2.267 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

bortkommen registreringsattest bortkommen registreringsattest

jeg har købt en tysk mc,en fireblade fra 99,men mangler registreringsattesten,den brændte desværre sammen med resten af lc racings inventar,den har kørt i tyskland på nr plade,er her nogen som har erfaring med hvad man gør i sådan en situation,er det muligt at skaffe en ny,ville jo gerne ha en dansk nr plade på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bortkommen registreringsattest
  • #1   6. dec 2011 http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=83531

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #2   6. dec 2011 Du skriver stelnummeret ned og starter med at kontakte politiet for at vide om den er stjålet, hvis det er en MC ude fra LC racing.

For at få en ny reg attest, skal du have fat i det tyske centralregister for motorkøretøjer.

• #3   6. dec 2011 det lyder sgu da ikke godt,jeg mener stjålet "hvis den er fra lc racing",har ikke lige kendt dem på den måde,håber jeg sandelig ikke at den er,men det finder jeg vel ud af.tak for hjælpen.mvh

• Sajmon ™

#4   6. dec 2011 Det håber jeg heller ikke og tror heller ikke det er tilfældet, men der var MANGE ugler i mosen i den biks...

Man kan også gøre sig lidt tanker om hvordan det "lukkede", men det er jo nok bare min mistroiske natur der spiller ind... :o)

• #5   6. dec 2011 Han skylder penge rigtig mange steder, han skylder bla. stadig mig 10000kr, så hvis du finder ham må du meget gerne sige til

• #6   6. dec 2011 hmmm,han er såvidt vides ikke set siden branden,talte dog fornylig med en,som nok havde en anelse om hvor han var

• Sajmon ™

#7   6. dec 2011 Jeg har også lidt kroner til gode i den lortebiks, for nogle tandhjul som aldrig kom frem.

• #8   6. dec 2011 1000 kr til den der sørger for jeg for fingrene i ham personligt eller gi mig et kald hvis der er en der kan "banke" på hos ham og hente mine penge

• #9   6. dec 2011 Den blanket der fra skat kan du ikke bruge til noget når det ikke er en dansk mc.

Du skal have fat i det tyske motorkontor. De skal have reg. nr og navnet på den person der sidst har haft den indregistreret.
    Har du ikke det, så har du en rigtig fin mc til bane eller stumper.

• #10   6. dec 2011 Ja man skal hvertfald omkring et tysk motorkontor og hvis man er heldig - ikke kun et!!!

Har du ikke den tyske attest - både "Fahrzeugbrief" OG "Fahrzeugschein" eller hvis mc er nyere "Fahrzeugbrief Teil 1+2", skal du have fat i den ejer der står på den sidste tyske reg.attest.
    Er man heldig og kender det sidste registreringsnummer, kan ethvert tysk motorkontor slå maskinen op og fortælle dig hvilket motorkontor i den sidst registrerede by, som du skal henvende dig til. Det er nemlig kun motorkontoret hvor mc sidst har været tilmeldt der kan lave en ny reg.attest - vel at mærke hvis den sidst registrerede ejer ansøger........

Viser det sig under forespørgslen på motorkontoret at mc er stjålet, ringer de direkte til Polizei og så bliver du anmeldt for tyveri. Det er så op til dig at bevise, at du er kommet ærligt til maskinen, i form af en købskontrakt etc. Du vil stadig stå anklaget for tyveriet, men får mulighed for at lave en anmeldelse for svindel mod personen der har solgt dig mc (og underskrevet købskontrakten) hvorefter du så kan starte et civilretslig søgsmål mod personen.

Forvirret?!?

• #11   7. dec 2011 Thomas Z.

Sikke dog noget pjat du skriver smiley Der er ingen grund til at gøre en fjer til 10 høns.. - JA det er noget bøvl, men der er blot 1 person hos skat i tyskland man skal skrive til og forespørge om den er stjålet. Får men så et nej, kan man ansøge skat i danmark, om at indregistrere uden original tysk reg. attest smiley

Folk der er i tvivl om proceduren skal være MEGET velkommen til at sende mig en privat besked herinde, da jeg lige har været HELE møllen igennem smiley

• #12   7. dec 2011 pjat og pjat - har været møllen igennem med en bil!

• #13   7. dec 2011 Thomas, hvorfor søgte du så ikke bare om indreg uden original reg attest, det lyder da til at være væsentligt nemmer ?;)

Kommentér på:
bortkommen registreringsattest

Annonce