{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

Ny på vejen {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har kastet mig ud i et mc kørekort og købt en Honda cbx 550F som jeg sådan set er ret glad for. Jeg er mor til 4 og trængte til lidt 'aktion' og ego-tid. Nu så til problemet.. Min mand har ikke mc og derfor ingen erfaring overhovedet med de problemer der måtte opstå. Jeg føler mig virkelig som en 'blondine' efter at have druknet den og betalt et værksted for at sætte nye tændrør i - ok nu kan jeg det. Har også lært at utætte forgaffelpakninger skal skiftes og andre småting. Findes der et sted hvor man som 'grøn' kan lære lidt om 'hvad gør man når.....'? Jeg har jo købt en gammel maskine, men har læst lidt om at den skulle være ok driftsikker, men jeg har da hurtigt erfaret at man kommer på dybt vand når man er afhængig af et værksted - no mater what happens.
Håber at være klar med min maskine når foråret kommer

Hej fra Mette.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny på vejen
  • #1   8. okt 2008 Her ville jeg nok anbefale Haynes manualer her er rigtig mange gode billeder og beskrivelser osv., den er godt nok på engelsk, hvilket kan være et problem for nogle..

  • #2   8. okt 2008 desyúden er der nogle gupper her på mcg for nybegyndere og sidst har jeg høret rygter om at nogle steder araangeres der kursus i motorlærer for kvinder

  • #3   8. okt 2008 ...eller meld dig ind i den lokale mc-klub. Der er altid nogen der kan hjælpe.

  • #4   8. okt 2008 Jamen velkommen på to hjul smiley

    Der findes en del basis bøger omkring veligeholdelse, småreperationer og hvad man selv skal holde øje med (selvservice).
    I dit tilfælde vil jeg anbefale "Politikkens Bog Om Motorcykel-vedligeholdelse" af Hugo Wilson. Den var på tilbud for nogle år siden i div. boghandler. Den passer selvfølgelig ikke 100% til din cykel, men ting som forgaffel pakninger og tændrør er jo i princippet ens fra cykel til cykel. Bogen er godt illustreret og nem at forstå.


  • #5   8. okt 2008 Tusind tak for meget hurtigt svar. Jeg har Haynes bogen og den originale instruksbog, så jeg kan godt se at jeg dér er godt hjulpet .... meeeen ligefrem at kaste sig ud i skruer og værktøj føler jeg mig ikke rustet til. Mc klub var måske en idé.. kommer der kvinder dér? og kursus vil jeg så kigge grundigt efter.

    Mette


  • #6   8. okt 2008 Det kunne jo være du kunne finde én herinde på mcg, med kendskab til mc/motorer, der bor i nærheden af dig selv.
    Så kunne det jo være personen kunne væe behjælpelig let betaling eller noget derhen ad. Så bliver det jo nok også efter arbejdstid og så kunne du jo selv stå på sidelinien og få nogle fif med på vejen og stille "dumme spørgsmål", og alligevel få svaret. Uanset hvad er det nok biligere end værkstedsregnigner og du får også nogle erfaringer fremfor en stor regning.

    Der er nogle (mig selv incl) der er nogle motorhoveder og elsker at få olie under neglene. Og det er altid sjovere at skrue på andres fremfor ens egen af nød.


Kommentér på:
Ny på vejen

Annonce