5.218 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

BMW K1200S eller K1200GT BMW K1200S eller K1200GT

Jeg har besluttet mig til at udskifte min Suzuki V-Strom 650 med en BMW! Men jeg er lidt i vildrede, skal jeg vælge K1200S modellen eller K1200GT, hvad siger i der ude? Nogen som erfaringer med disse maskiner? Så lad mig høre.
Prøvekørsel lørdag smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW K1200S eller K1200GT
  • #1   17. okt 2011 Jeg er så heldig jeg har en nabo der har erhvervet sig en bmw k1200s i år, - den går ganske udemærket jeg er noget imponeret over hvorledes forenden agerer den dykker ikke nær så meget som en konventionel forgaffel, også er det en super komfortabel mc og køre på. Jeg har ikke prøvet gt'eren... Men du må jo ud og prøve begge 2 også opveje plusser og minusser.

• #2   17. okt 2011 Jeg ville nuppe S´eren.... Den sad jeg selv og drømte om igår. Gt´en er sgu en mellem stor morfarcruiser.

• #3   17. okt 2011 du er da nødtil at prøve begge cykler !!! du køber vel ikke cykel efter hvad peter og andre synes ???

• #4   17. okt 2011 Hvis du har pengene så køb en 1300s, den er bare så meget bedre end 1200s, tro mig smiley

• #5   17. okt 2011 Peter J - hvorfor er den så meget bedere som K1200, lad mig høre.

• #6   18. okt 2011 Super relevant spørgsmål - S eller GT - så afventer vi Peter`s svar på hvorfor 1300 er så meget bedre end 1200, den er jeg spændt på.

Det er jo primært siddestillingen der er forskellen.
    S: Lidt foroverbøjet med fodhvilere forholdsvis højt oppe. Lavt kåbeglas
    GT: Oprejst med normal fodhvilere. Højt stilbart kåbeglas

Ideen fra fabrikken er selvfølgelig at S`ern er til det lidt mere friske kurvekørsel og GT`ern er til det lidt mere touring/ lange ture.

Nu fås BMW med ESA, hvor der kan indstilles affjedring/motorstyring, i 3 trin Comfort, Normal og Sport.
    Det betyder mere flexibel mc - en S`er kan blive lidt touringagtig i Comfort og GT`ern kan blive lidt kvikkere i Sport, f.eks ved kurvekørsel.

Ved normal landevejskørsel og frisk kørsel, behøver man ikke at opleve den store forskel på de 2 modeller, udover kørestillingen og signalværdien.
    Jeg har de sidste mange år været på Mestersvinger på Knutstorp, et par gange om året, ( hurtig/hurtig) og her kørt sammen med flere GT`er, der kommer rundt lige så hurtig som jeg, og på holdet ligger i den bedste 1/3 del. Hvis man går et trin op, kommer forskellen. I år var jeg med på instruktørenes legedag, og kørte blå klasse - her forsvinder S`ern, forøvrigt fra de fleste.

- og så lige til Peter.
    Forskellen på 1200 og 1300 er sådan ca kr. 100.000 ( brugte )
    Jeg har fået skiftet min gearkasse ( på garantien )
    - så hvad får jeg lige for 100 t kr, ved at købe en 1300 ?????????
    min har pt kørt 65000 km , og går bare perfekt.

• #7   18. okt 2011 det er meget simpelt hvad han får ekstra; han får 100ccm ekstra for 100 kg.... hehe smiley

• #8   18. okt 2011 Hvis jeg kigger på den maskine du har nu, så er det jo en turingmaskine. Så hvis du kører mange lange turer og måske også en mcferie hvert år, så vil jeg anbefale GT. Den kører kanon, og man sidder godt. Jeg har prøvet den gamle model (årg. 2004) samt den nye model (årg. 2010). S modellen er til lidt mere frisk kørsel pga. den mere foroverbøjet kørestilling.

• #9   25. okt 2011 Så blev den købt i dag -:) valget blev BMW K 1200GT en super fin maskine.

• #10   25. okt 2011 jamen tillykke med den så... det lyder til at du bliver godt og vel "standsmæssigt" kørende smiley Så er der ingen undskyldning for at køre europa tynd.... hehe. Vi glæder os til at se lidt billeder osv.

Kommentér på:
BMW K1200S eller K1200GT

Annonce