{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  renovering af mc / chrom dele
  • #1   8. mar 2012 men hvis nu der har været meget rusten. kommer man så ikke til at kan se alle de små hakker der er ned i jernet.

  • #2   8. mar 2012 Der er en i Skalborg der har renoverer dele med chrome.
    Noget med syre bad først, efterbehandling og så ny chrome.
    Kan desværre ikke adressen. Så ret megen hjælp var det nok ikke.
    Google søgning Ålborg Forkromning




  • #3   8. mar 2012 Undersøg først om den der kromdims var forkromet oprindelig. Der findes rigtig mange veteranbiler og MC der er "restaureret" til ukendelighed. Det er selvfølgelig en smagssag, og man kan jo argumentere med at den ekstra forkromning, den nyere motor, gearkasse o.s.v. er lavet på et tidligere tidspunkt i køretøjets liv, altså før den blev veteran, og at det derfor hører med. Jeg køber den ikke, men jeg er også fundamentalist.

    Undersøg derefter om den kan fås som reservedel. Det er det mest utrolige man kan støve op på nettet, eller finde entusiaster der har alt muligt liggende i garagen eller på et lille privat lager.

    Kan man ikke det, så er der flere virksomheder der godt gider de der småting vi kommer slæbende med, men der er altså også nogen der spørger hvor mange tusinde man vil have lavet. Så siger man undskyld forstyrrelsen og lægger røret på.

    CROMA i København er et godt bud. De vil helst have det med den originale krom på, for den fjerner de elektrisk og kemisk så man er nede i råt stål over det hele. Derefter polerer de det, forkobrer og fornikler i flere omgange til alle ridser og punktrust er væk, og giver det så en fed forkromning bagefter. Det holder meget længe og bliver hammerflot, men de ved godt hvad de vil have for det. Kvalitet har altid kostet penge.

    www.croma.dk


  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 54 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.109
    #4   8. mar 2012 Jeg vil også sige Croma, dem har jeg selv brugt, men de skal ha´ delene inden de gir en pris..
    Husk først at undersøge hvad stumpen koster fra ny, hvis det altså er noget der kan findes nyt, du kan let komme ud for at det er billigere at købe en ny del end at få omforcromet en gammel del, det er ihvertfald min erfaring..


  • #6   8. mar 2012 Vær 100 procent sikker på, at alt (næsten) som du køber som eftermarkeds kromdele i dag, er lavet af Pederborn øldåser som har fået en billig hullahulla krom i kina!!

    Er rusten på de orig. forkromede dele ikke for grov, kan du sagtens få et fornuftigt resultat ved at lade det omforkrome herhjemme. De kan evt. strippe den gamle krom af først i deres syrebade og derefter tage en vurdering på, om rusten er så fremskredet at de ikke kan slibe det væk før de nyforkromer.


Kommentér på:
renovering af mc / chrom dele

Annonce