Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kølervæske / vand r6 ?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
    #1   15. okt 2011 Halvt vand - halvt kølervæske.

• #2   15. okt 2011 ja som sajmon siger, husk det skal være samme farve, hvis det er det lysserøde G30 long life dur det ikke og blande det med det blå/grønne. Jeg smider noget af det lysserøde i min til vinter, det skulle være lavet spec til alu motore, køling mv er vist det samme det skulle bare være mindre agresivt

• #3   15. okt 2011 efterfyld med vand eller skift det hele , vandet i væsken vil altid fordampe en smule over en sæson !

• #5   15. okt 2011 Thomas R

De der teoretiske betragtninger er meget fine, men betyder de noget????

Så længe man anvender glycolbaserede væsker, kan det vist være ligegyldigt - når det kommer til stykket handler det vist mest om hvorvidt additiverne holder 2 eller 4 år. Og så findes der både blå, grøn og gulfarvede væsker også. Gad vist om man må blande det gulfarvede med noget som helst så????

Hvad man IKKE må er at blande de helt nye siliconebaserede væsker med de gamle vand-glycolbaserede. Vil man anvende siliconebaserede, skal man rense systemet igennem først og anvende dem rene.

Til efterfyldning er vand normalt meget velegnet. Det er vand der fordamper - ikke glycolen, så efterfyldning med vand er fint.

OG vand fra hanen gør det fint - der tales meget om demineraliseret vand til dette formål - aldeles unødvendigt.

• #6   15. okt 2011 Tag og brug distileret vand eller færdigblandet kølervædske til alumotorer

• #7   15. okt 2011 destilleret vand er til akkumulatorer

• #8   15. okt 2011 Ja, men man bruger det også til kølesystemer for at undgå kalkaflejninger, jeg har set systemer der har kørt mange km med postevand og de ser noget træls ud indvendig

• #9   15. okt 2011 smiley det må dælme være nogle gamle køretøjer eller meget kalkholdigt vand !

• #10   15. okt 2011 Nej egentlig ikke, du kan jo bare prøve at kigge i din egen elkedel

• #11   15. okt 2011 jaha ... den er tom ... og kører uden kølervæske !
    moderne og god kavlitet kølervæsker modvirker aflejringer og tæring af både aluminium og jern !

fylder folk måske destilleret vand i radiatorerne ? der gør som regel 30år imellem eller mere inden der skiftes , hvis det nogensinde sker i husets levetid

• #12   15. okt 2011 Er vi ikke enige om at man gerne vil ha optimal køling på sin mc? så er der kun at fylde distileret vand eller færdigblandet kølervædske på

• #13   15. okt 2011 køler destileret vand bedre ??
    den var sgu ny for mig ?

• #14   15. okt 2011 Det køler ikke bedre, men det giver ikke aflejringer i motoren der nedsætter køleevnen

• #15   15. okt 2011 hehehe.. heldigvis ikke noget jeg tænker særlig meget over.. min er jo en oliekoger.. nice siger jeg bare;)

• #18   15. okt 2011 Gi den en flaske gammel dansk! Så fryser den hvertfal ikke smiley

• #19   15. okt 2011 Bare for at øge forvirringen, så findes der også en grøn!

Hvilken fra thansen kan anbefales til alu?

• #20   15. okt 2011 He He mange gode råd, Jeg smider dette på min (link fjernet) sammen med noget demineraliseret vand, men kun fordi jeg kan tappe det på job ellers var der kommet postevand i. Og jeg skifter kun fordi jeg ikke aner hvad der er på nu.

• #21   16. okt 2011 GlennB

For et par år siden blev jeg så dødtræt af at høre på alt det ævl om kalk og postevand og kølertætner i MC-er at jeg spilttere min20 år gamle Intruder ad i atomer - bla. for at se, hvordan alle rør og kølerdele så ud, og ved du hvad jeg fandt - kalkudtrædninger omkring slangesaamlinger og rørstudser -på ydersiden. Ellers var kølersystemet helt helt rent. Der er et fotoalbum på min profil!!!!

En bil kan være sart, især med kølertætner. Det er fordi det kan sætte sig i de små kanaler i varmeapparatet og dettes ventiler. Noget sådant findes slet ikke på en MC. Her er alle kanaler af en vis størrelse.

Så - det har på den alunimiumsmotor, der anvendes på Suzukier ikke en skid betydning.

• #22   16. okt 2011 Knud jeg har set dit numre og jeg har også hørt dit snak om bilolie på en mc, det er fint at det kan gå på en gammel sofa der intet yder overhovedet, men tag nu og kør 50000 på din VFR 1200 med postevand og bilolie inden du begynder med de gode råd.
    Jeg har selv været der på 30000km på en R6 som kostede mig en mindre formue fordi der var en klaphat af en mekaniker der bare fyldte postevand på med temmelig nedsat køleevne til følge pga tilkalkning

• #23   16. okt 2011 Glenn:

Kunne det tænkes, at det havde mere med din kørestil at gøre end med de anvendte væsker. Hvis du baldrer en R6 på 30000 km, har der enten ingen væsker været på den eller også har du svinekørt den - længere ser jeg simpelthen ikke den historie som værende.

MC-er er ikke lavet af sukker, men som alle andre motorer skal selv en racer have en visdriftstemperatur inden den bliver smurt igennem og, hvis du har haft aflejringer af kalk i din køler, må du have kogt adskellige hundrede liter postevand af, for at få udskilninger, der rent faktisk kan lukke noget som helst - sorry.

Er man en klovn, kan man ødelægge ALT.

Min VFR har da trillet 10000 nu, og er kun blevet efterfyldt med vand i køleren - fra vandhanen!

• #24   19. okt 2011 så længe der er kølervæske i vandet så er det da (næsten) lige meget hor det kommer fra , med mit næsten i parantes mener jeg man nok skal undgå havvand , men søvand fra malawi ville heller ikke give aflejringer med kølervæske iblandet

• #25   19. okt 2011 den værste afsætning er sikkert de rødspætter der følger med i havvandet smiley

• #26   19. okt 2011 hahahaha

vil også hellere have dem stegt end kogt så man kunne vel lige sortere de største fra smiley

• #27   19. okt 2011 smiley kogt fisk ...sucks !
    så hælder fritureolie i køleren på min fremover og søsætter nogle spætter og nuggets smiley

Kommentér på:
Kølervæske / vand r6 ?

Annonce