{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.965 visninger | Oprettet:

Sidevogn papirer? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige købt en Nimbus med sidevogn.
sidevognen er en Nimbus sidevogn med bremse. jeg fik ingen papirer med på den og synsmanden sage jeg skulle have en godkendelse fra Nimbus om at sidevognen var godkent til motorcyklen.

på reg.attesten står der den er med tilkoblingsanordning

ved ikke lige helt hvad jeg skal gøre kan nogen hjælpe?

mvh Simon T


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sidevogn papirer?
  • #1   15. aug 2011 Hej Simon.

    Hvis du ikke finder en løsning så kontakt mig lige mener sgu min gamle far har papirer liggende på en Nimbus sidevogn. Men der findes selfølgelig flere typer.Men det kan jo være det kan være en hjælp.

    Mvh.
    Claus


  • #2   15. aug 2011 spørg eksperterne
    (link fjernet)


  • #3   16. aug 2011 Du skal altid have synet maskinen sammen med sidevognen, således at der kan foreligge en koblingsattest. Denne skal - i modsætning til registreringsattesten - altid medbringes ved kørsel med sidevognen.

    For at opnå en gyldig koblingsattest skal cyklen selvsagt være typegodkendt til at trække sidevogn. Det er ikke tilfældet med alle cykler, men nimbussen er sikkert OK.

    Ring ned og spørg i den lokale synshal.


  • #4   16. aug 2011 Mange Tak for hjælpen. jeg ringede ned til Tage fra Fys Nimbus Center og han forklarede mig hvad jeg skulle sige til min synsmand. og så kørte jeg hen til synshallen og forklarede ham hvordan det var med en Nimbus med original sidevogn. Han fik kigget i nogen papirer og ringet lidt rundt og kom frem til at det var rigtig nok, og jeg fik godkendt Nimbus'en og fik lavet en attest med flere udførelser så jeg tage sidevognen af uden at den skal synes hvis jeg får lyst til at køre solo smiley

Kommentér på:
Sidevogn papirer?

Annonce