{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.396 visninger | Oprettet:

hvad er en mc... {{forumTopicSubject}}

Som opfølgning på tråden JEG ER SÅ TRÆT...

Jeg er for så vidt enig i det meste af tråden . Men tænkte lad os da høre hvad folk mener er en mc...

Jeg starter selv.( og lægger hårdt ud)

1. Over 50ccm (dermed indregistreringspligtig som mc)
2. Kræver kørekort til mc (hvis den føres på gaden)
3. 2 eller 3 hjul .
4. Indregistreret som motorcykel .

Med de ord siger jeg også at en ATV (til gadebrug) ikke er en mc . Også fordi den er indregistreret som en bil og kun kræver kørekort til kategori B ...

Ellers er jeg ligeglad om en (læs MC) er pakket ind i plastic eller krom, formet som racer, offroader, maxi Scooter, eller der er heldt 500kg forkromet jern på og den hedder en chopper/cruiser.. så længe det er en MC.

Jeg er så ikke en af dem der afviser . Jeg undlader bare at stemme for eller imod , da reglerne siger at ATV godt må være her. Så det acceptere jeg selvfølgelig .

Men hvad mener i andre er en mc...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad er en mc...
  • #1   21. mar 2011 Det burde jo være meget simpel. Hvis køretøjet ikke er indreg. som en mc, ja så burde den vel ikke hører hjemme på siden. Www.motorcykelgalleri.dk?

  • #2   21. mar 2011 Tror ikke at der er en max grænse for hvor mange køretøjer der kan være herinde. Og hvis der dukker en ATV eller to op på min skærm, lader jeg for det meste bare være med at klikke mig ind på dem. De interesserer mig generelt ikke, og personligt syntes jeg at de burde have et galleri for sig selv. Når det så er sagt, må jeg da også indrømme at mange offroadere og crossere heller ikke har meget med en mc at gøre.
    Kan det indregistreres som mc, så er det vel også en mc. Alt andet der trækker træstammer op af mudder(har selv to 4hjulede Hondaer i garagen) eller kører rundt ude i skoven på hopbakker og små røde plasticmotorcykler, fortjener næsten et galleri for sig selv.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #3   21. mar 2011 Ali A - læs nu hvad der står...

    Hvorfor er kåbecykler nu "de bedste"? Hvad er det lige de er bedst til?


  • #4   21. mar 2011 I min verden hører ATV ikke til herinde dog ikke noget der kan få mit pis i kog - en 100 FCM scooter har nu heller ikke meget med en mc at gøre i min terminologi

  • #5   21. mar 2011 Helt personligt syns jeg en mc skal være på mindst 250cc hvis det er en 4 takter. 2 hjul med mindre det 3. er på en sidevogn.

    Men er sgu ligeglad hvordan loven og det her galleri definerer begrebet. Det skader jo ikke mig at der er andre ting, scootere og sager, der bliver kaldt for mc'er herinde og hvis jeg havde ville jeg pisse af hehe



  • #6   21. mar 2011 så du mener heller ikke trike (3 hjulet ) er en mc for den kan lige såvel føres på et kategori B køre kort ??

  • #7   21. mar 2011 Jesper (Karlslunde) X

    er fuldstændig enig med dig.

    men når folk stemmer ud når der er 5 billeder og der står det information om cyklen der skal (hvem siger man skal skrive en hel roman) så forstår jeg det ikke.



  • #8   21. mar 2011 fatter ikke en meter, når der er så mange ligegyldige gallerier såsom baby, gnaver med mere, why not lave et crosser/atv galleri, er nok mavesur, men afviser alt knoldhoppere der søger optagelse, mener en mc har plader på, i min snævre verden altså.... dukker mig nu...

  • #9   21. mar 2011 Jeg kan altså ikke forstå, at folk flipper lodret når en "mc" bliver stemt ud..

    Der er et stemmesystem på MCG, og der står ikke nogle steder, at man SKAL stemme en mc ind, hvis den overholder de gældende regler, ligesom der heller ikke står nogle steder, at man IKKE skal stemme en mc ind, hvis den ikke overholder gældende regler..

    Det er op til folk selv at bestemme om de vil stemme ud eller ind.
    Om de så temmer ud eller ind, af den ene eller den anden grund, det er helt op til folk selv..
    Så længe der et stemmesystem, vil det altij' altij' være sådan..

    Jeg syntes det er ved at være lidt latterligt som folk piver når der "MC" ikke bliver stemt ind første gang..

    Der skal 50 IND stemmer til, eller 50 UD stemmer til.
    Hvis det bliver udstemmerne der først når 50, ja så er det fordi der er flere der IKKE kan lide din mc, end der er folk der kan li' den..
    Det er jo ikke raketvidenskab.. smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #10   21. mar 2011 Per M - det er det så åbenbart, for bliver den ikke stemt ind, prøver man bare igen og igen og igen og igen og igen og igen og igen og igen og igen til den kommer ind eller man bliver frosset fordi folk kyler udstemmer afsted i flæng.

    Som udgangspunkt er jeg tilfreds med de nuværende regler, og en mc er en mc uanset om der er plade på eller ej.


  • #11   21. mar 2011 Til Bo (Nordenskov) S. Se den er selvfølgelig lidt svær med trikes.. og egentlig ikke ... er den registreret som mc . Må det jo i lovens forstand være en mc er den registreret som bil ja så er det vel en bil... en gammel 3hjulet hd er så vidt jeg ved registreret som mc(hæng mig ikke op på det ) mens en triks med vw motor osv vidst nok er en bil ...

    Og i øvrigt mener jeg at der burde være en cross /ATV galleri altså for banesport.


  • #12   21. mar 2011 Det er jo ganske simpelt.
    Står der Honda på tanken/blokken er den en ægte MC og dermed velkommen på MCG.
    Hvis der ikke står Honda på tanken/blokken er det en pseudu-MC og burde være på pseudugalleriet.


  • #13   21. mar 2011 Det var mig der startede tråden JEG ER SÅ TRÆT.
    Min ATV er indregistreret som MC.
    Kan sq ikke gøre for at reglerne er anderledes i REGELDANMARK.
    Kan da godt tage et billede af min reg attest men det får I sq nok ikke meget ud af da den er på Græsk.
    Men når nu reglerne her på galleriet er som de er hvorfor så være så krakilske bare fordi I ikke kan lide ATV'ere.


  • #14   21. mar 2011 Jeg er helt klart for, at motorcykelgalleri er for motorcykler, altså maskinerier der "kan indregistreres som motorcykel i danmark, og til hvilket der så ville kræves et A-kørekort".
    Ja, der bliver så en gradbøjning omkring trikes, fordi der rent faktisk er trikes der er mere MC end bil, men en havl boble med styr er i mine øjne ikke en MC ... quad'erne er heller ikke ... men igen, problemet er ikke så stort, for de kræver B-kørekort og er dermed i lovens forstand ikke MC'er.

    Med hensyn til ind/ud-stemmesystemet, så er jeg sikker på at det fungerer godt, hvis alle der stemmer overholder de regelsæt der er for at stemme hhv. ind og ud ... det er desværre langt fra tilfældet hver gang.

    Helt sort er det så i øvrigt, i mine øjne, at det skal være så svært at stemme en MC ind eller ud, når man kan have lige så mange MC'er man har lyst til registreret på sin profil, uanset at de for længst er solgt, solgt igen og skrottet som trafikskader.
    Hvis man kan "beholde" alle de MC'er man i tidens løb har fået stemt ind, så kan man lige så godt gøre det helt åbent at oprette en MC.



  • #15   21. mar 2011 Men jeg er også enig i at der nok burde være et galleri til crossere/ATV'ere og at en scooter er en SCOOTER uanset om den så er på 500 ccm.
    Ligeså vel som der er et heste, katte, hunde og gnaver galleri i stedet for bare et KÆLEDYRS galleri.


  • #16   21. mar 2011 Globetrotter: Hvis du vil differentiere scooter ud fra andre MC'er, hvorfor vil du så ikke gøre det med choppere og andre MC typer??

  • #17   21. mar 2011 Kan du selv høre at du siger SCOOTER.
    Derfor


  • #18   21. mar 2011 En scooter er en scooter om den så hedder T-max eller T-rex

  • #19   21. mar 2011 Og det ville også passe mig fint at få delt dette galleri op i:
    Racere
    Choppere
    Off-roader.
    Det ville måske gøre debatten mere seriøs i de forskellige fora.
    Men nu er det jo sådan at vi har mulighed for at oprette grupper herinde og på den måde er vi jo blevet delt lidt mere op.
    Hvis så folk kunne finde ud af at stille diverse spørgsmål i de rigtige grupper så ville det blive lidt mere overskueligt i det åbne forum.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #20   21. mar 2011 Hvad så med softchoppere, nakedbikes og ombyggede sportscykler?

    Skal vi have gallerier og forums inddelt efter dæktype, møtrikstørrelse på bremsegrebet, antallet af eger i forhjulet og kædelængde?

    Hvornår stopper det så med alle de inddelinger?

    Er jeg den eneste som ser et problem i at sprede vores fælles viden for alle vinde?

    Find noget andet at bruge tiden på end at diskutere med PMS i baghovedet.


  • #22   21. mar 2011 Det var noget af en diskustion jeg fik startet fordi jeg var utilfreds med at folk ikke retter sig efter reglerne når de stemmer ind eller ud.
    Lige nu er jeg sådan set bare på tværs for at være på tværs.
    Kan folk ikke stemme efter reglerne så skal reglerne nok ændres lidt.
    Jeg har hidtil personligt været fuldstændig ligegled med hvad type cykel folk har prøvet på at få ind. Var der min 5 billeder og stod der bare lidt i felterne for info så fik de min indstemme.
    Men når nu folk afviser fordi det er en ATV eller en crosser på over 150 ccm som er kravet for optagelse så er det fordi de går i for små sko.


  • #23   21. mar 2011 Og en chopper er en chopper uanset om den hedder shadow eller virago.

  • #24   21. mar 2011 Opfylder denne kravene???
    144 ccm
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37644
    NÆÆÆH men den kom ind alligevel.


  • #26   21. mar 2011 Crossere på min 150 ccm kan optages.
    Og jeg igider ikke at skulle til at copy/paste reglerne EN gang mere.
    Læs selv brugerbetingelserne for optagelse af MC.


  • #28   21. mar 2011 OK
    Bøjer mig.
    Men hvorfor fik min ATV så 30 udstemmer???
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37620


  • #30   21. mar 2011 Derfor tråden "JEG ER SÅ TRÆT"
    At folk misforstod min tråd og troede at jeg krævede alverdens info om deres MC kan jeg så ikke gøre for.
    Det eneste jeg var ude på med den tråd var at folk accepterede denne sides regler for optagelse uanset om de mener at en ATV er en bil.
    Og igen:
    MIN ATV ER FAKTISK INDREGISTRERET SOM MC HERNEDE.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #31   21. mar 2011 Hvorfor den fik 30 udstemmer?
    Nok mest fordi ingen anede hvor stor motoren var - for det har du først skrevet på bagefter.
    PGO lugter langt væk af 50ccm, så det har helt sikkert afskrækket folk.


  • #33   21. mar 2011 Står der ikke Honda på blokken, så bliver du ikk stemt ind i flokken.. det er mit motto, jeg AFVISER ALT smiley

  • #34   21. mar 2011 Simon.
    Jeg skrev i beskrivelsen hvor stor motoren var.
    Du må meget undskylde at jeg ikke lige fik det med i overskriften til at starte med.

    Mirza.
    Den er bare for plat.
    Jeg kører selv Honda men er vbestemt ikke en BRAND WHORE.


  • #35   21. mar 2011 Ligeså vel som det også er plat at du afviser motorcykler af den type der hedder Scooter, selvom det er en MC. Chopper, racer, enduro, crosser, scooter, motard, cafe racer, naked mv. er alt sammen betegnelser for en bestemt type motorcykel.
    Den ene type er ikke mere motorcykel end den anden type. Så længe der står det rette mærke på blokken :o)


  • #36   21. mar 2011 Skal jeg sige det igen???
    JEG HAR TIL DATO IKKE AFVIST EN ENESTE MC/SCOOTER/CROSSER/ATV DER OPFYLDTE KRAVENE.
    Kom nu lige ind i kampen.


  • #37   22. mar 2011 ja personlig mener jeg at ALT der er indregistred som motorcykel har sin berettigelse her inde
    så alt lige fra

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=36384

    til
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5072

    at reglerne så siger noget andet, er bare et udtryk for at reglerne er for omfattende og det føre til fortolknings forviring.


  • #38   22. mar 2011 puha, der er nogen der ikke er bekendte med ironi

Kommentér på:
hvad er en mc...

Annonce