{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.050 visninger | Oprettet:

Morten B
Morten B
Tilmeldt:
2. jun 2006
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

NY mand på feltet ! {{forumTopicSubject}}

Hej alle jer crazy motorbikers smiley
Jeg har brug for noget hjælp...
Jeg er en ung gut på 20.
Jeg elsker virkelig fart og jeg skal stensikkert være F1 kører i mit næste liv - så det på plads smiley

Nu er det sådan, at jeg skal til at tage motorcykel kørekort. Jeg har kørt bil siden jeg var 18, og har heldigvis kørt skadefrit (7,9,13) selvom forældrenes Alfa 156'er er blevet kørt godt og grundtigt til, og lidt mere... smiley
Jeg ved at jeg ikke ville kunne styre mig på en dræbermaskine, og i ville helt sikkert se mig ved dødsannoncerne hvis jeg tog en tur på sådan en!
Jeg har læst de forumindlæg med de unge, her på sitet, der har invisteret i kawa'er 1000cc etc og dette er selvf. også min drøm...meeeen spørgsmålet er hvad jeg skal starte med NU, uden at blive dræbt! Har tænkt lidt på nogle 125 kubiks eller 250'er.. det SKAL være en racermodel...jeg er ikke så meget til de der, ja andre cykler.. smiley
Mine tanker har gået lidt på Aprilia'en eller Mito'en, men kan forstå der er lidt uenigheder om hva' man skal vælge??...Det så her i skal være grundige i jeres besvarelse og komme med nogle konstruktive begrundelser for hvad der er godt til en ny biker smiley

PS: Til jer som har en opfattelse af hvad unge er og hvordan de tænker og opfører sig, please... hold det for jer selv eller konfrontere dem som vitterlig gør noget.

På forhånd tak!
Mvh Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  NY mand på feltet !
  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #1   2. jun 2006 OKi.. jeg havde også tænkt lidt på en crosser, men hvad med forsikring osv?...

  • #2   2. jun 2006 Alternativt kan du købe en GSX400 og få den droslet ned... Du skal huske at man altid kan drosle cyklerne ned til et mere livsgivende nivaue... og husk det er ikke topfart på en mc der er sjovt.. det er svingende.. så om cyklen kan køre 200 eller 250 er faktisk mere eller mindre ligegyldigt... med mindre du er drag racer...

  • #3   2. jun 2006 Du skal køre supermotard! Det er sjovt, og du kan gå til makronerne. Jeg har haft en, og kørt den som besat. Der er ikke noget der er sjovere end at køre råddent på sådan en kværn.

    Fordele: Morskab(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!), MEGET billig forsikring, de relativt få heste tager ikke magten fra dig, og lader dig ikke køre 300.

    Der er i mine øjne ikke noget mere træls end en bovlam sportsmaskine. En motard er vildt kvik, kan køre på både for- og baghjul, det uden at du risikerer det vilde.

    Du får ikke sjovere cykel per hestekræft, det er indiskutabelt!


  • #4   2. jun 2006 "PS: Til jer som har en opfattelse af hvad unge er og hvordan de tænker og opfører sig, please... hold det for jer selv eller konfrontere dem som vitterlig gør noget."

    Bigup skipper, det tænker jeg fem gange om dagen. (ude i virkeligheden)


  • #5   2. jun 2006 Morten B: -> Hvis det er en kawa 1000 som du brænder for så synes jeg at du skal købe sådan en... alle kan køre uden at blive dræbt, det kræver blot at man tager ansvar for sine handlinger - og at man ved hvor man kan give den skrue og hvor det er man skal tage den stille og roligt...

    Jeg startede selv på en racer...og nu kører jeg chopper... nogle mener at det burde havde været omvendt ! Men jeg brændte for raceren.. and Im still alive... smiley


  • #6   2. jun 2006 Hvis du er til fart, så synes jeg du skal glemme 125ccm... accelratioonen er heller ik noget at råbe hurra for.. 7sek fra 0-100 tror jeg de ligger på... som V.B siger, så længe du tager et ansvar og ik bare kører helt hjerndødt, skal du sgu nok overleve...

    Jeg startede selv på en RS 125 og den var sjov i to uger, så soglte jeg lortet... Det er kun en tunet knallert, så kan folk sige hvad de vil herinde...


  • #7   2. jun 2006 Køb ikke en cykel under 400 ccm... det bliver træls i længden!

  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   2. jun 2006 tak for alle hendvendelser...
    Til Frorai - forstod ikke helt din kommentering...

    - Jeg havde også lidt på fornemmeren at de der 125'er er lidt døde, man har jo kørt på tunede knallerter og det var fun de første par gange, men så døde det også hurtigt.
    Jeg er helt indforstået ang det med acceleration i forhold til topfart, og det er helt klar også noget med acceleration jeg gerne vil ha' !

    Og så spørger jeg lige - hva er supermotard?!?!.. smiley det lyder som om du elsker det...

    Men hva skal jeg så købe... hvor mange CC? og hva med priser og forsikringer... jeg ville gerne ha noget til næste sommer (jeg fylder 21 til januar).

    PS: Jeg misunder jer alle så meget når jeg f.eks kører forbi skovsøen (odense) i går og hører det ene brøl efter det andet... eller når jeg kan hører folk kører på Ringvejen og omdrejningerne rammer de 10000... smiley


  • #9   2. jun 2006 Jeg købte selv en lille suzuki off-roader pga fart, men dem kan man også køre råddent på, jeg var ved at blive kørt ned atf div. biler, lastbiler og traktorer... køb en chopper(-;

  • #10   2. jun 2006 og så syntes jeg at det er for lidt, når man er under 400-500ccm, det bliver træls at køre på i længden!

  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #11   2. jun 2006 Til frorai.. Nu forstå jeg smiley
    Yir... jeg tænker det tit og jeg er ikke så vild med dem som generalisere, jeg ser nemlig ikke mig selv som normen... men forstår godt argumenteringen ud fra statestikkerne! Peace... smiley

    Vi ses om 5-6 år når jeg har en fuldt carbon beklædt kawa med guldfælge og diamant skruer - ciao ciao smiley


  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #12   2. jun 2006 Hehe kevin.. det lyder sørme spændende... smiley
    Men hva mærker er så gode, og billige i reperation??... Hva angår chopper, så de mega cool, men kunne ikke selv se mig på sådan en, endnu...


  • #13   2. jun 2006 Citat:
    Jeg elsker virkelig fart og jeg skal stensikkert være F1 kører i mit næste liv - så det på plads smiley

    Så er det på plads at du ikke skal starte på den Kawa 1000 selvom V.B mener det.
    Til næste sommer har du det store kort, og så er der ingen begrænsninger for hvad du må køre på. Hvis du starter på en 1000ccm vil der gå meget lang tid før du lærer at bruge den ordentlig. Det ville blive noget med at bremse alt for tidligt i sving, køre for langsomt gennem svinget og så først give gas når man har rettet op igen. Så start i det små.
    En 400ccm racer er faktisk en god start. De har 60-65 Hk, og på snoede landeveje er der ikke noget der er hurtigere. De er meget nemmere at få rundt i sving, og de virker sjældent skræmmende, så du tør at bremse sent og give tidlig gas.
    Når du har lært den lille 400ccm at køre ordentlig (altså at kunne få både fodhviler og knæ i jorden på kontrolleret vis) er du klar til en større maskine. F.eks en 600ccm maskine og så starter det forfra med at lære de nye kræfter at kende.
    Når du så når op til drømmemaskinen, er den ikke så skræmmende at køre på, og du bliver hurtigere fortrolig med den.

    Og det virker at tage det skridt for skridt. Kender en der startede på en GSXR750. efter et par år mente han selv han han nået grænsen, men da han manglede de basale ting kunne jeg køre fra ham i hvert sving på min GPZ500s med 60Hk.

    Af gode 400ccm racere er der:
    Honda CBR400rr
    Honda VFR400 NC30
    Honda Rvf400 NC35
    Kawasaki ZXR400

    Og man kan have det super sjovt på en MC under 400ccm. Min kones tidligere VTZ havde 43Hk i en vandkølet V2 motor. Det var supersjovt at lægge en GS500 og lignende bag sig smiley

    /
    Jesper


  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #14   2. jun 2006 Hey tak!! smiley

    Du lyder fornuftig...jeg vil nemlig også gerne lære at kører ordenlig sådan så jeg en dag kan sno mig igennem det hele og nå til kbh på 30 min (eller noget) smiley


  • #15   2. jun 2006 Jesper.. vil det sige at man ik kan lære at køre på mc hvis man starter på en 1000ccm? det er da noget ævl hvis du spørger mig... om det er smart eller ej siger jeg ik.. men selvfølgelig kan du da lære at køre selvom du starter på en 1000ccm men det er klart at det er nemmere hvis du har erfaring for små maskiner...

  • #16   2. jun 2006 For alt i verden ikke under 400ccm! Du blir træt af at høre på det. Jeg har kørt på min i snart 2 år nu, og jeg begynder at savne lidt kræfter når jeg kommer ud af sving (læs: hvis jeg kommer ud, hovsa). En 400ccm kan sagtens overraske, det lærte jeg så sent som i onsdags... Og når du behærsker sådan en, så kan du også sagtens følge med på de små snoede landeveje smiley Men altså, den går jo ik på hjul bare fordi du gir den noget at leve af. Men med lidt snilde kan det lade sig gøre! Så hvis du kan finde en 400ccm til en god pris så er det en alle tiders starter!

    ~Nordskov


  • #17   2. jun 2006 Hvis jeg var nystarter men leg og ræs i blodet....
    Ville jeg oxo gå SM-vejen
    Og snuppe en DRZ450SM tror stadige der er enkelte på tilbud tilbage til 70 kilo.... og det er4 satme billigt.
    (link fjernet)
    Den skal heller ikke drosles mere end et par heste....(hvis det kan lade sig gøre)
    SM eller Supermotard er polpulært saqt en crosser med 17tommer bredde vejhjul..... http://www.supermotard.dk
    Perfekt til leg, men ikke så egnet til en ferietur til alperne.
    Tror dog heller jeg ville snuppe en DRZ end Mito på ferie smiley


  • #19   2. jun 2006 Bundtræk er en god ting til at ungå at køre som en idiot hele tiden. Jeg kører relativt behersket på min Falco, ville uden tvivl køre mere agressivt på en R4! V2'eren er nemmere at slappe af på.

    Jeg har dog stadig ét problem, det er fandme ikke til at holde farten nede på et niveau hvor pappet ikke er i fare.

    Folk der kører hurtigere end dig er sindssyge, folk der kører langsommere er idioter..


  • #20   2. jun 2006 Nicholas: Man kan sagtens lærer at køre på en R1'er, men det tager meget længere tid end hvis man starter på en mindre maskine, og så arbejder sig op ad. Det er ikke fedt at have en 170hestes R1'er og så bliver hægtet af en GS500 hver gang man når til et sving. Små maskiner er lettere at blive fortrolig med end store. På min GPZ500s kunne jeg lægge en begynder på en GSXR750 og jeg lå også i røven på en CBR1000F. På min CX'er kunne jeg følge med en urutineret på en RF900.
    Man skal lære at kravle før man kan gå og løbe.
    Der er også en grund til at kørerne i GP-klassen har arbejdet sig op, fra de mindste maskiner og til creme de la creme.

    /
    Jesper


  • #21   3. jun 2006 tror en gpz 500s, kunne være en fin begyndermaskine. Lidt flere muller (60-65 hk) end en gs500, som mange andre begyndere køre på. Har flere gange hørt/læst at den skulle være nummer 1, i den klasse !

Kommentér på:
NY mand på feltet !

Annonce