2.591 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

martin d
martin d
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 41

Honda cb750 mekaniker - går i stå efter 10 mtr. Honda cb750 mekaniker - går i stå efter 10 mtr.

Min gamle Honda vil ikke køre. Kan starte og stå i tomgang når den er blevet varm. Men når jeg sætter den i 1'st. Gear kører dn 10 mtr. Omdrejningerne falder og den går i stå... Næsten som den drukner.

Ved simpelthen ikke hvad der er galt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af hvepsebo 1.500 kr.
  • Opsætning af knager, lampe mm. 1.200 kr.
  • Rengøring af bad og køkken inkl. skabe. 8 skabe i køkken og tre små i badeværelset. Jeg regner med 4 timers arbejde. 1.200 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Skift af membran på vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda cb750 mekaniker - går i stå efter 10 mtr.
  • #1   15. jan 2012 Det kan være at den laver vacum i tanken, så prøv at lade den køre, med tankdækslet åbent. Kunne være en mulighed.

• Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 235
    #2   15. jan 2012 + 1 til den.. : )

• martin d
    martin d Tilmeldt:
    apr 2007

#3   15. jan 2012 Men ville den så ikke også gå i stå når jeg øger omdrejningerne i tomgang?

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #4   15. jan 2012 Hvis du sætter den på stor støttefod og derefter sætter den i gear, går den så også i stå efter kort tid?

• #5   15. jan 2012 stoppet benzinhane? normalt svømmerhøjde, men når der er 4 karburatorer så vil sandsynligheden være meget lille at det er alle der er fejljusterede... Men hvis det er her og nu du har prøvet at starte den så prøv med karburatorsprit... det er ret koldt, der kan være dannet is i systemmet

• #6   15. jan 2012 ????? "Men ville den så ikke også gå i stå når jeg øger omdrejningerne i tomgang? " mener du frigear istedet for tomgang?????

• martin d
    martin d Tilmeldt:
    apr 2007

#7   15. jan 2012 Ja, når den står i frigear kan den sagtens "køre" . Hvis jeg sætter den i 1'st og vil trille køren den meget lidt og går i stå.

Prøver med sprit og tjekker benzinfilter

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#8   15. jan 2012 prøv nu om den kan på stor støttefod.

hvis den virker i tomgang, prøv at lade den køre lidt og mærk på dine forrør om alle bliver nogenlunde lige varme

• martin d
    martin d Tilmeldt:
    apr 2007

#9   15. jan 2012 Det prøver jeg Kenneth H.

• #10   15. jan 2012 Det kunne muligvis også være din støttefodskontakt som driller?

Hygge

• #11   15. jan 2012 hvis du har benzinfilter så er det 99% det, pil den af og kør uden.... med mindre at der er en benzinpumpe så er det oftest det der er fejlen. Engang jeg skulle til spanien på min gpz 500 satte jeg en benzinfilter på og det resulterede at jeg gik i stå hver 200 - 300 km, det passede lige godt med at der var for lidt benzin på (trykket var for lavt) til at presse det forbi benzinfilteret. Efter jeg tog den af så kørte den igen... så af med filteret evt prøv at fylde din tank helt fuld så der er rigelig med tryk på

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#12   15. jan 2012 har oplevet at koblingspladerne havde sat sig fast pga for lang tid stilstand, der gik den også ud for mig efter jeg satte den i gear, men det var nu ret tydelig at mærke at det var der fejlen lå.

• martin d
    martin d Tilmeldt:
    apr 2007

#13   15. jan 2012 Har nu mærket på forrør og det er kun to af dem der bliver varme - tænker det måske er platiner der skal stilles. Andre forslag eller måder at indkredse hvor det er galt. Det er de to til venstre den er gal med.

• #14   15. jan 2012 Måske 2 tilstoppede tomgangsdyser.

• martin d
    martin d Tilmeldt:
    apr 2007

#15   15. jan 2012 Ja, måske - nok ikke tændingen når det er på cylinder 1 og 2. Tror også det måske er karburatoren.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#16   15. jan 2012 kan også være de to karburator der hører til de to cylindere der ikke bliver varme, der er mere eller mindre stoppet
    Enten pga af vand eller skidt

• martin d
    martin d Tilmeldt:
    apr 2007

#17   15. jan 2012 Kan være - nogen de har en ide til hvordan jeg finder ud af det eller er det en dyr tur til mekanikeren.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#18   15. jan 2012 3 ting der kræves for en motor virker, tænding, kompression og brændstof

formoder der er kompression på, så pil tændrøret af, monter det igen i tændrørshætten og giv det stel ved gevindet (læg det på motoren) og kør med starteren, gnister det, så er det brændstof det er galt med.

du kan, når du nu har tændrøret af, lige sætte en finger ned i hullet og mærke om den kan lave kompression, ved at igen trykke på starteren, kan den, så kan du ikke holde din finger der smiley

• rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 345
    #19   15. jan 2012 Du kan vel ikke have byttet om på tændkablenne, på 1 og 2.

• martin d
    martin d Tilmeldt:
    apr 2007

#20   15. jan 2012 Du er en stjerne Kenbeth H. Prøver jeg i morgen - køber for en sikkerheds skyld nogle nye tændrør.

• martin d
    martin d Tilmeldt:
    apr 2007

#21   15. jan 2012 Tror jeg ikke Rasmus, men tjekker også - så ku' det være tændingen den var gal med tænker jeg.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#22   15. jan 2012 ved ikke om din model er en med to tændspoler, nogen har det...
    kunne i så tilfælde være den ende der ikke gad lege med mere.

• martin d
    martin d Tilmeldt:
    apr 2007

#23   15. jan 2012 Tændspolerne er på 1/4 og 2/3 så medmindre kablerne et sat galt på kan det ikke være det.

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#24   15. jan 2012 mit gæt er at det er dine karburatore der er problemet

Men kan være andet, hvis du ikke har haft dine ledninger af til tændrørene så sider de sikkert rigtig, ikke sådan at de pludselig selv bytter plads jo.

kan selvf. være brændte ventiler, stempler osv, men nok langt mere sandsynlig at der sidder en vanddråbe i et eller andet sted i karburatoren.

Du kan altid give den en squiz karburator sprit og lade den køre en 5 - 10 minutter, og se om det skulle hjælpe, før du skiller det hele ad.
    Min gamle 400 hostede slemt hvis jeg ikke gav den det før den blev stillet op for vinteren, og kørte ikke særlig godt, men en 5 - 6 km med sprit i tanken, så var den forårsklar igen smiley

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#25   15. jan 2012 kom til at tænke på, i toppen af dine karburatoren, der sidder der nogen gummimembraner, de har en svaghed at der kan komme små huller i dem
    så tjek lige det, hvis du skiller dem ad.

http://images.cmsnl.com/img/partslists/carburetor-components-cb750-nighthawk-1999-usa_bighu0297e1801c_3646.gif

fig. 16

• martin d
    martin d Tilmeldt:
    apr 2007

#26   16. jan 2012 2 nye tændrør og så er der tænding på cylindrene - tak for hjælpe I er kommet med. Den går dg ikke perfekt så tænker jeg vil rense karburatorene. Tror sagtens jeg kan skille dem smiley og samle dem igen går nok også...men når div. Skrues ud hvordan sikrer jeg at det hele skrues i igen så det sidder præcis som før (antal omgange det er skruet i)

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#27   16. jan 2012 Det er ikke en Puch, hvor man justere ved at dreje skruen ud og ind, men man gør det ved at regulere størrelsen på dyser og nåle,

Så de skal bare skrues i

Print den tegning ud jeg sendte, så har de altid den som reference smiley

• martin d
    martin d Tilmeldt:
    apr 2007

#28   16. jan 2012 Ha!!! Fedt, er det så tydeligt at sidst jeg skruede på cykel var det en knallert :-). Men lyder godt, så burde det være til at klare. Nogle anbefalinger til "rengøringsmiddel" bare noget kaburator rens og en tandbørste eller?

Og igen tak Kenneth H, stooor hjælp!!

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#29   16. jan 2012 Brug noget som motoren også kan bruge, siger jeg benzin eller som du selv er inde på, karburatorsprit så kommer der sikkert en masse og siger det er farligt osv, så det vil jeg ikke sige,

Vær nu sikker på at din tandbørste ikke bliver opløst i benzinen, så sidder der muligvis en masse opløst plastic steder hvor du ikke kan komme til at rense bagefter

• Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

#30   16. jan 2012 kig pakninger og gummiting godt efter, at de ikke har skader, nu du har skidtet skilt ad

Kommentér på:
Honda cb750 mekaniker - går i stå efter 10 mtr.

Annonce