892 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
hvornår er meget, for meget? hvornår er meget, for meget?
Et ducati-indlæg...
Hej,
overvejer at købe en ducati 749s fra 2003. Alting ser godt ud, men har lige snakket med en kammerat, der mener, at det ikke er smart eller attraktivt at købe en, der har kørt så meget som denne: 12900km.
Den er til salg hos Fimotorcykler. Er der nogen af jer der har erfaringer med dem?
I øvrigt undrede jeg mig over, at de samme cykler på mobile kun har kørt 2-300km i snit.
Dette leder mig videre til mit næste spørgsmål: Må man pille ved km tælleren i Tyskland.
Håber I kan hjælpe mig
0 synes godt om
jan 2004
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 62
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 334
Jeg har en MC fra 1996, der er hentet i Tyskland og har kun gået 10.000 km. I Tyskland koster en MC 1/4 af hvad de koster i Danmark, derfor SKAL de heller ikke bruges så snart vejret er til det. I Tyskland er mange MC'er kun en hobby, og ikke som i DK, hvor det ofte er et transportmidel. Derfor vil der også være stor forskel på antal kørte kilometer.
/Anders
maj 2005
Følgere: 9 MC-er: 8 Emner: 1 Svar: 294
13.000km er sq da ingenting - den er jo knap kørt til.
Hygge
Claus
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 11 Emner: 51 Svar: 921
feb 2004
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 201
12900 er aldeles ikke meget for en motorcykel. F.I. har jeg også kun hørt godt om. De er jo trods alt importøren i DK. Fordelen ved at købe gennem dem er jo nok at den er nyserviceret, og ellers teksnisk i orden, og som Lars også skriver, så kunne jeg forestille mig at du kan oprette et 1 års brugtcykel garanti hvis du skulle være interesseret.
Som Andreas skriver, koster de jo 1/4 af hvad de koster i DK. Det har noget med udbud og efterspørgsel at gøre. Hvis du køber den i Tyskland, kan du finde en der har netop de farver og ekstraudstyr du efterspørger. Jeg ville dog selv være mere påpasselig med at hente i Tyskland hvis du ikke kender lidt til det, eller ikke har nogen kontakter.
Andreas:
Jeg vil ikke give dig ret i hvad du skriver til sidst i dit indlæg. Det er lige omvendt efter min mening. Cykler i DK er så dyre, så folk er meget mere pivede med dem. De skal pudses lige så snart man kommer hjem, og støvregner det bliver cyklen indendøre (for de flestes vedkommende). Den har jo trods alt kostet en bondegård. Så jeg mener det er netop i DK man bruger sin cykel mere til hygge. I udlandet koster en MC jo ingenting, og man bruger den mere til transport, og er egentlig ligeglad med vejrforhold. Da jeg boede i Barcelona var det sjældent du så en cykel der car nyvasket, hvorimod det er sjældent du ser en beskidt cykel i DK.
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 117
¤Trofast
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 117
¤Trofast "fejl medicineret olding"
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 517
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 34 Svar: 47
tak for dit input. super fedt at vide, at motorcyklen ikke fejler spor.
Jeg har det problem, at når jeg har sat mig noget i hovedet, så går jeg 100 % efter det. Til det er opnået. "Problemet" er, at 749'eren bliver min første cykel. Design-mæssigt er det den jeg "tænder" på. Den flotteste motorcykel jeg nogensinde har set, og grunden til jeg overhovedet tog mc-kørekort. Så den i "levende-live" hos Feldballe. Wow, var helt målløs. Den er jo flottere i virkeligheden.
Alting går forhåbentligt i orden med banken i løbet af næste måned. Så ja, jeg glæder mig.
maj 2006
maj 2006
maj 2006
HVOR IRRITERENDE, at den er solgt.
maj 2006
Men 1000 tak for din hjælp, Rico.
hvornår er meget, for meget?