516 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
valg valg
jeg havde tråden i nat... men nok ikke mange der så den... tak for de svar der var..
man er jo altid usikker når man begiver sig ud på nyt teritorium... men kom med godt og skidt om de forskellige modelle... og lad nu være med bare at sig gix bare fordi i selv har en...
Suz GSX 750RW
Kawa ZXR 750
Yams FZR 1000 EXUP
Yams YZF 750
hvordan er de forskellige med hensyn til små veje osv..
på forhånd tak...
nævn også gerne andre modeller..
0 synes godt om
maj 2004
Følger: 59 Følgere: 52 MC-er: 2 Annoncer: 2 Emner: 43 Svar: 2.076
mvh allan h
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Der er den en færge sammenlignet med!
apr 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 9
Carsten
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.814
mar 2004
Og begrund lige det "underlige tyngdepunkt?! Det har jeg dog aldrig hørt om før? netop da tyngdepunktet på TL´eren (pga v2 motoren) er mere eller mindre lige i øjet. Som 23 årig, har du så nok erfaring til i det hele taget at kunne udtale dig om køreegenskaber fra egne erfaringer, eller snakker du bare om noget du har hørt et eller andet sted?!? Det er først indenfor de sidste år, jeg er begyndt at kunne mærke de små forskelle på de enkelte cykler Og jeg manger stadig at prøve en del cykler, som jeg endnu ikk kan udtale mig om, netop da jeg ikke har kørt dem!
Du kan på ingen måde sammenligne en TL´er med en fzr. Der er verden til forskel! Det svarer til at sammenligne en gxr1100w med en gsx1000r!
Men sammenligner du derimod en TL´er med nyere sportscykler, så er der noget om snakken, nyere cykler styrer væsentligt bedre en en TL´er, da udviklingen fra år til år konstant går i den rigtige retning. Det er også en af grundene til min heftige ombygning, so nok ender med et skift en en Aprilia Mille (bare med 140hk på hjulet).
Jeg er i Tønder inden alt for længe! Det kan være vi skulle tage en tur nede i det "flade"? Kender du flere i området der kører mc? Jeg skriver lge til dig et par dage inden jeg kommer derned. Så kan vi trille lidt hvis ellers vejret er til det
Anyway, tørvægt fortæller ikke alt! En zx750r styrer 10 gange bedre end en fzr nå vi taler snoede veje! Til gengæld kan zxr´en godt glemme alt mht motorkraft når den skal sammenlignes med en fzr! Kronrørsvinkel, affjedring, stelgeometri, fælge, tyngdepunkt, akselafstand osv osv er det der bestemmer køreegenskaber, og hvordan cyklen styrer!
GSX750r, Yzf760 og zx750r er alle yderst egnede til de snoede. Det kan en fzr skam mogså, men ikke i samme grad som de andre! I motorkraft der kan ingen af de andre være med fzr´ern
Men Morten husk så også lige på. Hvis du ikke kan udnyte cyklen alligevel, så mærker du nok ikke forskellen så markant. Var fx selv meget glad for min RF900 i et par år, og syntes også den styrede fint på de snoede! Men Da jeg så blev bedre, og prøvede andre cykler, indså jeg meget hurtigt RF900´eren ikke egner sig til de snoede
mar 2004
Men svarer derfor alilgevel
Jeps R er træg og tung sammenlignet med S´eren! Der er stor forskel på de R og S! Du vil opleve S´eren mere styrevillig og mindre tung end R´en!
Du kan trille en tur på min når vi skal trille i det jyske! Vil skyde på jeg er i Tønder indenfor et par uger. Medmindre det til den tid er blevet til en mille R istedet! Nu ser vi.
Men skriver
Hygge
valg