1.007 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Kenneth H
Kenneth H
Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066

MC til trackdays MC til trackdays

Har længe overvejet at starte på trackday igen og har et stykke tid ligge i forhandlinger med en tysker om at købe en sv1000 årg. 2005, og har fået den handlet ned i 2400 EU med 43000 tyske km på klokken.
Kender bare intet til den model, Men I dag var jeg så heldig at kunne prøve en tur på en, og må sige den skuffer mig ret meget, vil så høre om jeg bare har prøvet et uheldig eksemplar, eller det generelt er sådan for de modeller.

Bremserne er ikke noget at råbe hurra for og den virker utrolig slasket, som om at støddæmperne er noget der kom fra Kina, hvad jo også går en del ud over styreegenskaberne.

Synes den har problemer med at holde en konstante fart når den ligger under 6000 omdrejninger, som om den hugger lidt i det.

Nu var turen jo en del mere moderat end den ville være hvis jeg kom på en bane med den, men er lidt betænkelig ved hvordan det vil udarte sig når den så bliver presset.
Bundtrækket var helt okay, den kan godt rykke der op af, men er jo ikke alt.

Ellers andre alternativer til en bike der kan slæbe en 94 kg. tung fyr rundt, eller skal jeg bare forsøge at låne en anden SV'r for at se om det er det samme?

Kenneth

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC til trackdays
  • #1   29. okt 2011 jeg har hart 2 kilosvin og er pt kørende på et lille... affjederingen har aldrig været særlig racerpræget, og mange skifter den også ud med en gixxer gaffel og zx10r bagdæmper...

man at den ikke køre jævnt under 6000 omdrejninger har jeg endnu ikke oplevet...

• #2   29. okt 2011 Hvis du vil på bane med en SV 1000 er du nød til at skifte udstødningssystemet fordi der simpelhen er for lidt frigang i begge sider (jeg kørte med det på vejen i 4 år og var nød til at køre med kæmpe hangout og alligevel slog det tit knister)

Så hedder det ny affjedring hele vejen rundt, og køb nu noget der passer til cyklen og ikke en ZX 10 bagdæmper for den skal alligevel bygges om før det kommer til at virke ordentligt.

Standard bremserne kan nu godt virke med armerede slanger og sinterklodser

• #3   29. okt 2011 Køb i stedet en cykel der er lavet til bane i stedet for en der er til vej. fx. cbr 1000, cbr 600, r6, r1, zx10r, gsxr1000, gsxr 600 osv osv.

• #4   29. okt 2011 Suzukier er bygget i kina , køb evt. noget lettere 600cc feks. R6

• #5   29. okt 2011 El prøv at skrive t Sajmon herinde, han kører trackdays på mod sv1000n og han holder da fint både rookie 1000 og 600 kører bag sig på en havelåge som en sv1000 er i forhold til en superbike/sport. Den kan gøres meget kørbar for en lille penge .. Men bestemt heller ik mit første valg t bane, har prøvet hand på bane og den kører godt, men kommer aldrig i nærheden af de tider og fart som feks Boris i indlægget kører. Men det kommer jo an på hva du vil.. Vh lars

• #6   29. okt 2011 Du kan købe min gsr smiley

• #7   29. okt 2011 Køb en racer der er bygget til at køre på bane med. Ikke en touringmaskine, som er bygget til gaden...

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#8   29. okt 2011 Rasmus
    Vil du sælge den for 2400 EU?
    Tror jeg vælger at finde en anden cykel

Findes der nogen steder man leje/lease en banecykel, sådan for at se hvad der nu passer bedste til mig

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#9   29. okt 2011 Men undre mig egenlig over at en sv1000 ikke har bedre køreegenskaber, det er jo ikke nogen gammel cykel.

• #10   29. okt 2011 Den har skam ganske fine køreegenskaber, men den er ikke bygget eller tiltænkt til banekørsel, så ka du jo nok selv lægge 2 og 2 sammen.

• #11   29. okt 2011 det er suzuki smiley en billig v2

så nu går folk amok smiley

• #12   29. okt 2011 argh nok ikke, men den sætter en sv1000 på plads til enhver tid på bane smiley

• #13   29. okt 2011 du kunne jo evt også kigge på en der er sat op til race... det vil oftes være det billigeste...

http://www.motorcykelgalleri.dk/mar_alle.aspx?page=1&sort=3&catid=9999&search=bane

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 67 Svar: 20.919
    #14   30. okt 2011 Affjedring på en SV1000 som med al sandsynlighed ikke er blevet serviceret i 43.000km, ER slasket. Det er ikke en sportscykel, og det er efter min mening begrænset hvad du kan forvente for 2400 euro.
    Beslutter du at købe den, vil en anden forgaffel og en anden bagdæmper være det første valg, skarpt efterfulgt af et andet udstødningssystem på grund af manglende frihøjde.
    Bremserne ligger i den bedre halvdel af skalaen, så hvis de er dårlige, lugter det også langt væk af manglende servicering.

At den ikke går stabilt under 6000rpm er et tegn på dårlig vedligeholdelse, idet synkronisering af gasspjæld og kalibrering af TPS stort set vil fjerne det helt - og de er nævnt som servicepunkter ved hver 24.000km.
    Den har dog, som så mange andre MC'er, et ustabilt punkt omkring 3500rpm men der skal man jo ikke ned på bane.

Har den sort eller gråt stel?
    Er det gråt, er det en 2003 eller 2004.
    Er det sort, er det en 2005 eller nyere, som har lettere svinghjul, en anden koblingsskål, en anden udstødningsknast og lidt friskere gasrespons - så det er den foretrukne i min verden.

Motor og gearkasse skal du opføre dig meget dumt for at ødelægge, og det eneste sted du vil mangle power, er på langsider over 6-700 meter. Den trækker som et godstog, og har masser af bøf i mellemområdet, som gør den meget tilgivende at køre på på bane.

Jeg har kørt bane på SV1000 i 3 sæsoner og prøvede at skifte til en GSXR1000 K6 i år - men nu hopper jeg tilbage på SV'eren fordi den er sjovere efter min mening.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#15   30. okt 2011 Og bare lige for at slå en ting fast: Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan. Jeg har endnu til gode at se en GSR som sætter noget som helst på plads på bane. Den har endnu ringere affjedring end en SV1000... smiley

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#16   30. okt 2011 Tror også jeg bare vil ud og prøve nogen cykler for at se hvad der nu passer mig, inden jeg investere i noget som for mig er ubrugeligt.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#17   30. okt 2011 Det tror jeg er en rigtigt god ide.

Jeg kan jo kun anbefale en SV'er, men min er heller ikke standard og har også kostet næsten 20.000 at få køreklar (inklusive cyklen). smiley

• #18   30. okt 2011 nej self har du ikk det Sajmon, de GSR cykler har jo altid lagt foran dig! HAHA!

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#19   30. okt 2011 Hvordan har du fået en årg. 2007 til de penge?

Kommentér på:
MC til trackdays

Annonce