{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

Til de kloge {{forumTopicSubject}}

Hey derude !!!

Har et spørgsmål til de kloge !
Min kammerat købte sidste sommer en ny mc ( kendt mærke ) han har haft en masse problemer med den og ønsker handlen skal gå tilbage, men han er i tvivl om hvordan det er muligt.

Den har stået på værksted i mere end 60 % af tiden, pga kobling-ensretter-kabler og gearkassen været itu to gange.

Nu får han at vide af forhandler at han kan smutte af helvede til, men han har en underskrift af forhandler der solgte den til ham.

Mener man har to års reklamationsret !
Tager jeg fejl ?????
Håber nogen kan hjælpe.
Hilsen Lars


Kommentarer på:  Til de kloge
  • #1   6. jun 2006 Hos tandlægen læste jeg i et MOTORblad at FDM havde haft en lignende sag mellem hænderne, dog med en Citróen.
    Få din kammerat til at kontakte FDM og deres juridiske panel og advokater og hør.
    Manden med Citróenen fik alle pengene tilbage.

    Det er i det mindste forsøget værd.


  • #3   6. jun 2006 Hej Lars,

    I henhold til købeloven er der altid 2 års reklamationsret ved ved forbruger køb.
    Tror at det klogeste ville være at kontakte FDM og spørge deres juridiske rådgivning. Herunder er det vigtigt at der forefindes dokumentation på de gange den har været defekt etc. Alt dette skal bruges såfremt et køb evt. skal ophæves.

    Samtidig er det gældende for forbrugerkøb at sælger har 3 gange til at afhjælpe fejlen. 4 gang er køber altså berettiget til at ophæve købet.

    Ovenstånde er bare et par punkter jeg selv har undersøgt omkring både uheldig køb af bil og MC. / I kan også finde et hav af gode informationer omkring disse sager på FDM`s hjemmeside

    Håber I finder en løsning.

    Vh Peter


  • #4   6. jun 2006 Røssi som du siger ja, det står i det nye motor, eller også det fra sidste måned.

    Prøv at læs fdm bladet, nu skal jeg lige repetere lidt ang. at få penge tilbage. Det bliver en dyr affære hvis du ikke er 100% sikker i din sag, for så skulle forhandleren gerne komme til at betale sagsomkostninger. Det løber hurtigt op i 20.000 kr... så pas på..
    Mit råd er først at få fdm blandet ind i det, og så forbrugerklagenævnet, MEN det kommer til at tage lang tid, rigtig lang tid, så derfor ville jeg helt 100 blande fdm ind i det, da de har massere af de sager og de kan vejlede dig, og hjælpe dig.'

    http://www.fdm.dk/public/

    mit råd smiley


  • #5   6. jun 2006 Handlen skal bare tages tilbage. Han kan også benytte sig af advokatbistand via MCTC

    Men alt det ved vores ven godt. Han har selv læst retspraksis

    /
    Jesper


  • #6   6. jun 2006 det er sådan at en forhandler har 3 chancer til at rette en fejl. Kan han ikke det, eller gør han ikke det, kan handelen gå retur. Det koster kr 150 at gå ti forbrugerombudsmanden.

    Jeg havde gjort det på stedet!!!

    hvem er forhandleren??


  • #7   6. jun 2006 Den omtalte sag med Citroënen fra FDM, startede 19 juni 2004 og sluttede 19 maj 2006....
    Lange udsigter :o(

    /
    Jesper


  • #8   6. jun 2006 ja hvis det er 3 ens fejl, så har han krav på at handlen kan gå tilbage

  • #9   7. jun 2006 ja det har man krav på men det der sker i de fleste tilfælde er at forhandleren skider på dette --- Så er der kun retsag tilbage og det kan trække ud i årevis. Så prøv at foreslå din forhandler et form for forlig eller kompensation

  • #10   7. jun 2006 nu skal jeg ikke sidde her og spille klog, men jeg har haft en del med forbrugerloven at gøre igennem mit job.
    Så vidt jeg ved, så har man ikke automatisk ret til at få pengene tilbage. Forhandleren kan selv bestemme om han vil erstatte med et tilsvarende produkt eller om handlen skal gå tilbage. Dvs at man nemt kan ende med at have en tilsvarende skod-cykel og så komme igennem samme mølle igen - til gengæld har man også 2 års reklamationsret på den nye model.


  • #11   7. jun 2006 Skal lige siges at der kun har været den samme fejl to gange.
    Men der har ikke været andet en fejl.
    Men ingen omtalte at hvis cyklen har stået på værksted mere end haldelen af tiden at man har en form for ret til noget som helst ?????????????????????????????????????????????????????????
    Tak for de mange gode svar
    Vil ikke hænge nogen forhandler ud herinde ( bliver man ikke populær af ! )
    Lars


Kommentér på:
Til de kloge

Annonce