{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.617 visninger | Oprettet:

hans h
hans h
Tilmeldt:
7. jan 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

MC hvordan og hvorledes fungere det? {{forumTopicSubject}}

Hej MC galleri..

Jeg håber du vil bruge 2 min på at hjælpe mig med mine spørgsmål ang det at have en mc...

for lidt tid siden var jeg til et show hvor der var en masse mcere udstillet, og jeg blev 100% solgt til det!
jeg har nu besluttet at skifte bilen ud med en..
dette vil betyde lidt mere besvær i forhold til arb i vinter halvåret, men det går nok...
men kort sagt ved jeg ikke særlig meget om det her, så jeg søger lidt info omkring det at være ejer af mc?

håber du/i vil belyse det lidt for mig..

på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC hvordan og hvorledes fungere det?
  • #1   7. jan 2012 Hvad er det præcist du ønsker at vide?

  • #2   7. jan 2012 At køre på mc ja det er båre dæjli. Du skal da ud og prøve hvad du er til . Om det er racer eller tøf tøf cykel . Når du finder din stil så er det bare ud og nyde den frihed man føler når man har 2 og ikke 4 hjul under sig. Pøj pøj med det .

  • #3   7. jan 2012 Det er måske lidt drastisk bare at skifte bilen ud med en mc . Så ville jeg hellere købe en mc der evt var 10000 kr billigere .også købe en lille bil til vinter . Du bliver sku ked af at køre på 2 jul i det danske land om vinteren . Ikke fordi man ikke kan . Men det er også noget med sikkerhed

  • hans h
    hans h Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #4   7. jan 2012 jamen lidt om hvordan det fungere med forsikring?
    hvad koster sådan noget i vedligeholdelse, sammenlignet med bil? er godt klar over det er svært at sige, for det jo afhænger af hvilken cykel der er tale om!
    -men kan intet lave selv, så det bliver værksted hver gang!

    hvor tit skal der laves service? Syn?

    hvor vil være et godt sted at starte, jeg er 29, 192 høj, vejer 85 kg.
    havde regnet med at bruge 30-40000 på det.





  • hans h
    hans h Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #5   7. jan 2012 har fundet ud af jeg er til race, ikke tøf tøf smiley
    ja det er drastisk at skifte helt, men har ikke råd til begge dele, og er sgu bare blevet hooked på det her, så det skal altså prøves smiley


  • #6   7. jan 2012 Sgu da aldrig sælge bilen for at købe mc. Vi er i dk og er nød til at eje min 1 af hver.

  • hans h
    hans h Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #7   7. jan 2012 hmmm...ved det godt, men det går nok, har "gode" offentlige tranport muligheder fra hjem til arb....


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #8   7. jan 2012 hans H
    Havde du udfyldt din alder i din profil, så ville vi bedre kunne gætte dine ønsker
    Stor forskel på om man er 18 eller 58 - især forskningsmæssig.


  • #9   7. jan 2012 kenneth h han skriver han er 29


  • #10   7. jan 2012 R modeller er dyre i forsikring . Men til de penge skulle du måske starte på en sv650 det kan næsten ikke blive billigere i forsikring . Og de kører bare . Sørg for olie og filter til hvert sesonstart så skal den nok holde . IF forsikring er i samarbejde med Suzuki . Så de er billige

  • #11   7. jan 2012 Har man ikke råd til bil pga for dyr mc, så ender det tit i at men bliver solgt for en slik nor det første efterår kommer, altid efter en sæson hvor de få gange man virkelig har skullet bruge et transportmiddel har det pis regnet.

    ALTID både og! Aldrig enten eller.

    Så må det blive skod bil og lille mc.....


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #12   7. jan 2012 gør det også, havde jeg overset smiley

    I udstyr kan du starte med at sætte omkring 10.000 kr. af
    en racer uden anciennitet koster vel dig mellem 2 og 9000 kr. alt efter forsikringsselvskab og om du vil have kasko eller ej

    Kører du 5000 km om året skal den ikke så tit til service, have skiftet dæk, bremser osv. som hvis du kører 30.000 km.
    alt efter hvad model du vælger, og hvor mange km du vil køre vil det vel så koste mellem 3000 til +12000 kr.

    motorcyklister kører tit en tur hvor formålet med turen, er at køre en tur - ser man sjældent ved biler, så hvis sommeren bliver nogenlunde kommer du sikkert til at køre flere km end du forventer.

    så mit gæt er et sted mellem 6000 kr. til 30.000 kr. smiley


  • hans h
    hans h Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #13   7. jan 2012 den ser meget godt ud sådan en sv650, og det er henad det jeg søger...
    forsikringen er ok der hvor jeg har bilen, meget fordelagtigt til min side!

    men det jeg mente med forsikring var, at når man jo kun kører et halvt år, og den så står stille resten af tiden?betaler man så også forsikring i den periode, eller hvordan?

    hmmm..ja kan godt se hvad du mener brian s, men for betyder det ingenting at bruge det offentlige i vinterhalvåret, hvis det skulle være, 35 min hver vej til arb er ikke så slemt!

    kenneth h, super skrevet smiley
    det er lige præcis det jeg vil bruge den til, kører bare for turen og hygge med det i sommer halvåret!
    men kan næsten forstå at vedligeholdelses/drift priserne er noget lavere end på biler, igen afhængig af model...


  • #14   7. jan 2012 Jeg startede med en hjelm, jakke, handsker og støvler for lige omkring 3000,- Det kan findes billigt.

    Mcen koster hos GF ca 2500,- om året så længe du er under 30 og det kun er ansvar.

    Jeg har aldrig haft en mc mere end en sæsson så kender ikke til vedligeholdse andet end hver gang jeg har købt en ny, skifter jeg olien filter tjekker kæde og dæk.. = olie + filter kan klares for under 500 hvis man ikke er oliefreak..

    Du kan sagtens have en MC til helårs kørsel.. Der vil være dage hvor det er skide træls (regn/koldt/sne) men det kan klares med påklædning og en anelse mindre aggresivitet med gashåndtaget.
    - Og som du selv skriver kan du tage offentlig transport de rigtig slemme dage..

    Nøjes du bare med en mc, og se om du gider det, ellers må du jo have dig en lille bil igen..

    Jeg kan helt klart 100% anbefale det, jeg kommer aldrig til ikke at køre MC.


  • #15   7. jan 2012 De fleste forsikringer kører fra 1. marts til 1. dec. Ønsker du at køre de sidste 3 måneder, betaler du ekstra for det.

  • #16   7. jan 2012 Det er da helt forkert at sige en bil er nødvendig, jeg har da kørt 4 år på mc, uden bil.
    En sv650 er billig i forsikring, og tilpas sporty til at starte med. De holder godt, og man kan nemt finde en billig brugt.


  • hans h
    hans h Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #17   7. jan 2012 jonas w: det lyder sgu meget godt denmåde du er startet på

    men er som sagt ikke intre. i helårs kørsel, kun til forår sommer brug..

    udover den sv650 der er blevett anbefalet, er der så andre der kan anbefales at kigge efter?
    vil godt have det der sporty look, og der skal være plads til en bagpå, ikke noget der skal skrues for meget på...
    og hav lige med jeg ikke har den store erfaring på sådan en , så det skal ikke været noget vildt jeg slår mig selv eller andre ihjel på...
    altså noget jeg kan styre smiley


  • #18   7. jan 2012 MC hvordan og hvorledes fungere det?

    sæt dig op start og smil på turen


  • #19   7. jan 2012 Suzuki gsxf 600 var også en mulighed

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #20   7. jan 2012 og husk, alle biler der holder for ubetinget vigepligt, de er uberegnelige, og kan ske at stikke snude ud foran dig smiley

  • #21   7. jan 2012 Kort og udstyr er de første 20k, bare så du er klar over startomkostningerne, inden du triller den første km.

  • #22   7. jan 2012 Forkert

    mellem 8 og 12 tusind til kort, en hjelm fra 1000 og opefter, så MÅ du køre den første km

    meget stor forskel

    og hjelmen kan lånes


  • #23   7. jan 2012 Der er masser af brugt tøj og grej til salg, så du skal ikke nødvendigvis bruge 20.000 kr på det...

  • #24   7. jan 2012 jeg havde godt nok beholdt bilen, men du kan jo self også bare købe en gammel skrammelkasse hver vinter og så bare skrotte den når mc sæsonen starter igen

  • Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

    Emner: 17 Svar: 454
    #25   7. jan 2012 Jeg er næsten lige startet på en VFR750 fra 1996. Det er fanme fantastisk. Den er måske til den gode side som begynder, rent vægtmæssigt, men jeg er så stor at jeg godt kan tumle den. Den er så kultiveret på gaden at den er lidt til det hele. Den kan stadig gøre mig nervøs når jeg trækker den i ørerne:-)
    Har købt noget meget fint (og pisse dyrt) Rukka tøj, rygbeskytter og Schubert hjelm. Det kostede 15k, men regner så med at jeg har tøj til mange år. Min erfaring fra andre ting jeg har rodet med gennem tiden er at det godt kan betale sig at købe kvalitet fra starten, også økonomisk hvis man ser på det over flere år. Hvis du er i gennemsnitshøjde/drøjde kan du finde noget rigtigt fedt næsten ikke brugt tøj til en god god pris. Samme dag jeg havde shoppet Rukka tøj for 8k (inkl. rabat) fandt jeg et tilsvarende sæt på dba til 800kr til fruen som kun er 181cm. Et par år gammelt og ikke nyeste model, men bare i orden.
    Det kan også være en idé at overveje om du får brug for sidetasker, topboks eller andet udstyr, det kan du mange gange få med til MC'en når du køber den, som en del af rabatten. Det løber op i mere end man egner med.
    MC var en del billigere end jeg forestillede mig da jeg startede med at søge, til gengæld har alt det andet været meget dyrere en min fantasi rakte til smiley


  • #26   7. jan 2012 udstyr er ikke så dyrt 3500kr , støvler, bukser .jakke 600kr per del hjelm 1500 handsker 200 ,man behøver sku ikke handle de dyreste steder. det jeg har på ,på mit billede har ikke kostet mere.der feks. messe 2 gange om året i herning hvor der er bunker af udstyr (nyt udstyr).eller nor der mc messe i bella


  • #27   8. jan 2012 en suzuki gsx 600f er jo også en mulighed.
    jeg har kørt to sæsoner på min og havde nogenlunde de samme kriterier og erfaring som det lyder til at du har. Jeg er ikke blevet skuffet over min! efter to sæsonner er jeg dog kommet frem til at mc er noget for mig og nu vil jeg gerne avancere.
    sådan en kan du sagtens få billigere end hvad dit budget lyder på og jeg lagde ud med at betale 1500 i forsikring som nybegynder. Prisen er selvfølgelig kun ansvar men jeg mener ikke at kasko kan betale sig i denne prisklasse


  • #28   8. jan 2012 Du er for høj til sv650... Og til mange andre små cykler..

  • #29   8. jan 2012 De første 10 år jeg havde mc, kørte jeg fra 1 marts til omkring 30 november alt efter hvornår frosten satte ind. Når man først har vænnet sig til friheden på 2 hjul er det vanskeligt at sætte sig ind i en bus:-) Det kræver så noget ordentligt tøj man kan holde varmen i og her er goratex det mest praktiske - både til de dage hvor det er koldt og når det er vådt. Jeg vil helt klart anbefale at du køber jakke, bukser, hjelm, støvler og handsker som minimum.
    Det er min erfaring at man efterhånden får skrabet en del udstyr sammen, såsom både goratex og læder, sommerudstyr og så noget til de lidt koldere dage. At køre mc er ikke billigt:-)
    Noget jeg selv var glad for at få på min mc, var varme i håndtagene, især forår og efterår var det genialt.
    forsikringmæssigt er der mange der holder sig til en ansvarsforsikring alt efter hvor dyr cyklen er. Service intervallet er forskelligt fra mærke til mærke, men ca. hver 6000 km er meget normalt.
    Skift af olie og oliefilter til sæsonstart, så skulle man gerne være kørende. Så længe du holder dig til maskiner som er nævnt længere oppe, så er benzinforbruget bedre end de fleste biler. Jeg kører selv ca. 20 km/l på en kawasaki ER-6F

    Har du nogle spørgsmål, så bare kom med dem - der er masser af flinke mennesker herinde med en masse erfaring. Der er ingen dumme spørgsmål - kun dumme svar:-)


  • #30   8. jan 2012 Ikke enig i at MC og bil er et must. Har næsten altid kun haft MC og det går fint medoffentligt transport i de 3 kedelige måneder, selv i Storkbh.

    Husk også at reservere midler til bekældning, og her er www.louis.de værd at kigge på. Iøvrigt billig (237 kr.) at komme til en butik med Skanrejsers en-dagstur til Lübeck fra Kbh.
    Vedligehold bliver meget billigere i længden, hvis du beror dig på udenlandske netbutikker.
    Dæk: Mynetmoto giver gode priser på dem og find en montør på dmcn.dk -- Alverdens links. På den side finder du også lister over forhandlere og netbutikker i ind og udland.

    Alternativ til SV, kig til venstre. :-), Hvis det var Scandinavian Custom Show du var ude til, så var det den der holdt uden for indgangen.


  • #31   8. jan 2012 Angående udstyr: køb noget billigt da du hurtigt lærer hvor tøjet, hjelmen osv irritere på din krop. Fanme surt at have smidt 10000kr efter noget tøj som sad fint i en forretning, men som sidder af lort efter 200km kørsel.
    Når du har fundet en mc du kan lide så ring for Guds skyld til sit forsikringsselskab og hør hvad den koster. Ender du med en R model og snakker vi kasko forsikring så lander prisen hurtigt på den forkerte side af 10000kr og sikkert også mere.
    Kan du nøjes med ansvar så er Gf det billigste, regn med 2500kr.
    Når du skal ud og se på en kværn så vær opmærksom på om der er ting som bremser, kædekit etc som trænger til udstigning da det ligger i den dyre ende af reservedelene.


  • #32   8. jan 2012 Hvis det er hverdagstransport, så skal udstyret vel være både sommer- og vinteregnet, og til at holde ud på daglig basis.

    Hvis grejet skal være i orden, så rammer man let 10k. Det gør mange, i hvert fald.


  • #34   8. jan 2012 Lavede engang et regnestykke på hvor meget et komplot MC sæt fra T.Hansen skulle koste. I tekstil endte jeg på cika 2500 + -
    Bukser 600
    Jakke 600
    Støvler 600
    Rygbeskytter: 300
    Handsker: Mellem 150 og 300
    Hjelm: cirka 500
    Og Louis er billigere end Thansen, så hvis du er ligeglad med hvad der står på jakken eller hjelm, så kig på Louis.de


  • #35   8. jan 2012 Man kan sagtens få billig påklædning. Men har man tænkt sig at køre i al slags vejr og vind, så må man ikke sparre, tøjet skal sidde ordentligt,være beregnet til den aktuelle temperatur (det der er perfekt først i marts er sjældent sjovt at holde i kø i midt i juli)

    Jeg har købt tøj til ungerne i t-Hansen og det er udemærket til de få ture hvor de har været med, men jeg ville ikke selv bruge det dagligt, til det er det simpelthen for discount agtig.

    //Brian


Kommentér på:
MC hvordan og hvorledes fungere det?

Annonce