{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

Salg af mc {{forumTopicSubject}}

Davs folkens.
Jeg er ret ny til alt det her motorcykel og så meget som jeg elsker det må jeg bare indrømme at jeg nogle gange befinder mig på dybt vand.

Jeg har en XJ 600 som ikke køre lige pt. Det er noget med gearkassen der ikke er helt godt og jeg skal bare af med den nu. Kan det betale sig at få den fikset og synet og så solgt eller skal jeg afregistrerer den og sælge den som reservedel/projekt?

Jeg har ikke fået den kigget på for jeg har ikke tid til at fragte den til en mekaniker...

TTak på forhånd og spørg endelig hvis der er noget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af mc
  • #1   5. sep 2022 Hvad er problemet med gearkassen? jeg vil tro, sådan en motor er til at købe for små penge på ebay, så jeg ville bare skifte den ud smiley

  • #2   6. sep 2022 Jeg ved ikke hvad problemet er men den lyder mærkelig, som om den er ved og æde sig selv. Den starter og køre, men den kan godt være langsom i optrækket eller helt miste kraft på totalt random tidspunkter.

    Men det vil jeg lige kigge på smiley


  • #3   6. sep 2022 Er du sikker på det har med gearkassen at gøre? Det kan være så simpelt som karburatorer der skal renses, når du siger den mister træk. Skifter den fint imellem gear uden mekaniske mislyde?

  • #4   6. sep 2022 Det er svært og forklare.
    Når jeg starter min cykel i neutral står den og siger en lyd som jeg for 2 år siden fik af vide af min mekaniker der ikke var noget galt med. "Det er bare koblingen der ikke har 0 tolerance" eller sådan noget sagde han. Den lyd er så blevet meget højere og mere voldsom på det seneste. Den går dog næsten væk hvis jeg giver den gas i neutral så jeg ved ikke lige hvad det kunne være og min mekaniske forståelse ud fra lyd er begrænset smiley


  • #5   6. sep 2022 Hvis den går ujævnt i tomgang så vil den slaske en del i gearkassen, det er helt normalt. Det kan godt lyde voldsomt, men det skal blive meget mindre når man kobler fra. Det lyder meget mere som bare noget almindeligt vedligehold, rens karburatorer, kontroller tændrør og tændkabler. Og kontroller den ikke suger falsk luft. Det lyder ikke som en defekt gearkasse eller motor smiley

  • Bib
    Bib Tilmeldt:
    okt 2017

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 83
    #6   6. sep 2022 Hvad tror du at du kunne få for den, hvis den virkede perfekt?

    Bib


  • #7   7. sep 2022 mellem 12 0g 15.
    Jeg gav 17 for den for 3 år siden og den har kørt en del siden og fået et par ridser her og der. Men den har været holdt efter bogen så jeg kan ikke forestille mig at der er andre problemer end det store jeg prøver og finde en løsning på nu.


  • #8   7. sep 2022 Tusind tak for hjælpen Ace, Jeg prøver og kigge på det når jeg får tid. Skal nok prøve og huske at opdatere dig hvis videre hvis du er interesseret smiley

  • #9   7. sep 2022 #8 det må du meget gerne, det kan være jeg kan hjælpe yderligere smiley

  • Bib
    Bib Tilmeldt:
    okt 2017

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 83
    #10   7. sep 2022 Umiddelbart lyder det som den bedste idé at afmelde den og sælge den som projekt eller stumper.

    Bib


  • #11   21. sep 2022 Lidt sent svar....
    Det tager sindsygt meget tid at sælge i stumper.
    Annoncer, snakke med 14 købere, stå og pille dele af , og efter 2 år når du har solgt de 14 dele står du stadig med en næsten hel cykel - der nu bare er et lig.
    Det klart hurtigste er at køre den til mekanikeren. Og så sælge den som ny serviceret.
    Og det koster nok 5k hos mekanikeren men til gengæld kan den sælges.
    Det er svær/umulig at sælge som den er nu til meget mere end 5000 kr


Kommentér på:
Salg af mc

Annonce