12.201 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
BMW R 65( militær m. 48 HK) BMW R 65( militær m. 48 HK)
Hej alle
Jeg går mned overvejelse, om at købe sådan en bmw r65 fra 1990.
er der noget særligt jeg skal være opmærksom på.
Hvad må sådan en koste.. stand er ca middel. ej flot. og har kørt 35.000 og der er betalt afgift af den.
Håber på nogle konstruktive svar.
0 synes godt om
mar 2006
Følger: 6 Følgere: 7 Emner: 10 Svar: 217
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
jan 2010
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 13 Emner: 80 Svar: 441
rust og buler er jeg ikke så bange for - bare mekanikken ok.
er der nogle svagjheder på sådan en cykel...?
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.936
mar 2006
Følger: 6 Følgere: 7 Emner: 10 Svar: 217
dec 2006
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 133
Km-tælleren på min er defekt og hvis tælleren på den du påtænker at købe også er det, kan den vise 35.000 km i dag og 62.000 km i næste uge. Kig hellere på standen. Og som de andre er inde på, de har aldrig været anvendt som søndags-cykler. Men svær at slå ihjel? Ja helt bestemt.
Kig efter:
Hvis motoren "klaprer" når der lukkes for gassen er det højst tænkeligt knastkæden der er slidt og skal skiftes. Og så kan du i hvert fald glemme alt om at den kun har gået 35k km.
Tæret udstødning, særligt mellempotten under gearkassen. En ny mellem potte ligger (hvis jeg husker rigtigt) på 2000,-. En komplet udstødning i rustfrit stål fås fra enten Tyskland eller UK, men koster da ca. 6.000,-
Hvis udstødsflangerne får lov at sidde uforstyrrede på topstykkerne over flere år tærer de sammen med gevindet i topstykkerne. Det kræver en særlig nøgle at afmontere flangerne. Og hvis sælger ikke har en sådan, vil jeg nok tænke mit...
Generatoren er ikke verdens stærkeste, og hvis den slet ikke vil lade er det formentlig pladen hvor "idiot-lamperne" er monterede der er defekt. Det brugte Svendborg MC 9,5 time plus en nyviklet rotor på at finde ud af:-(
Har den begge sideskjolde? Jeg ser mange til salg hvor det ene eller begge mangler sikkert fordi ejeren ikke i tide har fået erstattet de gummi-dutter der holder skjoldene fast til stellet.
Alle stumper kan skaffes fra Tyskland eller Ebay. Plus alt hvad de tyske BMW-fans har fundet på af tuning osv. osv. Ligeledes bredt udvalg af dæk. Stumperne er ikke dyre. Og dog, bremseskiven koster (igen, frit efter hukommelsen) 2.500,-
Mere kan jeg ikke lige komme i tanke om på stående fod...
Hvis standen i forvejen er "godt brugt" er den fin at have som motorcykel nr. 2, til at forlænge sæsonen med uden at skulle have pudsekluden frem i tide og utide.
Pris? Afhængig af stand og hvad der måtte være lavet på den (Km ville jeg som sagt se helt bort fra) ville jeg ikke give mere end 30-35k for den. Nogle ville måske endda synes det er for meget, men hvad ved jeg... Fisk.
Den er sjov, synes jeg. Selvom det er en ret tung cykel opleves den at være lettere end den rent faktisk er. God balance, lavt tyngdepunkt, opret kørestilling, bredt styr gør at den f.eks er nem at svinge rundt i et heftigt U-sving, hvor andre bakser rundt med deres store cykler.
"Det er sjovere at køre en langsom motorcykel hurtigt end en hurtig motorcykel langsomt".
Håber det var noget du kunne bruge...
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.388
Der er flere til salg med historik og rimelig lavt km tal i øjeblikket.
Kik ind på " De halvgamle boxere " der er flere fornuftige tilbud.
De er stærke i motorene, og der er mange km i dem hvis de er blevet behandlet godt.
Ang. reservedele så er prisnivouet absolut i den lave ende, hvis du køber de rigtige steder (her spørger man altid i boxer kredse inden man køber nyt
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 578
Nogen af jer der har erfaring med en r65/r80/r100 alle GS modeller, som pendler cykel?
Er den stabil nok til det, såfremt man har købt en i god stand, eller skal man påregne at lave div. ting på den hele tiden når den kører mange km om året.?
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.388
Det er en af de mc´er der kan tåle at blive brugt, er enkle i mekanikken, nemme at vedligeholde og tåler en dansk vinter.
Det er ikke uden grund at policen har brugt dem siden 50érne.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.388
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 578
Tak for feedbavck Ole L
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.936
Den var (nogle gange desværre ;o)) meget stabil.
Havde dog lidt bøvl med at starte den når det var meget hård frost hvis jeg brugte elstarter når den var kold istedet for kickstarteren
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 578
Ser du var lidt mere heldig end jeg, min havde generelt el og karburator problemer når vi var på øvelse i oksbøl.
Men ellers kørte den upåklageligt uanset hvad jeg kastede den ud i.
Men modellen har som sagt efterhånden en del år på bagen og nogle siger at det begynder at kunne mærkes på de gamle GS modeller. Hvad der så lige menes med dette ved jeg så ikke.
BMW R 65( militær m. 48 HK)