{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.528 visninger | Oprettet:

Micky G
Micky G
Tilmeldt:
18. apr 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Salg af MC hvordan?? {{forumTopicSubject}}

Hej Venner

Jeg har nu besluttet mig lang om længe for at sælge min MC.
Trist, men jeg må ærlig indrømme at jeg slet slet ikke får brugt den nok. Det blev til små 300 km. hele sidste sæson. Så hellere en anden der kan få glæde af cyklen.

Men nu er mit spørgsmål til jer. Nu er det første gang jeg skal sælge en MC. Hvorledes foregår det? Jeg tænker på at jeg helst ville undgå testpiloter, da cyklen er i tiptop stand og jeg lige har brugt penge på service osv. så vil jeg helst undgå at en masse dukkede op og ville prøvekører cyklen for derefter at skulle i banken for at låne penge, hvis I forstår hvad jeg mener smiley
En anden ting er, nu om dage så er det jo ejeren af køretøjet som hænger på evt. fartbøder. Hvis nu uheldet er ude og en eller anden er ude og prøvekører cyklen og tilfældigt bliver nappet i fælden, hvordan kan jeg undgå at det er mig som sidder i fedtefadet efterfølgende? Kan jeg tillade mig som privat person og bede om kørerkort og evt. noter navn og efternavn med evt. kørekort nummer ned, dato og kl. ??

Nogen som ved hvordan det er smartest. Please fyld på med jeres indslag.

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af MC hvordan??
  • #1   19. maj 2013 nap et billede af kørekortet inden der bliver kørt , så har du dit på det rene

  • #2   19. maj 2013 tag et billede af kørekortet, samt hvis nogen vil prøve cyklen, så bed om pengene som garanti for hvis de skulle lave en skade på den smiley og evt print en FDM slutseddel ud smiley

  • #3   19. maj 2013 Sælg til en forhandler... Der er altid risiko ved og købe/sælge til private derfor den lavere pris for køberen og højere pris for sælgeren end ved en forhandler... Men uden prøvekørsel ingen salg... Er min mening

  • #5   19. maj 2013 Som Lars skriver, hvis du ikke vil lade nogen prøvekøre får du den ikke solgt privat, og jeg ville da aldrig tage penge med 1.gang jeg er ude og se på en cykel, hvis det ikke er noget alligevel skal jeg jo bøvle med at have en masse penge til at ligge, sætte i banken igen osv

  • #7   19. maj 2013 Den er let nok, får de prøver betaler de.

    Jeg fik nuppet min M5 efter en prøvetur,, så det er penge ved kasse et før tur eller kan de bare pisse af igen....

    Husk på hvis de smutter med den så dækker din forsikring ikke, jeg var heldig at min ville dække, og kan sige selv om de fanger dem der nupper den, så gør de ikke en skid ved det,,dem der nuppet min bil havde lavet mange ting og gik fri..


  • Micky G
    Micky G Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #8   19. maj 2013 Nogen som evt. ligger inde med prøvekørsels skabelon for prøvekørsel retur?
    Sådan en som forhandlerne bruger? Hvis ja, kan I venligst sende det til micky.g@live.dk
    Jeg takker på forhånd


  • #9   19. maj 2013 Thomas R

    ja sådan er vi forskellige, for ville altid have penge med når jeg kigger MC for med kontanter er det noget nemmere at presse prisen


  • #10   19. maj 2013 Micky G

    Hvad vil du bruge den til, du står dårlig selvom du bruge den, en forhandler bruger den kun fordi de er dækker på den måde..

    Kontanter eller penge på ens konto før prøve tur...


  • #11   19. maj 2013 Skal vi ikke se et billede af geden, så vi ved hvad det hele handler om.....

  • Micky G
    Micky G Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #12   19. maj 2013 Thomas R

    Så er det godt at du ikke skal købe MC af mig. Har du ikke pengene med, så er der hellere ingen køretur. Hvad nu hvis vedkommende stikker af med cyklen?
    Forsikringen dækker ikke noget som helst, hvis de stikker af med nøgler og det hele ærgerligt ægerligt!
    Cool cash ved prøvekørsel, som jeg kan læse mig frem til her i diverse tråde nu, og hvis ikke de vil have cyklen, så får de naturligvis pengene tilbage.


  • Micky G
    Micky G Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #13   19. maj 2013 TORBEN S
    Det er en R6'er fra 2011, har desværre ikke noget billede her og nu. Er på job nemlig smiley


  • #14   19. maj 2013 Fair nok.... Det er jo bare altid rart med billeder.... Kan forstå dine bekymringer... For der er nok mange der lige kunne tænke sig at komme ud og skyde sådan en R6 af, uden nødvendigvis at ville købe den....


  • #18   19. maj 2013 Cool cash før prøvekørsel, ingen overførsel via netbank o.s.v billed af kørekort og følg evt selv efter, og det med benzinen som dr.g beskriver, slutseddel fra fdm og omregistrering online via men id, så kan du vist ikke sikre dig meget mere, vil køberen ikke være med til det, er der ikke rent mel i posen

  • #19   19. maj 2013 jeg har flere gang købt og solgt nyere mcer (under 3 år ) efter opskriften se den , beslut om du vil købe , lav en slutseddel , betal og er der nogen fejl overhovedet går handlen tilbage . det har virket for mig , med nyere cykler ( de gamle har været lidt mere på gefuhl .)

  • #20   19. maj 2013 Jeg købte brugt mc privat sidste år. Jeg havde min bror med som stod med sælger, når jeg prøvekørte mc,en. Sælger så selvfølgelig mit kørekort, og tog billede af det inden jeg kørte.

  • #21   19. maj 2013 Da jeg købte min havde jeg penge med til selvrisiko hvis det var man skulle køre galt. Det syntes jeg nu er fair nok

  • #22   19. maj 2013 sælg kun til voksne over 40 ifølge deres forældre, og lad være tro der er spøgelser over det hele

  • Micky G
    Micky G Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #23   19. maj 2013 Tak for alle jeres forslag smiley Godt at få guldkorn. Det værste af det hele er bare at man godt er klar over, at vedkommende som kommer for at prøvekøre cyklen vil fyrer den af ved prøvekørsel smiley Det gør ondt i hjertet at tænke på, når man selv har gået og pudset og nusset om den i hele den tid man har haft den.
    Men Jeg vil hel sikkert tage min forholdsregler og noter mig de guldkorn i er kommet med.
    NO MONEY = NO HONEY smiley Jyske dollars på bordet, ellers ingen R6'er baby.

    1. Cool cash (HELE BELØBET)
    2. Billede af kørekortet
    3. 1 liter benzin på tanken maks.
    4. Kvittering på start og slut tidspunkt på prøvekørsel med vedkommendes underskrift
    5. Evt. mødes ude på en stor parkeringsplads, hvor der er mulighed for prøvekørsel.
    6. Tag vedkommendes medfølger som gidsel ;D


  • #24   19. maj 2013 Evt. monter et fjernbetjent bombebælte om livet på en evt. køber og informer ham om at kommer han mere end 3km væk går lortet af...
    Eller..... slap nu af. Brug din sunde fornuft.

    De har som regel en ven med der blir tilbage... og jeg plejer at tage billede af kørekort OG AF MANDEN og siger med et smil... Ja så har jeg lidt til div. internetsider når jeg skal efterlyse dig...
    Det har virkert ret underligt på dem, men ingen har brokket sig.. og jeg har fanme solgt et par cykler efterhånden...


  • #25   19. maj 2013 Henrik

    Ja men det løser heller ikke problemet, jeg fik den besked af politiet da min bil blev nuppet, de skulle have den med du var heldig de ikke brugte den hårde metode som de har brugt overfor andre.

    Men det kunne de bare have gjort så havde jeg bare sæt min dusør op til 100000kr og gerne tilbage i en pose.


Kommentér på:
Salg af MC hvordan??

Annonce