12.201 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

BMW R 65( militær m. 48 HK) BMW R 65( militær m. 48 HK)

Hej alle

Jeg går mned overvejelse, om at købe sådan en bmw r65 fra 1990.

er der noget særligt jeg skal være opmærksom på.

Hvad må sådan en koste.. stand er ca middel. ej flot. og har kørt 35.000 og der er betalt afgift af den.

Håber på nogle konstruktive svar.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW R 65( militær m. 48 HK)
  • #1   24. aug 2011 langt de fleste af dem er droslet til 27 hk. Af de 25 maskiner vi havde ved MP var kun de 5 "fuldeffekt" versioner.

• #2   24. aug 2011 afhængigt at stand koster de vel mellem 20 og 35 K - de fleste har levet et hårdt live ved militæret. Motor er almindeligvis fin, med de er ofte bulede og rustne. Det er en sjov og pålidelig cykel, når den er Ok

• #3   24. aug 2011 ok.... tak for foreløbige indup.

rust og buler er jeg ikke så bange for - bare mekanikken ok.

er der nogle svagjheder på sådan en cykel...?

• #4   24. aug 2011 Jeg har ødelagt et par blinkkontakter på sådan en, ellers lykkedes det mig ikke at smadre den trods flere ihærdige forsøg op til vinterøvelser smiley

• #5   24. aug 2011 Vi reparerede en del topstykker på dem pga. knækkede bolte. ellers er de temmelig robuste.....

• #6   24. aug 2011 Hvis den bliver solgt som en 48 hk model, skal du være død-dam sikker på at den rent faktisk også er det, da droslingen på 27 hk modellen er så omfattende at det koster spidsen af en jetjager at få den fra 27 til 48 hk (knastaksel, karburatorer, topstykker, stempler). En 27 hk går allerhøjest 120-125 km/t på toppen, og uanset at den stadig rimeligt kvik i optrækket pga den lave gearing vil du helt sikkert opleve den som en temmelig bovlam krikke. (Gearingen er i øvrigt også lidt højere på 48 hk modellen).

Km-tælleren på min er defekt og hvis tælleren på den du påtænker at købe også er det, kan den vise 35.000 km i dag og 62.000 km i næste uge. Kig hellere på standen. Og som de andre er inde på, de har aldrig været anvendt som søndags-cykler. Men svær at slå ihjel? Ja helt bestemt.

Kig efter:

Hvis motoren "klaprer" når der lukkes for gassen er det højst tænkeligt knastkæden der er slidt og skal skiftes. Og så kan du i hvert fald glemme alt om at den kun har gået 35k km.

Tæret udstødning, særligt mellempotten under gearkassen. En ny mellem potte ligger (hvis jeg husker rigtigt) på 2000,-. En komplet udstødning i rustfrit stål fås fra enten Tyskland eller UK, men koster da ca. 6.000,-

Hvis udstødsflangerne får lov at sidde uforstyrrede på topstykkerne over flere år tærer de sammen med gevindet i topstykkerne. Det kræver en særlig nøgle at afmontere flangerne. Og hvis sælger ikke har en sådan, vil jeg nok tænke mit...

Generatoren er ikke verdens stærkeste, og hvis den slet ikke vil lade er det formentlig pladen hvor "idiot-lamperne" er monterede der er defekt. Det brugte Svendborg MC 9,5 time plus en nyviklet rotor på at finde ud af:-(

Har den begge sideskjolde? Jeg ser mange til salg hvor det ene eller begge mangler sikkert fordi ejeren ikke i tide har fået erstattet de gummi-dutter der holder skjoldene fast til stellet.

Alle stumper kan skaffes fra Tyskland eller Ebay. Plus alt hvad de tyske BMW-fans har fundet på af tuning osv. osv. Ligeledes bredt udvalg af dæk. Stumperne er ikke dyre. Og dog, bremseskiven koster (igen, frit efter hukommelsen) 2.500,-

Mere kan jeg ikke lige komme i tanke om på stående fod...

Hvis standen i forvejen er "godt brugt" er den fin at have som motorcykel nr. 2, til at forlænge sæsonen med uden at skulle have pudsekluden frem i tide og utide.

Pris? Afhængig af stand og hvad der måtte være lavet på den (Km ville jeg som sagt se helt bort fra) ville jeg ikke give mere end 30-35k for den. Nogle ville måske endda synes det er for meget, men hvad ved jeg... Fisk.

Den er sjov, synes jeg. Selvom det er en ret tung cykel opleves den at være lettere end den rent faktisk er. God balance, lavt tyngdepunkt, opret kørestilling, bredt styr gør at den f.eks er nem at svinge rundt i et heftigt U-sving, hvor andre bakser rundt med deres store cykler.

"Det er sjovere at køre en langsom motorcykel hurtigt end en hurtig motorcykel langsomt".

Håber det var noget du kunne bruge...

• #7   24. aug 2011 Hvorfor ikke gå efter en R80 eller en R100, de er nede i et prisleje der er til at komme til. Så får du betydelig mere mc for pengene.
    Der er flere til salg med historik og rimelig lavt km tal i øjeblikket.
    Kik ind på " De halvgamle boxere " der er flere fornuftige tilbud.
    De er stærke i motorene, og der er mange km i dem hvis de er blevet behandlet godt.
    Ang. reservedele så er prisnivouet absolut i den lave ende, hvis du køber de rigtige steder (her spørger man altid i boxer kredse inden man køber nyt smiley )

• #8   24. aug 2011 Sorry for at stjæle lidt af rampelyset men har lige et spørgsmål til nogle af de andre.

Nogen af jer der har erfaring med en r65/r80/r100 alle GS modeller, som pendler cykel?

Er den stabil nok til det, såfremt man har købt en i god stand, eller skal man påregne at lave div. ting på den hele tiden når den kører mange km om året.?

• #9   24. aug 2011 Skift olie og filter og stik den et par nye tændrør, så kan du næppe få en mere stabil mc.
    Det er en af de mc´er der kan tåle at blive brugt, er enkle i mekanikken, nemme at vedligeholde og tåler en dansk vinter.
    Det er ikke uden grund at policen har brugt dem siden 50érne.

• #10   24. aug 2011 Glemte lige at tilføje at de også har indbygget gulvvarme (sæt fødderne på cylinderne når du kører om vinteren) så er det ren hygge smiley

• #11   24. aug 2011 Ok, det lyder godt. Går nemlig selv i samme overvejelser som trådstarter at skifte MC smiley

Tak for feedbavck Ole L

• #12   25. aug 2011 Jeg kørte på en R65GS (27hk) i 9 måneder som værnepligtig, fra +25 til -15 grader i alt slags vejr, og på øvelser næsten i døgndrift.
    Den var (nogle gange desværre ;o)) meget stabil.
    Havde dog lidt bøvl med at starte den når det var meget hård frost hvis jeg brugte elstarter når den var kold istedet for kickstarteren

• #13   25. aug 2011 Robert A

Ser du var lidt mere heldig end jeg, min havde generelt el og karburator problemer når vi var på øvelse i oksbøl.
    Men ellers kørte den upåklageligt uanset hvad jeg kastede den ud i. smiley

Men modellen har som sagt efterhånden en del år på bagen og nogle siger at det begynder at kunne mærkes på de gamle GS modeller. Hvad der så lige menes med dette ved jeg så ikke.

Kommentér på:
BMW R 65( militær m. 48 HK)

Annonce