{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  indførsel+afgift af MC
  • #1   7. jun 2006 kommer an på årgang, stand og så videre

  • Nicolai J
    Nicolai J Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #2   7. jun 2006 jeg kigger på et par forskellige, alle fra slutningen af 1990'erne, i forholdsvis pæn stand. de har gået mellem 10000-25000 km. Bør man købe en i dårlig stand, så betale afgift og så gøre den i stand, eller købe en der er perfekt og så betale afgift?

  • #3   7. jun 2006 Tjaa... det kommer an på hvad det vil koste og sætte den i stand.

    med se hvad en dansk koster med afgift... du kommer ca. til at betale det... måske lidt mindre.

    den bedste fordel ved at hente køretøjer fra udlandet, er hvis det er fra fra syden hvor de ikke salter.. og det ikke regner så meget.. så har man en cykel i mint condition.


  • #4   7. jun 2006 Tror nu bedst det kan beale sig at købe en en der står noglelunde standard, de nye regler i SKAT siger der er en reduktion på 5% af afgiften hvis den er UNDER MIDDEL og 5% mere i afgift hvis den er OVER MIDDEL...
    og ellers er det edn pris du får oplyst på " forhånd afgift blanketten " der er gældene.
    mht prisen er jeg noget lost vil tro det omk 18000 +/- ?
    Jacob.... PS ring til SKAT inden du køre der op for at betale afgiften, da deres cpu. systen har det med at brydesammen ret tit!! ( dårlig erfaring !!! )
    MVH Jacob


  • #5   7. jun 2006 da der ikke er noget der hedder vurdering længere, så kan det bedst betale sig at købe en i perfekt stand. Da du få en pris med det samme ved TS og de skal ikke se cyklen igen hvis du betaler den fastsatte afgift.

  • #6   7. jun 2006 Efter de nye toldregler er kommet kan det ikke svare sig at finde en i dårlig stand da der er for lidt at hente i besparelse på afgiften. Max 5 procent som tidligere nævnt. Og det får du kun hvis du får din synsmand til at skrive under middel stand. De synsfolk jeg har snakket med vil ikke lave tolderens arbejde som de siger, så alle cykler får normal stand.

    Find dig en cykel i perfekt stand og betal afgiften du får at vide.


Kommentér på:
indførsel+afgift af MC

Annonce