{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.193 visninger | Oprettet:

Køb i Tyskland (igen igen, for en gangs skyld) {{forumTopicSubject}}

Hey
Skal hente en mc hos en privat person i tyskland i weekenden. Den har tyske plader på.
Jeg kan på Skats hjemmeside ikke nogen konkret "tjekliste" over hvordan jeg skal forholde mig til papirer osv.
Her er hvad jeg er sikker på jeg skal ha udleveret:
1) Fahrzeugbrief - vigtigt !
2) Fahrzeugschein - ubrugeligt.
I tvivl om følgende:
3) Købskontrakt ?
Skal jeg printe en dansk købtskontrak ud og tage med?
4) Abmeldeschein ? Hvordan fungerer det konkret når nu cyklen har tyske plader på?
Skal han tage plader af ?
Skal jeg tage pladerne med hjem ?
Skal jeg ha et stykke papir (abmeldeschein) han har udfyldt/underskrevet?

Håber i kan hjælpe.
/Claus


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb i Tyskland (igen igen, for en gangs skyld)
  • #1   31. aug 2011 Skats hjemmeside handler om skatter og afgifter, ikke købekontrakter, vel egentlig meget logisk.

    En tysker skriver ikke en dansk kontrakt!

    Hvis pladerne er på og du skal køre den hjem laver i et notat i kontrakten om det. Tidspunkt hvor du er er kørt på.
    Pladerne afleverer du på et dansk Skat.
    Husk at skifte plader ved den danske grænse, ellers falder hammeren.

    Det var det.





  • #2   31. aug 2011 Jeg vil bare ikke stå og mangle nogle papirer når jeg skal have den til toldsyn osv.
    Det vil sige at jeg lystigt kan køre afsted med hans plader?
    Jeg vil hente den med en trailer.


  • #3   31. aug 2011 Du kører ned og køber den og laver købskontrakt. Så tager i sammen hen på motorkontoret, hvor han fiser ind og afmelder den til export. Så får du Farzeugsbrief af ham og så kører du hjem...
    Set var sådan jeg gjorde for et par uger siden...


  • #4   1. sep 2011 Han kan også bare selv afmelde den, tyskeren, du skal åbenbart ikke bruge pladen til noget.
    Men hvorfor kører du ikke bare på den hjem?


  • #5   1. sep 2011 Som Jabbekot skriver.

    Den SKAL afmeldes i tyskland så du skal afsted på en hverdag. Da jeg hentede i tyskland sidst, kunne man ikke afmelde tysk mc i dk.

    Fahrzeugschein er skam ikke ubrugeligt...begge dele skal bruges både ved afmelding i tyskland, samt ved syn i dk.

    BEGGE dele af reg attest i eu, skal medbringes til syn og skat i dk.


  • #6   1. sep 2011 husk at du skal ha tuev papierne med

    fahrzeugbrief og schein skal med

    tysk køber kontrakt
    abmelebestaetigung skal du ha med


  • #7   1. sep 2011 Jeg har da aldrig haft en abmeldeschein og mine er da synet og afgiftet uden probs!

  • #8   1. sep 2011 Hej Claus,
    Er du sikker på, det er besværet værd?
    Med det brugtmarked vi har i DK i dag, har jeg svært ved at finde fordel ved at have alt det besvær samt ekstraudgifter med at hente en cykel i Tyskland.
    En anden tanke er, at jo flere der gør det, jo ringere bliver det i forvejen elendige brugtmarked i DK.
    Prøv at gøre alle fordele og ulemper op og overvej på ny.
    Uanset hvad du vælger, ønskes du held og lykke med den nye.
    Mvh.
    Jan L


  • #9   1. sep 2011 I øvrigt skal du/sælger lige tjekke åbningstiderne på motorkontoret.. Nogle steder lukker de kl 12 og andre 15.30...
    Og som Carsten siger, så skal det være en hverdag...

    Og Björn: Han behøver ikke TüV-papirerne.. De er jo bare syns-attesten.. Med mindre selvfølgelig, at cyklen er ombygget, hvorved det KAN være fordelagtigt at have...
    Han behøver heller ikke afmeldingen, da de klipper et hak i Farzeugsbrief og stempler det ved afmelding...



  • #10   1. sep 2011 Jan, udvalget af en given model er, som oftest, større i Tyskland...

  • #11   1. sep 2011 Hej Jan
    Jep jeg har overvejet det længe.
    Det er en Ducati 900ss fra ´93 jeg skal hente og dem er der ikke så mange af til salg i DK. Prisen uden afgift er rimelig. Så må ve se hvordan markedet ser ud til foråret ;o)


  • #12   1. sep 2011 Fed cykel!!! Eneste Ducati, som jeg synes om..

  • #13   1. sep 2011 Takker for svarende.
    Ind til videre er jeg desværre bare blevet mere forvirret vedr. afmeldingen af de tyske plader.
    Jeg ringede til Skat og de sagde at tyskeren bare skulle beholde pladerne? I øvrigt sagde han det ikke særligt overbevisende.
    Hmmm... !


  • #14   1. sep 2011 for at tyskeren kan afmelde pladen, skal han have begge dele af reg attest med sig når han gør dette, da de som nævnt tidligere, klipper i den. Så det er for din egen sikkerhed at du tager med sælger på tysk motorkontor og gør dette.


  • #15   1. sep 2011 Du får bare tyskeren til at afmelde cyklen inden du henter på trailer.Det må være noget nyt med klip i tyske papire i tyskland.
    Har kun fået klip her i danmark hvis man gerne ville beholde de orginale tyske papire.
    men der er kommet en stor tysk attest= zulassungsbesch teil 2 og en lille zulassungsbescheinigung teil 1som du kan have i tegnebogen..
    kom i 2009 som afløser for de gamle kendte fahrzeugbreif.
    Og hvordan kontrolere du at der ikke er gæld i cykel?
    I gamle dage gik rygterne at hvis de havde de orginale papire var der ikke gæld i cykel.Ellers havde bfeks banken dem.
    mvh kk


  • #16   1. sep 2011 Nåh, nu kom jeg igennem til SKAT igen.
    Jeg kan i Danmark på dansk motorkontor sagtens afmelde de tyske plader.
    Så hvis sælger er med på det, er det hvis det smarteste for mig.
    SKAT kan dog ikke svare på om tyskeren kan afmelde nummerpladerne uden registreringsattesten.


  • #17   1. sep 2011 31-08-2011 22:15:57 der får du jo at vide at du kan aflevere den i DK!

    Hvis det er en gammel bike er der jo ikke gæld i, men det ved vi jo ikke om det er?


  • #18   1. sep 2011 Hej Allan
    Jeg er glad for at du skriver den kan afmeldes i DK.
    Men 01-09-2011 06:10:14 får jeg en anden melding fra Carsten.
    Så du må ku forstå at jeg ikke aner hvad eller hvem der har ret ;o)
    Forstår ikke hvad du mener med med at du ikke ved om det er en gammel bike? Som skrevet tidligere er den fra 1993.

    Sælger har her til aften bekræftet at jeg gerne må afmelde den i DK.
    Så hvis alt går vel, har jeg en Ducati i morgen aften smiley


  • #19   2. sep 2011 Hvilken model?

    Har selv hentet adskellige dernede, har aldrig haft abmeldeschein, men der kan jo være kommet ny regler.
    Sådan en gammel hund havde jeg bare fået en mc fragtmand til at hente ubeset!

    Er der link eller billeder?


  • #20   3. sep 2011 Som tidligere skrevet en 900ss.
    Annoncen er væk nu, da jeg lige er kommet hjem med min nye (brugte) Ducati 900ss
    Dejligt køretøj !


  • #21   3. sep 2011 Som du vel så opretter med en masse billeder fra turen osv:)

Kommentér på:
Køb i Tyskland (igen igen, for en gangs skyld)

Annonce