op...
    Den er mindre end en ½ ltr. cola og en marsbar på en maskine på 130kg.


  • #17   19. jul 2011 mit bagstel var pisse rustent smiley derfro ledte jeg efter et alu.
    thomas er i øvrigt ovre og prøvekører en 03 PT. så mon ikke det bliver den


Kommentér på:
Køb af KTM LC4 620 SC

Annonce