2.519 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Må man blande olierne ? Må man blande olierne ?

Jeg har en cbr 600 f3 stående, hvor oliestanden er ved minimum. Den er købt brugt for lidt tid siden og jeg ved ikke præcis hvilken olie som er på. Jeg har selv noget fuld syntetisk 4t mc olie 10w40 fra shell stående på hylden, men må jeg fylde det på kværnen? Den optimale løsning er selvfølgelig at lave komplet olie+filter skift, men dette er ikke mulig pt- det bliver gjort i slutningen af sæsonen smiley

Må jeg blande mit olie fra hylden med det som er i kværnen? Det kan jo være 10w50 halv syntetisk eller noget 3. eller 4....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må man blande olierne ?
  • #1   1. sep 2011 bedre at blande end at have lav oliestand

• #2   1. sep 2011 Jeg er IKKE olie-mand, men jeg mener bestemt, at der er nogle kombinationer der ikke er hensigtsmæssige, når man snakker at blande olie.

Umiddelbart vil jeg mene at fuld- og halvsyntetisk kan blandes. Men om mineralsk og halv/helsyntetisk også kan, er jeg tvivlende overfor. Viscositeterne er jeg ikke bekymret overfor. De kan blandes.

Hvis du som du skriver ikke er 100% klar over hvad der er i din Honda så er der efter min mening kun det ene at gøre at skifte det hele incl. filter. Så dyrt er det jo heller ikke;-)

Alternativt kan du jo godt køre, selv om olieniveauet er ved minimum. Minimum betyder jo ikke, "for lidt". Og hvis du så holder skærpet øje, før og efter hver tur, og sørger for ikke at komme UNDER minimum, så sker der jo intet.

• #3   1. sep 2011 Ja, motorolie er blandbart. Du skal bare sikre dig den olie du hælder på, er godkendt til mc-brug.

• #5   1. sep 2011 Så længe den er over minimum. Er du bekendt med om maskinen bruger motorolie?

• #6   1. sep 2011 I dag kan alle olier blandes.

Det er rigtigt, at i tidernes morgen skulle man ikke blande mineralsk og syntetisk olie - nu er det ligegyldigt.

• #7   1. sep 2011 Jeg takker for svarerne smiley Der blev hældt lidt castrol olie på kværnen og så får den komplet olieskift ved udgangen af sæsonen..

Salman KBH Ø: Nej det vil jeg ikke mene den gør. Hvad da?

• #8   2. sep 2011 Salman tænker nok hvis den er over minimum og den ikke bruger olie, så er der ingen grund til at fylde op.

Kommentér på:
Må man blande olierne ?

Annonce