1.171 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Evt ny mc - forslag? Køreprøve igen? Evt ny mc - forslag? Køreprøve igen?

Hvordan foregår det, hvis man vil have stort kort som 21 årig, men tog kortet som 20 årig - skal man bare til køreprøve eller hvordan? - Og hvad koster det ca ialt?

Jeg overvejer at sælge min baby ninja og købe en lidt større maskine - vil nok have noget med 550-600 ccm.

Vil godt have en sports mc eller street fighter, og helst i prislejet under 50000 - men alligevel ordentlig kvalitet.
Og og- helst nyere model, går meget op i udseende.

Har kigget lidt på:

http://www.123mc.dk/suzuki-gsf-650-bandit/mcid-45703s2 (bare den model)

http://www.123mc.dk/hyosung-gt-650-n-streetfighter/mcid-40595s3 (bare den model)

http://www.123mc.dk/kawasaki-er-6n/mcid-39905s6 (- l l - )

Ja den sidste går lige over prisgrænsen, men den kommende mc skal være den jeg har længe - så hvis det ville være den bedste at købe i forhold til holdbarhed - og reservedel priser, kunne den også være en mulighed.

http://www.123mc.dk/honda-cbr-600-rr-sport/mcid-40022s0

- ps, ser at de fleste baby ninjaer omkring 15.000km på klokken står til omkring 35 - er det en rimelig start at sætte den til salg på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Evt ny mc - forslag? Køreprøve igen?
  • #1   12. mar 2012 Modtager gerne andre forslag på fine cykler.

• #2   12. mar 2012 Jeg vil til enhver tid holde på banditten...

mht stort kort, så kan du vente et år - ellers er det vist en ny køreprøve + det løse (ca 1200kr)

• #3   12. mar 2012 hihi...holde på banditten *fnis*

• #4   12. mar 2012 Når du bliver 21 år, så bliver dit kort automatisk lavet om til et stort.
    Den med ny køreprøve galt vidst nok når man som 18årig tog det lille og så kunne man 1 eller 2 år senere tage ny køreprøve på en stor.

Jeg er ikke helt sikker.

• #5   12. mar 2012 Hej jeg har selv haft en bandit inden den jeg har nu. men den blev hurtig for lille
    se evt. min.

• #6   12. mar 2012 Smid lidt ekstra oven i - og få en Ducati Monster - se evt. min Monster 900 som står til salg.! Så er der legetøj til mange år, og det er en hamrende flot maskine, når du nu alligevel kigger i segmentet for naked-bikes.

Så istedet for at købe en hyogosukisung, så kan du få en maskine i lækkert italiensk design, med en bom-stærk motor til en rigtig god pris.

Står valget mellem de 3 foreslåede maskiner, så holder jeg som René på Banditten... smiley

• #7   12. mar 2012 Hvis du har taget mc-kort som 20-årig må du først køre stor mc når du er 22. Med mindre du tager ny køreprøve. Havde du taget som 18-årig, måtte du køre stor mc som 20-årig.

• #8   12. mar 2012 Jeg ved godt det med at vente 2 år, men kunne fanme godt tænke mig lidt mere fart under hjulene, især hvis jeg skal på ferie til tyskland til sommer smiley

Så hvis det er ca 1200, klare jeg det nok smiley

God joke smiley

• #10   12. mar 2012 Jeg regner med at 600 - 650 ccm vil være fint nok for mig, i hvert fald flere år smiley

Og det er helt sikkert noget andet end min 250 smiley

Jeg vil godt have en solid mc som ikke går i stykker hver tredje dag - og er lidt skeptisk over for hyosung, eftersom jeg aldrig rigtig har hørt om dem.

Jeg holder mest selv på suzukien eller hondaen.

• #11   12. mar 2012 Jeg ville klart snuppe Kawa'en. Den er en del sjovere end en tung bandit, og modsat hondaen skal den ikke op på 150km/t før den er sjov.
    Det største problem med hyosungen er et stort værditab. Men da du har planer om at beholde din næste mc længe, er det ikke grund til bekymring. Den er betstemt ikke en dårlig mc, så tag ud og prøv den, du får meget for pengene.

• #12   12. mar 2012 Hvilken en er billigst i reservedele af kawaen, hyosungen og suzukien?

For jeg er sgu stadig i tvivl om hvilken en det skal være, synes noget at hyosungen er den fedeste - men hælder mest til kawaen - dog så er suzukien også fed nok.

Hvad med optræk, hvilken tror i har bedst optræk fra bunden og fra ca 110 km/t?

• #13   12. mar 2012 Banditten er tung, men når man først kommer i fart "forsvinder vægten" og den er utroligt velafbalanceret og nem at køre. Dog linker du til den sidste af den gamle model - altså med den gamle olie/luftkølede motor.
    Den nye model er langt at foretrække til trods for at den er endnu tungere. Motor, stel og bremser blev væsentligt forbedret - mere af det samme, bare bedre: http://www.123mc.dk/suzuki-gsf-650-bandit/mcid-41050

Personligt ville jeg dog vælge ER6'eren i denne klasse. Den er godt nok lidt klein i det og motoren vibrerer en del, men den er bare sjov at køre. Motoren elsker omdrejninger og den er en fryd at smide rundt på de små veje.

Hyosung kan jeg kun anbefale i 30k klassen.

• #14   12. mar 2012 Hvad med hondaen - er der noget galt med den, siden den slet ikke bliver nævnt :D?

Men holder nok mest til ER6-n'en - bare i sort istedet for.

• #15   12. mar 2012 Hvad med en kawa z 750 dem kan du få til under 50 og så er der satme dømt legetøj i forhold til de andre. mega let kørt, og med masser af power.

Du kan med den info du giver, gå direkte op til køreprøve på en stor maskine, uden ekstra timer.

• #16   12. mar 2012 Jeg kan desværre ikke finde den kawa til under 55000 - men den er sgu også en god mulighed at overveje - men hvis du ser et sted hvor den står til under, så må du gerne sige til.

Den billigste på 123mc er 50000, og den har kørt 50000km - ved ikke om det km tal har noget at sige om levetiden på motoren

• #17   12. mar 2012 Synes at ha set dem til lige under 50. Men en ting er os hvad de står til, noget andet er hvad de bliver solgt for.

Hvis den er passet ordentlig er det intet problem. Find evt en med fuld servicebog

• #18   12. mar 2012 Ud og prøve, og så bare springe på den der føles rigtig smiley

• #19   12. mar 2012 Den her er nok den eller en af de billigste: http://www.123mc.dk/kawasaki-z-750-street/mcid-45764s1

Overvejer stadig lidt om det skal være sådan en eller er6n, men valget står nok mellem de to nu.

• #20   12. mar 2012 Der er en på dba til 52800

men den du har fundet lyder rigtig fin. se evt om du kan presse ham lidt på prisen.

Dels synes jeg at det er den fedeste, med rigtig mange muligheder, og så er den en del kvikkere end de andre. Jeg tror du bliver træt af de andre du linker til. personligt synes jeg at det er mega lækkert at ha lidt flere kubik.

Den eneste rigtige måde at beslutte sig på, er 100% ved at du selv tager ud og prøver dem hver især.

• #21   12. mar 2012 1. gen af Z750 er IMO ikke en særlig god mc. Den har et højt tyngdepunkt og mange vibrationer. På en snoet landevej skal der kæmpes mere med Z750 en med den noget mere agile ER6. Men prøv dem begge inden du vælger.

• #22   12. mar 2012 Nu skal jeg lige se at bestå prøven igen - og så køber jeg kun her til sommer, hvis jeg skal på ferie til tyskland, ellers venter jeg nok til slutsæson med at købe den og venter bare til jeg fylder 22 med kortet.

Men jeg synes den lille ninja er sjov, men den bliver godt nok hurtigt for lille.

• #23   12. mar 2012 Baby ninjaen har overhovedet ingen problemer i at tordne sommer ferien af syd for grænsen.

Køb en mc som passer i dagligdagen og ikke en som du tror klare en ferie tur bedre.

// Brian

• #24   12. mar 2012 Man skal ikke kimse af de små 250'ere. Der var en episode af MCTV på DK4 i dag, hvor der køres fra DK til nordkap og videre til gibraltar på en CBR250. 12.650km kører han på den

Kommentér på:
Evt ny mc - forslag? Køreprøve igen?

Annonce