{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.586 visninger | Oprettet:

bo n
bo n
Tilmeldt:
21. apr 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

dyrere/billigere i afgift??? {{forumTopicSubject}}

Hej MCgalleri

Har fået købt ny MC, men har lidt af et tvivlsspørgsmål. Cyklen er en BMW R65 GS ex militær, solgt på auktion i 2005 i hjørring, aldrig indreg i DK, cykel var blevet vurderet til under middel på toldpapirene og var igennem et syn for lidt over 1 år siden(oktober 2010), afgiften er så blevet vurderet 6 måneder efter syn (april 2011) og blevet vurderet til 11.555 kr

nu kommer dillemaet, Cyklen blev ikke betalt afgift af, og synet er udløbet igen, så skal den synes igen før der kan betales afgift?? PLUS i mellemtiden er cykel så blevet restaureret og er ikke under middel længere men derimod i god stand, så kan i så tilfælde afgiften stige, når den nu er fastsat i april 2011?? den kan vel aldrig blive dyrere?? men derimod kun billigere eller hvordan virker det i denne situation.

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dyrere/billigere i afgift???
  • #3   21. nov 2011 du kommer til at betale afgift af den stand den er i............ færdig...

    mvh


  • bo n
    bo n Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #4   21. nov 2011 Så i princippet er der mulighed for at afgiften kan blive dyrere end den sidste vurdering??

  • #6   21. nov 2011 Den er rigtig svær...

    Men afgiften varierer ekstrem! Jeg har haft samme motorcykel til afgifts vurdering og fik 3 forskellige afgift med 5000 kr i mellem (32-37000 kr). Nogen gange vurderer de efter afskrivning, andre gange efter markedsprisen, 3. gang efter mavefornemmelse (og det er ikke engang løgn, alt sammen set på samme motorcykel indenfor en måned).

    Men hvis du har den gamle vurdering, og du giver denne med, så burde det da virkelig være en stor idiot hos skat som sidder og mener at du skal betale mere. Det er mennesker som dig og mig (som bare ingenting aner om motorcykeler) men ser de at den blev vurderet tidligere, vil de nok sætte prisen under denne pris.

    Evt. kan du via email skrive og bede om en revurdering (gjorde jeg som sagt 3 gange) og det lykkes da til sidst at få en afgift som jeg godt kunne leve med.


  • #7   21. nov 2011 Ring til SKAT og spørg om du ikke kan betale den afgift som de har beregnet i april 2011, man kan vel håbe at gerne slippe for at beregne afgiften på den igen.
    Så skal du bare have den synet igen for at kunne hente pladerne, da synet kun gælder i et år.


  • #8   21. nov 2011 de gerne

  • bo n
    bo n Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #9   21. nov 2011 Ja jeg har godt nok diverse billeder fra toldsynet med at den er vurderet til under middel, men har nu ikke diverse kvitteringer på maskinen da jeg selv har lavet den. så burde i princippet stadig kunne få den til under middel og en afgift der er enten magen til den som den er blevet vurderet til for et lille år siden eller lidt billigere.



  • bo n
    bo n Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #10   21. nov 2011 ja det var selvf også en mulighed. regner nu først med og få betalt afgift engang efter vinter så er der tid til lidt opsparing, men det kunne jo være lækkert hvis afgiften kunne blive lidt billigere til den tid.

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #12   21. nov 2011 Er der ikke kun 5 % forskel i afgift, fra under middel til middel, dvs. ca. 500 kr. det ville have været noget helt andet hvis det havde været en mc til 200.000 kr.

  • #13   22. nov 2011 flot= fuld afgift, Middel= 5% rabbat, Under middel= 8% rabbat, så det er ikek det store. Men ring og snak med dem, nogle er flinke, andre er bestemt ikke

  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #14   22. nov 2011 Flinke ! ! Så er det man skal passe på, ring og spørg hvor meget den er faldet nu, så får de en lille sejr, når du kommer til at betale den opr. vurdering.

  • #15   22. nov 2011 11555+ 8% = 12480, så det er ikke det vilde, men sure penge alligevelet, men den bliver med alt sansynligvis vurderet til middel, altså 11555 + 3% = 11901. Men ring og hør om den er faldet og se hvad der sker

Kommentér på:
dyrere/billigere i afgift???

Annonce