892 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

hvornår er meget, for meget? hvornår er meget, for meget?

Et ducati-indlæg...
Hej,
overvejer at købe en ducati 749s fra 2003. Alting ser godt ud, men har lige snakket med en kammerat, der mener, at det ikke er smart eller attraktivt at købe en, der har kørt så meget som denne: 12900km.

Den er til salg hos Fimotorcykler. Er der nogen af jer der har erfaringer med dem?

I øvrigt undrede jeg mig over, at de samme cykler på mobile kun har kørt 2-300km i snit.
Dette leder mig videre til mit næste spørgsmål: Må man pille ved km tælleren i Tyskland.

Håber I kan hjælpe mig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklip + køre afklip på lossepladsen 2.000 kr.
  • Fjernelse af ukrudt på fortov 700 kr.
  • install a few ikea items 550 kr.
  • Fjerneukrudt/ stort bed. 2.000 kr.
  • Toilet der løbet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvornår er meget, for meget?
  • #1   23. maj 2006 Lyder ikke urealistisk og at den har kørt 12000km burde der ikke være noget i, de kan jo køre ligeså langt som alle andre cykler.

• #2   23. maj 2006 Nej, man må ikke pille ved tælleren i Tyskland!

Jeg har en MC fra 1996, der er hentet i Tyskland og har kun gået 10.000 km. I Tyskland koster en MC 1/4 af hvad de koster i Danmark, derfor SKAL de heller ikke bruges så snart vejret er til det. I Tyskland er mange MC'er kun en hobby, og ikke som i DK, hvor det ofte er et transportmidel. Derfor vil der også være stor forskel på antal kørte kilometer.

/Anders

• #3   23. maj 2006 Øhh meget?!?!?!??

13.000km er sq da ingenting - den er jo knap kørt til.

Hygge
    Claus

• #4   23. maj 2006 Jeg ved med biler at det er mere tilfældet end det modsatte at km. tælleren er skruet tilbage...... Som de også sagde i operation X man regner med at hver 3. bil i tyskland har fået skruet tælleren tilbage....

• #5   23. maj 2006 Klaus Ø:
    12900 er aldeles ikke meget for en motorcykel. F.I. har jeg også kun hørt godt om. De er jo trods alt importøren i DK. Fordelen ved at købe gennem dem er jo nok at den er nyserviceret, og ellers teksnisk i orden, og som Lars også skriver, så kunne jeg forestille mig at du kan oprette et 1 års brugtcykel garanti hvis du skulle være interesseret.

Som Andreas skriver, koster de jo 1/4 af hvad de koster i DK. Det har noget med udbud og efterspørgsel at gøre. Hvis du køber den i Tyskland, kan du finde en der har netop de farver og ekstraudstyr du efterspørger. Jeg ville dog selv være mere påpasselig med at hente i Tyskland hvis du ikke kender lidt til det, eller ikke har nogen kontakter.

Andreas:
    Jeg vil ikke give dig ret i hvad du skriver til sidst i dit indlæg. Det er lige omvendt efter min mening. Cykler i DK er så dyre, så folk er meget mere pivede med dem. De skal pudses lige så snart man kommer hjem, og støvregner det bliver cyklen indendøre (for de flestes vedkommende). Den har jo trods alt kostet en bondegård. Så jeg mener det er netop i DK man bruger sin cykel mere til hygge. I udlandet koster en MC jo ingenting, og man bruger den mere til transport, og er egentlig ligeglad med vejrforhold. Da jeg boede i Barcelona var det sjældent du så en cykel der car nyvasket, hvorimod det er sjældent du ser en beskidt cykel i DK.

• #7   23. maj 2006 KØBDENKØBDENKØBDEN!! 12.900km er jo ingenting, min 748'er har lige rundet 12.000km den kører som en drøm, og den er fra 96' så bare se at find pungen frem så du (også) kan komme ud og gi MotoRico baghjul :o)

¤Trofast

• #8   23. maj 2006 Moto din uopdragne knægt, hvis respekt for alderdommen! det sgu'da klart jeg klatter i bukserne, sygeplejeskerne gider jo ikk gi mig ble på.. Desuden overdriver MotoRico altid, han kørte kun 18.0km/t så gik det for hurtigt for ham.

¤Trofast "fejl medicineret olding"

• #9   23. maj 2006 Hahaha, Moto, "GORI", hahaha

• #10   23. maj 2006 Hej Moto rico,
    tak for dit input. super fedt at vide, at motorcyklen ikke fejler spor.

Jeg har det problem, at når jeg har sat mig noget i hovedet, så går jeg 100 % efter det. Til det er opnået. "Problemet" er, at 749'eren bliver min første cykel. Design-mæssigt er det den jeg "tænder" på. Den flotteste motorcykel jeg nogensinde har set, og grunden til jeg overhovedet tog mc-kørekort. Så den i "levende-live" hos Feldballe. Wow, var helt målløs. Den er jo flottere i virkeligheden.

Alting går forhåbentligt i orden med banken i løbet af næste måned. Så ja, jeg glæder mig.

• #11   23. maj 2006 Undrer mig egentlig over, hvordan FI kan sælge den for "kun" 182.000, når den uden afgift koster ca. 80.000. Man må jo gå ud fra, at afgiften minimum er på 115.000kr på S-modellen.

• #12   23. maj 2006 Nej nej nej. Det kan da ikke passe. Allerede? Jeg har ikke købt. Havde tænkt mig at gøre det. Må lige hellere ringe til fi og høre.

• #13   23. maj 2006 Øv. Du havde , desværre, ret. Tror jeg så henter én fra Tyskland. Det er bare så besværligt.

HVOR IRRITERENDE, at den er solgt.

• #14   23. maj 2006 235 k og 182 k. Noget af en forskel. Undrer mig over hvordan FI kunne sælge den så billigt. Vil prøve min lykke i mobile. Der plejer at være nogle gode tilbud. Ulempen er bare alt besværet omkring afhentning og indregistrering.

Men 1000 tak for din hjælp, Rico.

Kommentér på:
hvornår er meget, for meget?

Annonce