{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.840 visninger | Oprettet:

Nogen med forstand på Harley ? 2005 Sportster {{forumTopicSubject}}

Hej derude smiley

Jeg har lige fået solgt min R6er - ( Efter 2 uger , marked er ikke dødt ) smiley

Jeg har kig på denne nu :

http://www.dba.dk/harley-davidson-sportster/id-76136794/

Men har ikke en skid styr på det Harley ... Hvordan er prisen ift. de forholdsvis mange KM ?

Og er der nogen synlig forskel på 883ccm og 1200ccm ( Tænker skatte mæssigt )

Ellers andre erfaringer med denne model , modtages med kyshånd ...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen med forstand på Harley ? 2005 Sportster
  • #1   5. aug 2011 Ahh, en 883R Sportster.
    Prøvede en for nogle år siden til en samling, hvor de fleste andre fra mærket var til prøvning.
    Gav et absolut godt indtryk. Styrer fint og bremser relativt godt. Nu snakker vi HD-standard. Den bremser selvfølgelig ikke nær så godt som det Japanske isenkram.

    Men en fin mc. Vel den Harley der minder mest om en motorcykel, når vi ser bort fra V-Rod'den.

    Og nej, et 1200 kit er ikke til at se, med mindre at den bliver skilt ad.


  • #2   5. aug 2011 Den ser da fin ud... Men har en 883´er ikke kun én forbremseskive?

    Når da nu findes en 883 samt en 1200 sportster, og der i dette tilfælde kun betalt afgift af en 883, kan jeg helt sikker på at skat ville være interesserede i den.

    Desuden har den måske flere end 20% ekstra hestekræfter...

    Men det kræver at skat kan se det, med det blotte øje, når man bliver stoppet...


  • #3   5. aug 2011 PS
    Jeg mener at ny prisen var omkring 160.000,- men er ikke sikker.


  • #4   5. aug 2011 883R havde dobbelt skive foran.

  • #5   5. aug 2011 Dejligt med en der har prøvet Cyklen - og tak for dit svar Kasper ...
    Hvordan er lyden på sådan en ? Den syner jo ikke af meget ?
    Og er der OK moment i den ?

    Dino - Ja netop , også derfor jeg spørger om der er en visuel forskel ... Ellers finder de jo aldrig ud af det smiley


  • #6   5. aug 2011 Kasper K

    Hvad er forskellen på en 883er og en R model ?


  • #7   5. aug 2011 R-modellen var i Dirt Track stil og havde støbte fælge og dobbelt skive foran.
    Den havde, så vidt jeg husker, også et 2-i-1 udstødning. Ellers er der kun farve forskel på HD's modeller.
    Den har et ok moment og sammenlignet med en R6'er et KÆMPE moment fra de lave omdrejninger.
    Lyden er også fed på sådan en. Faktisk - og det er ikke noget jeg fyrer af - så er det en af de få HD'er jeg kunne finde på at købe selv. Alle smider 1200 cc kit på dem, så det skal du vist ikke være så nervøs over.
    Smider du en Mikuni spjældkarburator på 42 eller 45 mm og får portet den, så trækker den altså rimelig godt.

    http://www.youtube.com/watch?v=j4py6mSKnts&feature=related


  • #8   5. aug 2011 Super - Du har styr på dine Fakta smiley

    Hva med prisen ? Cyklen har gået over 45.xxx km ? Er det meget for sådan en motor ?

    Cyklen har haft 3 ejere ( 2 ejer i 500 km ) ... Første ejer har stået for alt vedligeholdese ... Ingen service bog , da han har lavet alt selv ..


  • #9   5. aug 2011 Motoren skal såmænd nok holde til det. De er rimelig stærke Evo-Sportsterene. Og det er jo ikke nogen racer vi snakker om.
    Ingen service bog og privatsalg degraderer jo prisen væsentligt. Umiddelbart vil jeg sætte den til 80-85.000.
    Cap's i Aarhus sælger en '05'er med 28.000 på klokken for 104.000,-.
    Det er så en 883R uden kit, men sådan et sæt koster ikke millioner!


  • #10   5. aug 2011 -•°o.O J°Hѧoñ O.o°• - du virker cool,har du overvejet en Buell.
    da en rigtig slagter altij gode oplevelser jagter.
    45k km er ingen ting,kun ved salg


Kommentér på:
Nogen med forstand på Harley ? 2005 Sportster

Annonce