{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.272 visninger | Oprettet:

køb af mc fra udlandet... {{forumTopicSubject}}

Hej

Er der nogle der har erfaring med køb af mc fra udlandet..

jeg har selv rimeligt godt styr på moms og afgiftsberegninger - Men hvilke papirer skal der være med når man køber selve mcen fra udlandet... jeg går ud fra at der selvfølgelig må være en registreringsattest, men er der andre dok. jeg skal være opmærksom på?

Der er konkret tale om en dnepr med sidevogn fra Litaun...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb af mc fra udlandet...
  • #1   28. dec 2010 Spørg TS De sagde til mig der godt kunne være noget når det kom fra de lande, over øst på.

  • #2   28. dec 2010 Uden at være ekspert på området,har jeg dog hørt at du skal have den originale reg.attest.Ud over det skal du også have en kvittering for at cyklen ER afmeldt i det land den kommer fra.Disse må IKKE være kopier,men skal være de originale papirer.
    Da det nu er en DNEPR,skulle du kontakte Russer klubben.Der er der ihvertfald folk som har tjek på disse sager.
    KIM


  • #3   28. dec 2010 Du finder dem her ; www.dnepr-ural-mc.dk
    Kontingentet er sølle 150 kr om året........og alle pengene værd.
    KIM


  • #4   28. dec 2010 Moms er der intet af så længe det er indenfor EU du henter en MC. Du skal have den originale registreringsattest, og vær opmærksom på den kan være i to dele. Hvis der ingen typegodkendelse er på MC'en skal du have den vejet og medbringe en vejeseddel til toldsynet. Den må vidst maks være 24 timer gammel.

  • #5   28. dec 2010 Køb fra et eu land, det giver færre problemer mth. syn og div. godkendelser. Hvis der er tale om noget ombygget så skal du altid sikre dig en tüv godkendelse, og husk at selv om dyret er godkendt i udlandet med tüv osv. så er det ikke givet at den også kan godkendes i Danmark.
    Du skal altid have den originale registreringsatt. og gerne den sidste synsgodkendelse med. Hvis du husker de ting er der ingen problemer. Har selv hentet fra både Tyskland og Sverige uden problemer.
    Kik ind på Mobile.de eller Blocket.se der kan du finde alt til fornuftige priser.


  • #6   29. dec 2010 Kan man ikke bare hente en ny ovre ved Sortehavet hvor de bliver lavet, der koster de jo ikke mere end 20 kilo?

  • #7   29. dec 2010 Ole L, Lithauen har været medlem af EU siden 2004, så der burde ikke være et problem, hvis den har været synet og godkendt der i mindst 6 mdr. og at der selvfølgelig medfølger en original reg-attest.


  • #8   29. dec 2010 Palle , ganske rigtig, men det er lettere for de fleste at forstå lidt tysk eller svensk. Man kan hurtig komme i problemer med noget russisk dokumentation på synshallen fordi de fleste ikke fatter en meter af hvad der står. Så mest af sproglige grunde forslog jeg et af de to lande, og så er transporten jo også nemmere.

  • #9   30. dec 2010 På fabrikken taler da engelsk og kan sikkert give dokumentation på engelsk!

Kommentér på:
køb af mc fra udlandet...

Annonce