Erfaring med interphone og XR1000 Erfaring med interphone og XR1000
Hej
Jeg går med tanken om at købe sådan et sæt moderne kommunikationsapparat - Interphone F4.
http://www.robertsmc.dk/interphone-f4-plus--2-stk-p-1820.html
Meeen, min nuværende hjelm er en Shoei Xr1000 og jeg synes nu altså den er ret følsom for vindstøj, især på motorvej - hvorfor jeg kører med ørepropper.
Så er der nogen som kan fortælle lidt om kombinationen med XR1000 og Interphone? Er den for lydt, eller spiller det ingen rolle?
Og måske også lidt om det er muligt at køre med ørepropper samtidig med Interphone, sådan helt generelt?
Det skal primært bruges til snak mellem fører og passager.
/ Martin
jun 2010
Følger: 16 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 366
jul 2011
Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 64
jun 2010
Følger: 16 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 366
jul 2011
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 9
Jeg har lige fået interphone f4 til min Shoei XR1000 hjelm... men jeg har lidt problemer med at montere den så den sidder godt... kan du dele lidt ud af din erfaring, måske vise et par billeder..?
Har du brugt spænde delen eller selvklæbende.?
/Lasse
jul 2011
Det jeg har gjort er at pille kindpuden ud, og så sætte velcroen fast på hjelmen ca midt i for så kan man nemt flytte højtaleren lidt rundt.
Ledningene har jeg ført foran hjelmen, forbi mikrofonen og sat det fast med til tape. fungerer fint.
På min hjelm (ydersiden) har jeg bare sat den fast med spændet, men på min kærestes har jeg sat den fast med det selvklæbende.
Det selvklæbende er absolut det bedste synes jeg (ellers hviler hjelmen på ledningen når man stiller hjelmen fra sig). Jeg ved bare ikke hvor meget regn det kan holde til.
Hvis du har en mail kan jeg prøve at tage nogle billeder hvis du kan forklare nærmere hvad du vil se.
/ Martin
Erfaring med interphone og XR1000