Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er en cafe racer
  • #1   6. jan 2012 http://lmgtfy.com/?q=cafe+racer+wiki

• Christian L
    Christian L Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #2   6. jan 2012 Ahaha tak, fedt link

• Christian L
    Christian L Tilmeldt:
    dec 2011

#4   6. jan 2012 DVS. en cafe racer er en type motorcykel. Som rockere fra 60'erne kørte fra cafe til cafe på de europæiske motorveje?

• #5   6. jan 2012 Kig serien Cafe Racer fra Discovery hvis den bliver genudsendt. Kan varmt anbefales.

• #6   6. jan 2012 Oftest var der tale om en nøgen cykel med clipon, tilbageflyttede fodhvillere og en lille styrkåbe eller halvkåbe. Samt en enkelt eller 1 1/2 mands sadel.

• Christian L
    Christian L Tilmeldt:
    dec 2011

#7   6. jan 2012 Men lge et spørgsmål mere. Hvilke type mc'er plejer man typisk at lave til cafe racer?

• #8   6. jan 2012 alt kan laves til cafe racer bare man ændrer nok , syntes nogle når nemt om ved deres ombygger projekter og hvorfor ikke gå all in ?

• #9   6. jan 2012 Her er et oplagt projekt

(link fjernet)

• #10   6. jan 2012 eller pil en moderne cykel for kåber osv. og lad cafe stilen hærge resterne af knallerten !
    syntes også der mangler folk der vil gøre noget ondt ved gsxr1300 eller zx12r , cbr1000rr eller lignende bare flå plasten af og smid en rund forlygte på
    og sav forskærmen til , dertil noget mat penselmaling , og nogle tusser så den i vinkel

• #11   6. jan 2012 Hvorfor er det alle skal ha et projekt med en cafe racer og det oftes ender ud med en gammel nedslidt CB400 som får et andet styr og wupti så er det en cafe racer? Synes efterhånden man skal sparke sig frem for dem. Det kunne blive så godt, men det ender det sjældent med : /

• #12   6. jan 2012 Englænderen Dave Degens som var lidt af en rod tilbage i 50- 60`erne var vel nok en af de første som startede den æra som kom til at hedde Cafe Racere han bliver nævnt i mange tidsskrifter som " opfinderen" af Cafe Raceren hvis man kan sige det. Dengang tog man jo hvad man havde og det var populært at tage et Norton stel fetherbed ramme og putte en Triumph i så var man allerede langt og så var det bare afsted til Ace Cafe.

• #13   7. jan 2012 urban.. husk der er forskel på cafe-racers og rat-bikes smiley Det fede plus ved rat-bike stilen er dog at din cykel selv sørger for ombygningen. Bare kør en helvedes masse km både sommer og vinter.. falder der noget af kan man betragte det som en givindst. Blæs på vedligehold og kør gerne nogle ture lige bag ved salt-bilen.. vupti..

• #14   7. jan 2012 Altså hele konceptet i en Cafe Racer er vel at man bygger en maskine som ligner noget der går som død og helvede, men i virkeligheden bare skal fungere som fissemagnet. At dyret har meter brede chickenstrips, og ham gutten ovenpå normalt køre Volvo, gør den til en rigtig racer, der køre til og fra cafeen, på billige dæk og med håbløst justeret Ölins ben.

• #15   7. jan 2012 http://www.motorcykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=16116

En Cafe-racer er, efter min mening, en ikke helt ny standard-mc der ved en forholdsvis billig ombygning, kommer til at ligne noget der kan en helvedes masse uden egentlig at kunne det. Den må gerne være lidt "grov" i detaljen og absolut ikke "fimset" eller "tøset" i sin stil men heller ikke for rå da det så bliver en Rat-bike. Et lavt og smalt styr er et must da man ellers går over i noget "figther-agtigt".....

Tja... Det var så min mening - blev du klogere ?

• #16   7. jan 2012 Når man først havde bygget sin almindelige gade mc om til noget der lignede en bane racer, så var den ikke speciel egnet til langture mere.
    Turene blev mere fra cafe til cafe, hvor vi så ellers stod og så seje ud og scorede damer smiley
    Men prøv at gå ind på Ace cafe´s hjemmeside, (cafe racernes kult cafe) der sælger de også bøger f.eks Mick Walker´s bog om cafe racere er ganske fornøjelig læsning.
    Hvis du nu vil til at bygge en selv, så spørg inde på cafe racer forum inden du begynder. Her kan du altid få råd og tips så du undgår de værste fejl.

• #17   7. jan 2012 Chris G : Jeg synes ikke dit indlæg er særligt konstruktivt , set ud fra at der bliver spurgt hvad en Cafe Racer er. En Cafe Racer er en del af en tidskultur og var det man havde i 50`erne , primært de engelske cykler. At det skulle være en fissemagnet og vedkommende kørte Volvo må helt klart være et udtryk for manglende viden. Folk der kørte motorcykel dengang havde ikke råd til dyrt affjedrings grej men brugte , eller repererde det gamle lort de havde, så hvor ölinsdæmpere kommer ind i billedet ved jeg ikke.Men du er meget velkommen til at kigge forbi mig en dag så kan du jo se hvordan en Cafe Racer ser ud anno 1960. Husk at vi jo alle i bund og grund har samme interesse og hver især har det godt med det de har.

Vh.
    Claus

• #18   7. jan 2012 En Cafe-racer er en knallert, som de andre gæster i grill-baren synes ser sej ud. De er ofte temmelig uegnede at køre på - i hvert fald længere end hen til næste Grill.

• #19   7. jan 2012 Knud, det er en chopper du beskriver der...

• #20   7. jan 2012 Koeb bogen cafe racers hvis den stadig faas, den blev lavet i 70'erne og beskriver hvad det er, sammenlagt tror jeg der er meget faa indlaeg her i denne traad der har noget med virkeligheden omkring emnet at goere. bogen kan findes paa ebay

• #21   7. jan 2012 Suzuki chopper ..

en cafe racer er det simpleste køretøj , minimalt og trukket direkte fra racerbanen til gaden - strippet for kåbe og monteret med lygte og nummerplade

• #22   7. jan 2012 Dyggi Prahl : Meget enig .... og en tur til Isle of Manx og retur er ren livseleksir på en Triton du skulle prøve det Knud (Ølstykke) det er noget andet end Munkholmbroen he he.

• #23   7. jan 2012 Grunden til at de kørte fra cafe til cafe dengang var pga sammenholdet og musikkassen. De kørte sommen også udenfor byen... Nogen af de drenge fra dengang brugte ders cykler som til og fra arbejde i hverdagene og tog dyret på baner til RIGTIG race i weekenderne... Så det var ikke bare en gammel strippet tung japaner fra 70'erne med lidt gejl fra tyskland.....

Jeg har selv kørt over 1000km på en banecyel fra med lys fra 64 i et træk, og det gik glimrende...

• #24   7. jan 2012 Efter min mening er udtryket Cafe Racer voldtaget så groft efterhånden at det har mistet sin værdi og bare er et "kaffe bar" udtryk man bruger for at være smart over for sime kammerater med hornbriller og MacBook...

• Christian L
    Christian L Tilmeldt:
    dec 2011

#25   7. jan 2012 Tak for jere kommentarer allesammen.
    NU ved jeg hvad en cafe racer er, tusind tak smiley

• #26   7. jan 2012 Jeg håber at du har fået bare lidt ud af dit spørgsmål du kan bruge .

Vh.
    Claus

• Christian L
    Christian L Tilmeldt:
    dec 2011

#27   7. jan 2012 Jeg har fået en hel del brugbar information (:

• #28   7. jan 2012 Jeg skal gerne erkende at en intruder har visse af de samme karakteregenskaber som mange cafe-racere. Derfor har jeg jo også anskaffet noget andet at køre langt på:-)

Men tag ikke fejl - man kan sagtens hold af en "tunet traktor - nu med bøjet søm"

• #29   7. jan 2012 Knud ... Jeg er bange for vrøvler lidt... Er du småfuld idag smiley

Kommentér på:
Hvad er en cafe racer

Annonce