{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GPS, hvilken er bedst?
  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #1   4. feb 2012 ved ikke hvad for en der er bedst, men bare vær sikker på du har muligheden for at lægge ruter ind.
    Har jeg ikke i min, og det er ret irriterende


  • #2   4. feb 2012 Jjeg kører med tomtom urban raider europa,den er rigtig god,den skulle du overveje.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #3   4. feb 2012 men hvorfor købe fx. den øverste i UK, når der kun er sparet 350 kr ved det?
    GÅr det galt, er det nu en gang nemmere at skulle kontakte et dansk firma frem for et engelsk
    Der ud over er portoen for at sende den retur væsentlig større til UK end til fx. københavn


  • #4   4. feb 2012 jeg har en 550 og den er jeg yderst tilfreds med 660 fylder en del mere når den skal monteres og der er jo ikke vildt meget plads at gøre godt med

  • #5   4. feb 2012 Vælg den mindste du kan finde.
    Og selvfølgelig det sted i verden hvor den er billigst. Der er alligevel ikke mange der gidder alt bøvlet hvis lortet går i stykker og blot smider den væk ( mig selv inkl. smiley


  • #6   4. feb 2012 (link fjernet)

  • #7   4. feb 2012 Vil altid vælge ham her, af tre gode grunde
    1: Han er AUT. Garmin forhandler, (fairpoint) D.v.s ingen parallel import.
    2: Han er lokal (Aulum, Midt mellem Herning og Holstebro)
    3: Går der noget galt med dit produkt, er han ALTID til at snakke med og yder den allerbedste servicer.

    (link fjernet)


  • #8   4. feb 2012 jeg ville vælge en 550.
    har haft både 660 og 550, og synes 550 er klart bedre end 660
    bedre skærm , og så er der kun et lille stik synligt på mcén hvis du vil køre en tur uden gpsén monteret.På 660 er den en stor monterings klump synlig hele tiden


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #9   5. feb 2012 @Benny D: Vurderet ud fra din MC, så ser du nok ikke skyggen af OFF-road, hvorfor mit valg såvel anbefaling vil være, at du satser på TomTom Urban Rider Europa. Du kan vælge den i en std. eller Pro. udgave, som dybest set kun har medlev. headset til forskel (Cardo standard). Du kan tilkøbe aktiv 12v holder til MC. Prisen er noget nær halvdelen af Garmin, den er hurtigere ift. opdateringer undervejs på ruten og langt nemmere at betjene. Den fylder desuden mindre. TomTom's eget "HOME" program er fair nok... men der findes et endnu bedre - og gratis - som du kan hente på www.tyre.tk

  • #10   5. feb 2012 hans : en masse af det du skriver er sikkert rigtigt, men at tomtom skulle være nemmere at betjene er jeg slet ikke enig i
    solgte min tomtom,godt nok for en del år siden , til fordel for en garmin ....


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #11   5. feb 2012 @MIchael L: Urban Rider har ændret UI i forhold Rider 1 såvel 2, så den har uden tvivl ændret sig voldsomt siden du havde fat i den. Jeg kan selvfølgelig kun udtale mig ift. min holdning og erfaring. Jeg hæfter mig bare ved, at selv små og simple opgaver tager lang tid på 550 og 660, når jeg fra tid til anden har følge med disse GPS typer. Og skal jeg fremhæve én vigtig faktor, så er det genberegning af rute, f.eks. når man kører i by og nemt kan miste en "drejning" - der genberegner Urban *meget* hurtigt ift. både 550/660 - hvilket for mig er en vigtig faktor! Og dernæst - prisen!


  • #12   5. feb 2012 Niklas D
    Citat: Garmin Montana er den bedste udendørs GPS.
    -----
    Som altid blind for at andet end det du mener kan være rigtigt.

    Jeg har haft alle de ovennævnte GPSer og nogle stykker mere deriblandt oregion 550 og er par forskellige af zumo og 60 serien.

    Hvad der er bedst kan man slet ikke udtale sig om da man ikke ved hvad den skal bruges til.

    Useriøse besvarelser på baggrund af et ukonkret spørgsmål.

    Trådstarter, beskriv dit behov eller folks svar bliver udelukkende et forsøg på at få dig til at vælge det de tror du har brug for...



  • #13   5. feb 2012 hans:sidste år, på turen til norge , lånte jeg en helt nye tomtom, og den synes jeg bestemt ikke er nemmere at betjene kontra garmin.
    Men uanset hvilken gps man vælger , lærer man den jo nok at kende hen ad vejen ....


  • #14   5. feb 2012 Kører med Tom-Tom Urban Raider - den lille model af dem og er yderst tilfreds og man kan lægge ruter ind via Tom-Toms hjemmeside, men jeg bruger for det meste www.tyre.tk en program som fungerer fint sammen med Tom-Tom og Garmin produkter....

  • #15   5. feb 2012 Ja rigtigt Henrik, havde jeg ikke tænkt på, det er mest til lande/motorvejskørsel i DK og EU, skal desuden bruges til at finde ud på små listige fiskepladser i DK og EU. Og siger så mange tak for de gode ideer der er kommet, vil undersøge de foreslåede emner.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #16   6. feb 2012 Ro på Niklas D... vi taler jo "kun" om GPS'er...

  • #17   6. feb 2012 Niklas...
    Du kan intet lære mig om GPS....
    Jeg har tit svært ved at tro du kan noget som helst andet end at sidde og prøve at kloge dig...
    Du hjælper ingen med det ævl du skriver om at det er den bedste!
    Det afgøres udelukkende på baggrund af viden om mandens brug af den, altså om behovet for planlagte ruter f.eks lavet på computer eller modtaget fra andre eller om den primært skal bruges fra A til B hvor de fleste modeller vil kunne være glimrende.... ikke mindst mandens budget kunne også være interessant inden nogen udbryder "XXX er verdens bedste"....

    Så, nej jeg lukker ikke ned for mine holdninger omkring din manglende evne til at læse hvad der rent faktisk bliver spurgt om men udelukkende benytter lejlgheden til at forsøge at se ud som om du ved hvad du taler om... men i virkeligheden ikke kan se 2cm udover hvad du selv ville vælge til dit eget behov.,
    Det er fanme en kedelig egenskab som godt kan trætte.
    Brug dog din tilsyneladende begrænsede viden til at hjælpe med ting hvor du kan se spørgsmålet frem for at gætte dig til det.
    ----------
    Benny, de fleste vandtætte udgaver vil kunne hjælpe dig med det du har brug for.
    Personligt kan jeg godt lide at kunne hente en rute på nettet hvor man evt. kan læse om andres oplevelser på ruten og tilmed se den på google earth inden.
    De funktioner har jeg haft rigtig gode erfaringer med Zumo 450-500 og 550. jeg har ikke selv prøvet den lille 220, men en af drengene siger at den kan det.
    Tomtom er ganske givet gode også, men jeg har fravalgt dem efter at være blevet skuffet nogle gange.


  • #18   6. feb 2012 Altid rart at se Niklas holder fast ved sin hamrende arrogante opførsel, sikkert som amen i kirken!
    Hvis Henrik er et narcissistiske curling barn, er du en gammel arrogant nar, der burde smide på pleje hjem uden i-net opkobling, indtil du kan lærer at opfører dig ordentlig i offentlig rum!


  • #19   6. feb 2012 Niklas: dine indlæg virker altså ikke helt så seriøse, når du ikke underskriver dem :NIKLAS mere ........

  • #20   6. feb 2012 Niklas det er faktisk muligt at deltage i en diskussion og være uenig med folk på en pæn og fornuftig måde.
    Det er endnu ikke lykkedes for dig.
    Måske DU skulle kigge indad i stedet for udad...


  • #21   6. feb 2012 Nu synes jeg at det sædvanelige "Niklas du er træls at høre på" kor er kommet på banen......

    Jeg er absolut ikke altid enig i "Tyskertøsens" :o)) opfattelse af livet og hvordan det skal bruges.

    Men her har manden altså fat i den lange ende. Ikke nok med at han har brugt sit udstyr langt mere end de fleste, så har han også brugt det andre steder end de fleste kommer.

    Og at nogle sidder og nosser med at lægge en rute på fyn ind fra nettet. og vælger efter hvad for et pc program der er bedst til nøjagtig denne feature...... Har for mig at se intet med at gøre hvad for en gps der overall er bedst.

    Som Niklas skriver så slår montana det meste både når den sidder på cyklen gennem ørkenen eller når du har den i hånden på vej over bjerget. eller når du har smidt et søkort i den og plantet den på vandscooteren..

    Vær dog objektiv ved hvert indlæg uanset hvor det kommer fra, og i hvilken tone "du synes" det er skrevet..

    //Brian


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #22   6. feb 2012 Måske Niklas og Henrik bare skulle tage deres egen private dialog på PM og ikke fylde deres uenigheder op i endnu en tråd? Det tjener da vist intet formål.....

    Brian S: Som jeg læser og tolker Benny's behov, så skulle hans GPS ikke en tur igennem ørkenen eller over bjerget... så mon ikke *alle* der har- og bruger GPS (også selvom det ikke lige er Montana) har en holdning og nogle gode råd - som kan gives uden at anvende arrogant og nedladende skrivning?


  • #23   6. feb 2012 @ Hans:

    Du har fuldstændig ret.

    Men mange mennesker har en tendens til at skam rose det de selv har købt og er bruger af. mange fordi de ikke har prøvet andet. (har man aldrig prøvet en hayabusa. men kun en gs 500 så er man måske ikke den rigtige til at svare på hastigheds spørgsmål smiley

    Alt for tit så høre man " jeg har den her fra Aldi og den dækker mine behov" før vi fik en 60" fladskærm så dækkede en 24" kasse med et billedrør vores behov. tror ikke der er mange der vil synes det samme hvis man byttede tilbage.
    Det er træls konstant at høre på dem som altid køber det billigste mulige skamrose det og sammenligne med produkter som de aldrig har haft i hænderne.

    Det er ikke en objektiv vurdering som kan bruges til meget andet end at finde sin plads i jantelovs hirakiet.

    Og dermed ikke sagt at produktet ikke er perfekt til brugeren. slet ikke.
    Men blot fordi at jeg er ustyrlig glad for min jinlun som er den eneste mc jeg har prøvet så betyder det ikke at jeg kan råde gud og hvermand i indkøb af mc....

    //Brian



  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #24   6. feb 2012 Uagtet emne, så vil det jo være sådan, at trådstarter stiller et spørgsmål og folk kommer med deres erfaring, oplevelse og holdning - ud fra det ståsted de nu har - uagtet om noget er købt i Aldi eller kun er 24". Vi har alle vores præferencer. Så langt så godt. Og alt dette kan jo godt deles uden at nedgøre andre deltagere i tråden. En styrke må vel være, at man kan være enig om at være uenig. Og her har trådstarter jo sit eget valg, nemlig at læse og bruge de råd som han/hun tror på... og ikke vores infight om hvad der er bedst.

  • #25   6. feb 2012 Nu er Niklas ikke den eneste der har kørt mer end gennemsnittet og brugt udstyret til det yderste.
    Jeg er helt sikker på at Niklas ved noget om GPSer og brugen heraf.
    Det gør ham ikke til orakel med ret til at definere hvad der er verdens bedste udstyr.
    Problemet er vist nærmere at Niklas tror at verden er sort/hvid og at hans version er den eneste og derved korrekte.

    Den han skriver er verdens bedste er det sikkert for ham, men jeg kender en del der er væsentligt bedre stillet med en Zumo f.eks. 550 fordi den er så super simpel at forstå og ikke særligt avanceret.
    Det er jo netop det der søges.

    Ja, jeg kunne lade være med at skrive men Niklas Von klogeåge tror jo stilhed er at han har fået ret.. desværre...
    Som en kommenterede i min indbakke (han har opgivet Niklas) "han er nok en hyggelig fettet ved et selskab) ;O)

    Stilhed fra min side i denne tråd fra nu... ;O)


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #26   6. feb 2012 Nymfe-GPS small-talk... :o)

    Og på denne fantastiske måde blev alle glade, sneen fandt sit leje, og julen kommer med garanti den 24. december...igen...igen!


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #27   6. feb 2012 Hvad er problemet? Ikke noget der hedder at køre forkert på en MC, man har bare fået en længere tur.

    Gør som vi andre i gamle dage, en lap papir med bynavnene i den rækkefølge de skulle køres mod, klistret fast til tanken.
    Når man kom frem spurgte man de indfødte om det sidste vej til adressen.
    Virkede sgu helt fint.
    I dag er det jo lige før man vil ha' folk ansatte til at køre turen for en


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #28   6. feb 2012 Jeg har nu også en GPS, men bruger den primært til at vide hvor hurtig jeg kan køre før bøden bliver for stor

Kommentér på:
GPS, hvilken er bedst?

Annonce