{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.992 visninger | Oprettet:

Kølervæske {{forumTopicSubject}}

Der findes: rød, gul, blå, noget blandet klar til brug.
Andet skal blandes med demineraliseret vand 50/50.
Hvad kan anbefales til min mc, en Honda Blackbird årg. 05?
Håber nogen har erfaring/viden om ovenstående, da jeg fornemmer den skal ha en sjat i reservoir tanken, der i øvrigt er mega svær at aflæse upper og lower markering på.
På forhånd tak..
Thumbs up
Lars V


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kølervæske
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   20. jan 2020 Alle farver kan være til alle motorer - man skal læse på det enkelte produkt for at vide hvad det er til, og ikke konkludere noget ud fra farven.

    Du skal have noget til alu motor, og det skal ikke være longlife.

    Kender du ikke alderen på kølervæsken, så er mit råd at skifte det hele. Det KAN være skidt hvis man får blandet to typer som måske i værste fald klumper...

    Der er jo tid nok til det nu.


  • #4   20. jan 2020 ja, brug den af fabrikanten foreskrevne.
    Under alle omstændigheder bør kølervæsken skiftes hvert andet år eller når Ph værdien i blandingen falder til 7,0 eller derunder.
    Mange tror fejlagtigt at kølervæske kun skal beskytte mod frostgrader, men den vigtigste egenskab er at beskytte mod korrosion og tæring. denne beskyttelse er optimal ved Ph 8,4.


  • #6   20. jan 2020 KTM foreskriver tjek af antifrost virkning hvert 2. år og udskiftning hvert 4. år (1290 SAS)

  • #7   20. jan 2020 Nu er jeg på et autoværksted hvor jeg har mulighed for at købe kølevæske til en meget god pris, men jeg køber altid det der anbefales til pågældene mc , ligesom Magoo bruger jeg også Yamalube til min Vmax . Det koster lidt over det dobbelte af det andet jeg kan få.

    Det kan godt vær jeg er skadet af mit job , men jeg holder mig altid til det der er lavet til de pågældende køretøjer som jeg har haft. Selv min havetraktor køre på det rigtige smiley .

    Hvis jeg var dig ville jeg ikke tvivle på hvor jeg skulle have kølevæsken fra , men sådan er der jo så meget smiley



  • #8   21. jan 2020 Jeg har selv kommet frem til at engine ice skulle være noget af det bedste, men igen der findes mange mærker smiley

  • #9   22. jan 2020 Tak for alle de gode og velmenende råd, det er taget til efterretning.
    Som #3 Magoo M foreslår, vil jeg helst købe det produkt, som Honda fabrikken anbefaler.
    Men jeg er lidt af den "gamle skole" da jeg helst vil støtte et dansk detailled/forhandler, så vi kan bevare vores lokale mc butik.
    Vil meget gerne høre, om nogen har kendskab til en der forhandler originale Honda dele.
    Nettet er rigtig godt til mange ting, men jeg er stadig tilhænger af "ding-dong" butikken, og den lille sludder over disken.
    Kald mig bare gammeldags, det er sgu helt ok....;);)


  • #11   22. jan 2020 Færdig blandet rød fra Biltema

Kommentér på:
Kølervæske

Annonce