757 visninger
|
Oprettet:
Til de kloge {{forumTopicSubject}}
Hey derude !!!
Har et spørgsmål til de kloge !
Min kammerat købte sidste sommer en ny mc ( kendt mærke ) han har haft en masse problemer med den og ønsker handlen skal gå tilbage, men han er i tvivl om hvordan det er muligt.
Den har stået på værksted i mere end 60 % af tiden, pga kobling-ensretter-kabler og gearkassen været itu to gange.
Nu får han at vide af forhandler at han kan smutte af helvede til, men han har en underskrift af forhandler der solgte den til ham.
Mener man har to års reklamationsret !
Tager jeg fejl ?????
Håber nogen kan hjælpe.
Hilsen Lars
nov 2005
Følger: 74 Følgere: 69 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 836
Få din kammerat til at kontakte FDM og deres juridiske panel og advokater og hør.
Manden med Citróenen fik alle pengene tilbage.
Det er i det mindste forsøget værd.
maj 2004
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 51
I henhold til købeloven er der altid 2 års reklamationsret ved ved forbruger køb.
Tror at det klogeste ville være at kontakte FDM og spørge deres juridiske rådgivning. Herunder er det vigtigt at der forefindes dokumentation på de gange den har været defekt etc. Alt dette skal bruges såfremt et køb evt. skal ophæves.
Samtidig er det gældende for forbrugerkøb at sælger har 3 gange til at afhjælpe fejlen. 4 gang er køber altså berettiget til at ophæve købet.
Ovenstånde er bare et par punkter jeg selv har undersøgt omkring både uheldig køb af bil og MC. / I kan også finde et hav af gode informationer omkring disse sager på FDM`s hjemmeside
Håber I finder en løsning.
Vh Peter
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 178
Prøv at læs fdm bladet, nu skal jeg lige repetere lidt ang. at få penge tilbage. Det bliver en dyr affære hvis du ikke er 100% sikker i din sag, for så skulle forhandleren gerne komme til at betale sagsomkostninger. Det løber hurtigt op i 20.000 kr... så pas på..
Mit råd er først at få fdm blandet ind i det, og så forbrugerklagenævnet, MEN det kommer til at tage lang tid, rigtig lang tid, så derfor ville jeg helt 100 blande fdm ind i det, da de har massere af de sager og de kan vejlede dig, og hjælpe dig.'
http://www.fdm.dk/public/
mit råd
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Emner: 240 Svar: 20.524
Men alt det ved vores ven godt. Han har selv læst retspraksis
/
Jesper
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 161 Svar: 311
Jeg havde gjort det på stedet!!!
hvem er forhandleren??
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Emner: 240 Svar: 20.524
Lange udsigter :o(
/
Jesper
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.728
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 274 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.951
jul 2005
Følger: 23 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 75 Svar: 350
Så vidt jeg ved, så har man ikke automatisk ret til at få pengene tilbage. Forhandleren kan selv bestemme om han vil erstatte med et tilsvarende produkt eller om handlen skal gå tilbage. Dvs at man nemt kan ende med at have en tilsvarende skod-cykel og så komme igennem samme mølle igen - til gengæld har man også 2 års reklamationsret på den nye model.
jun 2004
Følger: 51 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 290
Men der har ikke været andet en fejl.
Men ingen omtalte at hvis cyklen har stået på værksted mere end haldelen af tiden at man har en form for ret til noget som helst ?????????????????????????????????????????????????????????
Tak for de mange gode svar
Vil ikke hænge nogen forhandler ud herinde ( bliver man ikke populær af ! )
Lars
Til de kloge