1.238 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

johnny n
johnny n
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 5

vinter opbevaring vinter opbevaring

Hej har købt mig en gammel gsx 750 efter mange år uden mc vil gerne have nogle råd om nu hvor vinteren nærmer sig hvad jeg skal være opmærksom på når jeg stiller den ind for vinteren . er der noget der skal smøres eller kan jeg bare lade den stå til foråret uden videre skal den startes engang imellem eller er det ligemeget på forhånd tak for svarene

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vinter opbevaring
  • #1   20. nov 2011 Hvor opbevare du den?

• #2   21. nov 2011 Prøv søge funktionen her på siden, der er et hav af tråde om samme emne.

• johnny n
    johnny n Tilmeldt:
    nov 2011

#3   21. nov 2011 har den i en u opvarmet garage tørt men selfølgelig koldt

• #4   21. nov 2011 http://www.motorcykelgalleri.dk/for_messages-search.aspx?page=1&sort=&searchstr=vinter+opbevaring&GroupID=

I stedet for mc garage bruger jeg et stort lagen, så duggen ikke samler sig i plastikken, du ville få meget ud at sørge for dine karb er bone dry.

• #5   21. nov 2011 Du skal IKKE starten den i løbet af vinteren og så skal den vaskes helt ren (og tørre helt op) når du stiller den ind. Resten er lidt forskelligt, men lad den op et par gange i løbet af vinteren eller sæt en vedligeholdses lader på. CTEK er en god lader, men de fleste herinde har gode erfaringer med en noget billigere lader fra lidl (når de ellers har den) smiley

Personligt vil jeg starte op dagen før forsikringen begynder, laden den blive gennemvarm og skifte olie...for når først jeg kan komme ud at køre til foråret, så gider jeg ikke spilde tid med det

• #6   21. nov 2011 Grundig rengøring er altid godt.
    Og så vil jeg anbefale, at du smører den ind i syrefri olie (det kunne være WD40) på alle metal, og ISÆR alu dele.
    En tynd oliefilm beskytter den mod fugt/kondens, som uanset hvor tør din garage er, vil opstå ved temperatur udsving.

Det med olieskift, er en religion i sig selv.
    Personligt skifter jeg altid olien inden den sættes væk, fordi den gamle olie indholder kulstofpartikler (sod), som over tid, kan gnave i lejesæder og andre vitale dele i din motor.

Det har været til debat mange gange, men jeg gør det nu alligevel, for den skal jo skiftes til foråret uanset hvad, og gør du det nu,
    så tager den i hvert fald ikke skade i løbet af vinteren, og er klar til foråret.

Skal lige indskyde her, at grunden til at du IKKE skal starte den med mellemrum (som Casper siger) er, at den ikke vil blive gennemvarm, og derfor skaber kondensvand i olien - noget som på ingen måde gavner noget eller nogen - tvært i mod smiley

• #7   21. nov 2011 Jeg stjæler lige lidt plads.
    Hvor lang tid holder oliefilteret? Jeg fik skiftet olie og filter på min i Juni, skal jeg skifte filter til foråret igen, eller er det okay med en ny dunk olie?

• #8   21. nov 2011 Normalt skifter man begge dele samtidig.

Tjek din service bog og se hvad den siger. Hvis du ikke har den, så skriv hvilken model, årgang osv så ser jeg om at jeg ikke kan nuppe et par kopier fra værkstedet eller finde dig et download link.

• #9   21. nov 2011 Jeg har bogen derhjemme, så tjekker jeg lige hvad den siger inden jeg sætter alt for meget i gang:) tak for svaret!

• #10   21. nov 2011 Super, husk at det altid er godt at skifte olie oftere end der står i bogen (:

• #11   21. nov 2011 Ja, jeg regner med at det er 6000 km eller 1 år. Synes jeg har læst mig frem til sådan noget i den stil!

• #12   21. nov 2011 Det passer meget godt med de første service.

• #13   21. nov 2011 Hold dig til de kørte km ang olie skift hvis ikke det er tid nu, så sker der INTET ved at din mc står med samme olie vinteren over, alt andet er penge ud af vinduet.

• johnny n
    johnny n Tilmeldt:
    nov 2011

#14   22. nov 2011 tak for svarene til alle rart at man kan få nogle gode råd af mere erfarne mc folk tak

Kommentér på:
vinter opbevaring

Annonce