{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.049 visninger | Oprettet:

Dansk mc uden reg attest og afgift? Hjælp {{forumTopicSubject}}

Heej Alle.

Mig og en af mine kammerater har lige været på Sælland og hente en Yamaha R6, sælger har kvitteringer og alt på cyklen er købt ved en forhandler i dk, men cyklen er uden afgift, men sælger har sagt han ingen reg attest har, cyklen har aldrig været på plader, kan det virkelig passe man ingen reg attest har?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dansk mc uden reg attest og afgift? Hjælp
  • #2   3. mar 2012 Okay, så er vi mere rolige smiley vi kom bar til at snakke om det da vi kom hjem smiley Der er en kvittering, men ingen typegodkendelse, men den må vi kunne få ved forhandleren, det er fisker mc i kbh smiley

  • #3   3. mar 2012 Hej Simon det er bestemt muligt. Har selv rekvireret en på en Yamaha R1 ved Yamaha selv.

  • #5   3. mar 2012 Perfekt, tusinde tak for de gode og hurtige svar smiley

  • #6   3. mar 2012 Men du, har ikke købt den ved fisker......................vel

    hvis ikke, ved du jo ikke hvordan den er handlet..


    men pøj med det...


    mvh






  • #7   4. mar 2012 Lad os lige høre hvordan det går med den reg attest, så vi kan blive lidt klogere på det.

  • #8   4. mar 2012 Simon J.........Hvis den oprindelig er købt som ny fra en dansk forhandler så er der også papirer på den, men ingen reg. att. fordi den ikke har været indreg.
    Du skal bare møde op til toldsyn med den oprindelige kvitering fra forhandleren, så skal skat nok tage sig kærlig af dig smiley


  • #9   4. mar 2012 Problemet kan så bare være at den ikke overholder gældende forureningskrav. hvis den er euro2 og ikke har været registreret før, og nye krav er euro3 så kan den ikke indregistreres..

  • #10   4. mar 2012 Kristoffer F.........det er næppe et problem. For der står mange overgemte modeller der først bliver indreg. længe efter den nye model er på markedet.


  • #11   4. mar 2012 min onkel havde engang problemet med en aprilia rsv 1000..
    den overholdte ikke normen, så kunne ikke registreres.


  • #12   4. mar 2012 Ole : så nemt er det ikke sikkert det går , (men håber da for køber ,det er nemt) men en typegodkendelse holder ikke evigt ,

  • #13   5. mar 2012 Det gør den sandsynligvis ikke, bare ikke noget man lige tænker på.

  • #14   5. mar 2012 En typegodkendelse har ikke nogen sidste salgsdag, derfor kan gamle cykler stadig synes. F.eks en gammel englænder kan synes med potter der larmer mere end nye mc´er, fordi den oprindelig er godkendt med de potter.
    En typegodkendelse kan kun fjernes hvis det senere viser sig alvorlige fejl ved konstruktionen, og det har jeg aldrig hørt om.
    En Yamaha R6 har en typegodkendelse og derfor er der ingen problemer med syn.


  • #15   5. mar 2012 Ole : du har nok ikke ret , vi taler om en mc der ikke har været indreg det gør forskellen

  • #16   5. mar 2012 Så tager vi den en gang til.
    Her er tale om en model der er typegodkendt i Danmark, så selvfølgelig kan den da synes og godkendes uden problemer.
    Havde der været tale om en model der ikke tidligere havde været importeret til Danmark havde det været en anden snak.



  • #17   5. mar 2012
    ole L



    Skrevet: 05-03-2012 20:40:41

    Så tager vi den en gang til.
    Her er tale om en model der er typegodkendt i Danmark, så selvfølgelig kan den da synes og godkendes uden problemer.
    Havde der været tale om en model der ikke tidligere havde været importeret til Danmark havde det været en anden snak."

    Ole :du virker meget sikker , men måske du skulle læse det her inden du "tager den en gang til " smiley https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=22315#K3
    i § 14 står der lidt om emnet.


  • #18   5. mar 2012 Jeg er sikker !

  • #19   5. mar 2012 Ole L
    Dispensationspraksis i forbindelse med skærpede EU-direktiver (restkøretøjer)

    Restkøretøjer betyder køretøjer, der er hjemtaget til Danmark med henblik på salg og registrering før en skærpelse træder i kraft. Det kunne fx være EU regler om skærpede krav til luftforurening (ny Euro-norm), hvor nye personbiler registreret efter en given dato skal opfylde en ny Euro-norm.samme regel for motorcykler
    Så hvis den ikke overholder euro 3 så kan den ikke reg med mindre der er dispentation
    Det er derfor der blev ind reg en del mc med euro 2 lige inden datoen for euro 3 trådte i kraft


  • #20   6. mar 2012 Hvem havde så ret?
    Er det så farligt at købe en bike der er fra lige før skiftet til Euro 3 normen og hvornår er det?


  • #21   6. mar 2012 Ja, det er farligt, hvis ikke den har været indregistreret i EU før Euro3 normen trådte i kraft. Og hvis jeg skal være helt ærlig, har jeg ikke hørt om nogle R6'ere, som har fået disp.

    Der kom en helveds masse demo cykler lige op til euro3, så tror de fleste blev registreret på det tidspunkt. Mener det var sådan man fik tacklet det.


  • #22   6. mar 2012 Brugte køretøjer

    § 17. Brugte køretøjer, der ikke tidligere har været registreret her i landet, og som har været registreret i mindst 3 måneder i udlandet, kan dog synes og tages i brug uden godkendelseserklæring, hvis det pågældende køretøj er i nøje overensstemmelse med en tidligere udstedt standardtypegodkendelse, anmeldt EF-typegodkendelse eller typegodkendelse. Det samme gælder for køretøjer, der tidligere har været registreret efter de særlige regler om forsvarets eller redningsberedskabets køretøjer.

    ----------------------------

    Den er ikke tidligere registreret her i landet!
    Den har ikke kørt mindst 3 mdr. i udlandet?
    Held og lykke desværre!


  • #23   6. mar 2012 Hvornår trådte den lov i kraft?

  • #24   6. mar 2012 7.06.031 To-hjulet motorcykel
    (1) To-hjulet motorcykel skal opfylde de tekniske krav i direktiv 97/24/EF som ændret
    ved 2003/77/EF og skal opfylde grænseværdierne i række B i pkt.
    2.2.1.1.5. i bilag II til kapitel 5 (Euro 3).
    Før 01.01.08: To-hjulet motorcykel skal opfylde de tekniske krav i direktiv
    97/24/EF som ændret ved 2002/51/EF og skal opfylde grænseværdierne
    i række A i tabellen i pkt. 2.2.1.1.5. i bilag II til kapitel
    5 (Euro 2).


  • #25   6. mar 2012 OK, var bange for min K8 var i farezonen, men ingen panik altså.

Kommentér på:
Dansk mc uden reg attest og afgift? Hjælp

Annonce